Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1527
Det har seg slik at jeg investerte en ny TV på soverommet mitt, men ønsker likevel å se på div. kanaler fra dekoderen hjemme i stua.

Btw, Finnes det ikke noe som f.eks splitter eller you name it, på dealextreme.com?

Takk.
Sist endret av Zirto; 25. februar 2011 kl. 20:10.
Du kan bruke en hdmi splitter f-eks. Men da må du ut i stua for å bytte kanal.
Approved
Trådstarter
Sitat av solrikioo Vis innlegg
Du kan bruke en hdmi splitter f-eks. Men da må du ut i stua for å bytte kanal.
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem å bytte kanal i stua. Men er det TVen, eller dekoderen jeg skal sette inn hdmi? Altså dekoderen har ikke HDMI i seg..
Er det parabol eller kabel/ rikstv oplegg?
Approved
Trådstarter
Sitat av Haagens Vis innlegg
Er det parabol eller kabel/ rikstv oplegg?
Vis hele sitatet...
Det er parabol Altså jeg vil både ha bilde i stua, og på soverommet, da det er flere som ser på tv i stua.

Kode

Dekoder - Splitter - en kabel til stuetv en
                    - en kabel til soveroms tven
Har du ikke HDMI, kan du bruke en scart splitter.

EDIT:
Den beste løsningen er jo å bestille en ekstra dekoder som du kan ha på rommet, så kan man se på forskjellige kanaler.
Da må du splitte antenne kabelen istedet for, så du får signal til begge dekoderene
Sist endret av solrikioo; 25. februar 2011 kl. 20:46.
Om tuneren din bruker scart, så kan du bruke en AV link, som sender bildet trådløst til soverommet. Man kan også bruke fjernkontrollen gjennom den, så man slipper ut i stuen for å skifte kanal.
Bruker selv en Phillips AV link til dette, men nå har jeg tuner med HDMI, så jeg er egentlig på utkikk etter en ny.

Problemet med slike, er at de kjører i "søppel" båndet 2.4GHz, så om du har mye trådløse nett, baby call (er det ikke det det heter) osv. rundt deg, så kan det forstyrre. Den fungerte ypperlig for meg i noen år, men så fikk alle naboer trådløse nett, og nå er det et eller annet som slår inn.
Hvis parabolantenna di har 2 hoder, så kan du bruke 2 tunere å styre som du vil på begge stedene uten problemer.
Sitat av Haagens Vis innlegg
Hvis parabolantenna di har 2 hoder, så kan du bruke 2 tