Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  368 51153
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Jeg ble bitt av en zombie i staroye og blør ihjel. Disconnectet umiddelbart og håper om noen i nærheten kunne hjulpet meg med bandasje/t-skjorte så jeg får stoppet blødningen.
Har samlet opp litt gear etter 25 timer spilletid og vil helst ikke miste det.
I værste fall joiner jeg en server uten spillere, lar meg selv dø og løper tilbake og plukker det opp.
Vis hele sitatet...
http://www.reddit.com/r/Redditrescueforce

Har aldri prøvd det selv, men hører bare positive ting om de.
Sitat av Volch0k Vis innlegg
http://www.reddit.com/r/Redditrescueforce

Har aldri prøvd det selv, men hører bare positive ting om de.
Vis hele sitatet...
Takk!
På få minutter fikk jeg den behandlingen jeg trengte. Utrolig kult. Dette anbefales!
Du har samlet gear i 25 timer så har du ikke bandasje? Good job
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du har samlet gear i 25 timer så har du ikke bandasje? Good job
Vis hele sitatet...
Har spilt arma moden litt før og da het det bandage og hadde et annet ikon. Begynte å lure når jeg aldri fant bandasje..
Du kan bruke rags (riv opp skjorta), eller bandasje funnet i førstehjelpsskrin.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Du kan bruke rags (riv opp skjorta), eller bandasje funnet i førstehjelpsskrin.
Vis hele sitatet...
Ja, fant det ut.
Noen som forresten vet hvordan aktiviteten pleier å være på østsiden (Berizino)?
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Har spilt arma moden litt før og da het det bandage og hadde et annet ikon. Begynte å lure når jeg aldri fant bandasje..
Vis hele sitatet...
Jeg har 5 bandasjer på min bruker nå. Det ligger over alt.
I tillegg kan du ta t-skjortene til folk og rive dem opp for å få rags som fungerer som bandasje.
Er det noen betydelig forskjell på ødelagte rags? Samme med mat... Mye som er ødelagt, men det funker jo fortsatt.
Jeg kaster alt som er ruined. Er ikke meningen at det skal være ubrukelig når det er ruined? Kanskje Rocket ikke har implementert det enda.
Jeg vet ihvertfall at scopes til rifler får en "fysisk" skade som gjør de vanskelige å skyte med. (Glasset sprekker opp, så man ser veldig dårlig igjennom det).
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg kaster alt som er ruined. Er ikke meningen at det skal være ubrukelig når det er ruined? Kanskje Rocket ikke har implementert det enda.
Jeg vet ihvertfall at scopes til rifler får en "fysisk" skade som gjør de vanskelige å skyte med. (Glasset sprekker opp, så man ser veldig dårlig igjennom det).
Vis hele sitatet...
Det snipersiktet sprekker ikke når det er skadet, men de andre siktene gjør det.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg kaster alt som er ruined. Er ikke meningen at det skal være ubrukelig når det er ruined? Kanskje Rocket ikke har implementert det enda.
Jeg vet ihvertfall at scopes til rifler får en "fysisk" skade som gjør de vanskelige å skyte med. (Glasset sprekker opp, så man ser veldig dårlig igjennom det).
Vis hele sitatet...
Er ikke bare synlig skade. Du får dårligere presisjon med ett "worn" ACOG sikte enn ett "pristine". Det har og mye å si om våpenet ditt er pristine ellers, altså koblen, handguard osv.
Jeg får ikke meg til å bruke så mye tid på standalone enda. Liker hvor mye klær og slikt det er. Fikk tak i den bolt-action rifla, ammo, og en pistol med mags og ekstra kuler. Skulle så ut av elektro da jeg ble skutt i huet av en idiot som sneik seg rundt. Det som er greia er at for meg så blir det så lite å gjøre der; ikke noe kjøretøy og svært få våpen som jeg sliter med å noengang finne gjør at jeg gjerne heller vil spille mod'en. Men klesutvalget og de nye systemene syntes jeg virker spennende.
men spørsmålet er hva gjør dere som klarer å bruker masse tid på standalone?
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Er det noen betydelig forskjell på ødelagte rags? Samme med mat... Mye som er ødelagt, men det funker jo fortsatt.
Vis hele sitatet...
Dårlige rags kan gi deg sickness tror jeg, ble plutselig syk og døde ihvertfall.
Liker hvor spillet tar veien..selv klarer jeg ikke å spille mer enn noen timer før jeg blir lei, når man dør av sult i et zombie survival spill gang på gang og man såvidt har sett en zombie blir jeg fort lei. Så da venter jeg til neste patch kommer i håp om at det er den som skal fikse respawns og legge til flere zombier etc.
Er det noen som vet om det blir mulig å bygge baser/hus osv. slik som i Dayz modden?
Sitat av iSatan Vis innlegg
*snip*
men spørsmålet er hva gjør dere som klarer å bruker masse tid på standalone?
Vis hele sitatet...
Jeg spiller ikke alene. Spiller ALLTID samtidig med venner. Og vi har en fast prosedyre. Først finne hverandre, så skaffe bragear, så se om vi finner andre spillere og enten fange dem eller drepe dem. Det siste kommer ann på hvilken reaksjon vi får når vi møter noen.


Sitat av Undiken
Er det noen som vet om det blir mulig å bygge baser/hus osv. slik som i Dayz modden?
Vis hele sitatet...
Dette er noe som skal komme. Sammen med kjøretøy.
Er det noen updates på spillet? Er vel en informasjonstråd.
Skal komme en oppdatering tidligst neste fredag.
Les mer her - http://forums.dayzgame.com/index.php...s-information/
Sitat av rocket
We expect stable to be updated before the end of that week (by Friday 24 January 2014).
Vis hele sitatet...
Han skriver at den vil være oppdatert innen fredag neste uke, ikke tidligst fredag.

Ser ut som vi får private hive nå?!
YAAAY!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
Han skriver at den vil være oppdatert innen fredag neste uke, ikke tidligst fredag.

Ser ut som vi får private hive nå?!
YAAAY!
Vis hele sitatet...

Endelig. Det er jo så utrolig lett og jogge til en flyplass på en tom server og finne alt som finnes, finner man ikke alt man vil ha bare bytter man server Jeg har også blitt drept flest ganger av at folk plutselig spawner inn i fengsels husene og dreper deg før du får reagert.
Sitat av ExcludedBug Vis innlegg
Han skriver at den vil være oppdatert innen fredag neste uke, ikke tidligst fredag.

Ser ut som vi får private hive nå?!
YAAAY!
Vis hele sitatet...
Bedre å forvente tidligst fredag. Patchen skal jo igjennon betatesting nå til uken.

Kjenner jeg gleder meg over mange av de tingene de legger inn og fikser.
DayZ blir stadig bedre med oppdateringene som kommer, og nå har jeg plutselig fått tilbake en fullt geara character som egentlig døde for 5-6 dager siden! Men siden jeg har gjenoppstått fra de døde på den måten, og egentlig ikke har så mye å finne på i spillet nå, så har jeg vandret vestover der det er mange som spawner for å hjelpe bambis.

Loker frem og tilbake mellom Kamyshovo og Solnichniy og force feeder dem vann og gir dem evt ting jeg ikke trenger. Det er gøy nok, har en del morsomme samtaler med de jeg møter. Har møtt et par andre fullt geara der, men de har vært friendly heldigvis. Men, jo nærmere Elektro man kommer, jo mer KoS er det..
Er det noe intresse for og samles en liten gjeng for og spille i kveld? Selv spiller jeg på GamingDeluxe.co.uk sine hardcore servere, gode stabile servere med ok folk på.
Kanskje hvis det ikke hadde vært hardcore. Snakker vi public hive da? Der jeg er gearet
Sitat av Oatre Vis innlegg
Kanskje hvis det ikke hadde vært hardcore. Snakker vi public hive da? Der jeg er gearet
Vis hele sitatet...
Jeg veit ikke om det er public hive :P har bare spilt på de serverene. Regular gidder ikke jeg spille :P Er for mange tullinger som løper rundt...
Noen som er med på å samles eller noe i kveld? Har rundet 63 timer gameplay og begynner å bli litt lei av å spille alene. Send gjerne PM.
ENDELIG fant jeg Mosin og LRS.

Turen var som følger:

Balota AF - Cherno - Elektro - Pusta - Mogilevka - Novy - Stary - Militærbasen ved Kabanino - NWAF - Gvozdono (via Devil's Castle) - Krasnostav AF - Svetlojarsk - Dubrovka - Gorka - Grishino....

Etter en tur på til sammen 4 timer fant jeg endelig det jeg var ute etter. Da jeg var fult gearet la jeg i fra meg en Pristine M4a1 med pristine deler og ca 250 rounds i en låve. Kanskje en new spawn fant den. Håper det.

Snipet til sammen 6 folk på NWA med hjelp av en kamerat som hadde m4a1. Det vi gjorde var at jeg fant en plass med god oversikt, og ved hjelp av mine observasjoner sa jeg til kompissen min hvor folk var, gikk osv.

Kan jo bare nevne i forbifarten at jeg aldri skyter on sight bortsett fra på airfields. Har til dags dato, verken i mod eller standalone møtt vennelige spillere på airfields.

https://imma.gr/57841 <-- Himself.
Sist endret av stianue; 3. februar 2014 kl. 11:03.
Stianue, ser du er gearet opp med uniform og gassmaske, føler du ikke at alle tror du er bandit og KoS'er deg da? Jeg vet nå ikke om det virker, men jeg prøver å se så vanilla ut som jeg kan. Spiller på folks underbevviste samvittighet, eller noe slikt.

LRS = beste sikte til Mosin? Jeg har et sånt ww2-scope på min, men det finnes kanskje bedre, ja? Jeg kastet den avsagde hagla tvert når jeg fant Mosin, fantes ikke tvil der.
Game disconnected
pokemon's Avatar
er det mer loot nå en det var i begynelsen eller?
Sitat av pokemon Vis innlegg
er det mer loot nå en det var i begynelsen eller?
Vis hele sitatet...
Hæ, har du savnet loot? Det er ikke problem å finne det man trenger, men mengden loot er vel som før tror jeg.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Hæ, har du savnet loot? Det er ikke problem å finne det man trenger, men mengden loot er vel som før tror jeg.
Vis hele sitatet...
Var noe loot problemer før ihvertfall, at det ikke respawnet noe annet enn ved server restart, samme som zombier.. Vet ikke om det skal være sånn eller ikke, men når du kom på en server som hadde vært oppe en del timer, så finner du ingenting langs kysten ihvertfall
Ja det er jo ved restart det respawner, trodde det var meningen, jeg? Når man spawner fresh så kan man jo løpe i 45 minutter uten problem, og da burde man ha klart å få i seg mat, vann, og funnet melee våpen.

Egentlig skulle jeg ønske det ble spawnet mindre ryggsekker, klær, våpen, og ammo. Aller minst ammo, kanskje 1 clip/boks til hvert våpen, toppz. Om kulene var dyrbare hadde interaksjonen med andre spillere blitt mye bedre, og zombiene tar man med øks uansett.

Sitat av stianue Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Vanilla var kanskje ikke så beskrivende, men har valgt svart istedenfor kamo, og kastet alt som dekker ansikt bortsett fra solbriller. Har en slags erfaring av at jeg vekker tillit hos folk, men kan hende de later som pga frykt også

http://bildr.no/thumb/amI2Q2Q4.jpeg
Sist endret av FlipMcFlop; 6. februar 2014 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis noen trenger en friendly eller lagspiller en gang, så send PM. Får totalt noia av å spille alene, og mine venner er litt til og fra
Noen klare for å spille DayZ ikveld? evnt har Freak en egen server?
hei, har et problem med spawning, døde og skulle spawne på nytt før i dag, etter dette så spawner jeg død vær enste gang. får opp en timer på 30 sek før spawning og med engang den er ferdig så står det at jeg er død eller bevistløs. noen som vet hvordan jeg fikser dette?
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Stianue, ser du er gearet opp med uniform og gassmaske, føler du ikke at alle tror du er bandit og KoS'er deg da? Jeg vet nå ikke om det virker, men jeg prøver å se så vanilla ut som jeg kan. Spiller på folks underbevviste samvittighet, eller noe slikt.

LRS = beste sikte til Mosin? Jeg har et sånt ww2-scope på min, men det finnes kanskje bedre, ja? Jeg kastet den avsagde hagla tvert når jeg fant Mosin, fantes ikke tvil der.
Vis hele sitatet...
LRS = Long Range Scope.

Vell, for det meste er ikke jeg/gruppen min i kontakt med folk med mindre vi er på NWA eller NEA, og da er det som regel åpen krig. Jeg har så dårlig erfaring med vennelige spillere, så i nord områdene skyter jeg alle som har gear, med eller uten gassmaske.

Jeg er kanskje bandit, men til en viss grad ikke, da jeg ikke tar new spawns til fange og force feeder de masse greier, men heller går etter top tier spillere.

Slik kan det gå (jeg fyrte ikke av for den som lurer)

LRS
Sitat av stianue Vis innlegg
LRS = Long Range Scope.

Vell, for det meste er ikke jeg/gruppen min i kontakt med folk med mindre vi er på NWA eller NEA........................

LRS
Vis hele sitatet...
Fy faen, ser ut som du spiller minecraft jo.
Sitat av stianue Vis innlegg
LRS = Long Range Scope.

Vell, for det meste er ikke jeg/gruppen min i kontakt med folk med mindre vi er på NWA eller NEA, og da er det som regel åpen krig. Jeg har så dårlig erfaring med vennelige spillere, så i nord områdene skyter jeg alle som har gear, med eller uten gassmaske.

Jeg er kanskje bandit, men til en viss grad ikke, da jeg ikke tar new spawns til fange og force feeder de masse greier, men heller går etter top tier spillere.

Slik kan det gå (jeg fyrte ikke av for den som lurer)

LRS
Vis hele sitatet...

På flyplassene og de store byene er vel alle fritt frem for alle, i hvert fall på hardcore. Tror alle spiller sånn, så langt. Jeg prøver å stealthe så mye som mulig, men på flyplasser er det mye åpne områder Har du mange timer i spillet? Kanskje noe erfaring fra Arma 2 og DayZ-modden?

Sitat av Iluwu Vis innlegg
Fy faen, ser ut som du spiller minecraft jo.
Vis hele sitatet...
Best flyt betyr laveste grafikkinnstillinger. Ikke at grafikken er sinnsyk uansett, men du skjønner.
Sist endret av FlipMcFlop; 14. februar 2014 kl. 05:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
På flyplassene og de store byene er vel alle fritt frem for alle, i hvert fall på hardcore. Tror alle spiller sånn, så langt. Jeg prøver å stealthe så mye som mulig, men på flyplasser er det mye åpne områder Har du mange timer i spillet? Kanskje noe erfaring fra Arma 2 og DayZ-modden?



Best flyt betyr laveste grafikkinnstillinger. Ikke at grafikken er sinnsyk uansett, men du skjønner.
Vis hele sitatet...
Har 70 timer på standalone også spilte jeg mye mod

Vet det ser ut som minecraft, men har satt instillinger på en blanding av low/normal, slått av skygger, motion blur, hdr osv. og som McFlop sier, grafikken er ikke grunnen til at jeg spiller dayz
▼ ... over en uke senere ... ▼
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hvilke norsk server spiller folk på om dagen? Den jeg har spillet på (husker ikke helt hva den het) men den er ihvertfall borte.

En annen ting, hva synes folk om at de gir oss nytt gear og våpen isteden for å rette opp i bugs ? Blir mer og mer skeptisk til hvordan dette spillet skal bli et komplett standalone spill som skiller seg fra dayz mod.

Ser ut som tråden her er død, men nå er det ute en ny devblog
Sist endret av Lima; 25. februar 2014 kl. 13:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Game disconnected
pokemon's Avatar
har fått tak i m4 og rundt 150 skudd, camper utenfor cherno, er ikke så mye å gjøre nå... skummelt alene er det også, selv om jeg ikke har møtt en spiller ennå...
Sitat av pokemon Vis innlegg
har fått tak i m4 og rundt 150 skudd, camper utenfor cherno, er ikke så mye å gjøre nå... skummelt alene er det også, selv om jeg ikke har møtt en spiller ennå...
Vis hele sitatet...
Cherno er dårlig plass viss du vill skyte. Prøv heller Balota, elektro eller NEAF
Sitat av Lima Vis innlegg
En annen ting, hva synes folk om at de gir oss nytt gear og våpen isteden for å rette opp i bugs ? Blir mer og mer skeptisk til hvordan dette spillet skal bli et komplett standalone spill som skiller seg fra dayz mod.
Vis hele sitatet...

Med et team på over 50 er nok noen dedikert til nytt gear og andre til programmering og fiksing av bugs. Det er uansett blitt fikset veldig mange bugs siden launch for under to mnd siden, så er ikke veldig bekymret. Rockets avskjed er mer usikkert, men det er mange mennesker som vil at dette prosjektet skal bli til noe, og deler de samme visjonene som han.

Å legge til rette for at spillere faktisk MÅ samarbeide for å klare seg i spillet tror jeg er etterlengtet. Eller det er noe jeg savner, ihvertfall. Latterlig enkelt å ordne våpen, mat, og vann.. Som rent survival finnes det nesten ikke noen risikoer, bortsett fra CoD-kids.

Om de på sikt får til servere med opp til 300 spillere og tusenvis av zombier, og større utvalg av våpen/ammo uten å spawne 'nok', kan det bli fantastisk. Mange muligheter til å crafte ting gir også litt mer spilleglede, så håper de fortsetter med det.
Men å forvente noe særlig så tidlig i en early alpha er bare utålmodigheten som seirer over realistiske forventninger.

Sitat av pokemon Vis innlegg
har fått tak i m4 og rundt 150 skudd, camper utenfor cherno, er ikke så mye å gjøre nå... skummelt alene er det også, selv om jeg ikke har møtt en spiller ennå...
Vis hele sitatet...

Ta med litt vann og mat ned på stranda og hjelp en bambi?
Sist endret av FlipMcFlop; 27. februar 2014 kl. 18:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Game disconnected
pokemon's Avatar
kan jo sikkert hjelpe noen, men får vell bare ei øks i ryggen :P
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av pokemon Vis innlegg
kan jo sikkert hjelpe noen, men får vell bare ei øks i ryggen :P
Vis hele sitatet...
Så lenge du ikke har ei maske er du trygg i mine øyne. Alle som har maske på seg skyter jeg med engang. Det burde dere også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
sinnsykt irriterende når slik som dette skjer.

De var 3 stk. som jeg holdt øye med. Fulgte etter dem i rundt et kvarter, så drepte de 4 newspawns på denne tiden.
Skulle hevne de urettferdig behandlede sjelene, så skjer dette.
http://youtu.be/R8cAXjzHYj4
Det er en ganske kritisk bug! Eller blir SKS upresis avhengig av tilstand?

Jeg har tenk i det siste at det er vel ingen god grunn til å spille SA etter at Arma3 DayZ-mod har kommet. Alt ser bedre ut der, på absolutt alle måter?
Du har vel egentlig rett, men jeg prøvde å innstalere A3-dayz mod en gang, men fikk det ikke til... ga kanskje opp litt for fort... Kanskje jeg prøver igjenn :P
Men har lest at denne bugen gjelder alle våpen, så lenge de har iron sights.
Testa SKSen før dette, og den traff nøyaktig på 300 meter.
Har forstått det som at når man først har A3, så er det ganske ukomplisert å få inn modsene. Det er helt sikkert noen forklaringer rundt om, også. Altis Life ser også litt morsomt ut, så kommer nok til å prøve. Ser ikke helt hvor langt SA kan komme når det er basert på A2, og A3-modden allerede ligger langt foran på alle punkter...

Ah, det med iron sight stemmer vel, slet veldig med det selv med Mosin. Funket bedre å skyte fra hofta med zoom, faktisk O.o
Altis Life er morsomt! Men jeg har ingen å spille det med, så det gjør det litt kjedelig.
Arma 3 er veldig gøy generelt. wasteland, altis life og stratis escape er sjukt morsomt.
Men, så er dette DayZ SA tråd, ikke A3, så vi får ta dette en annen plass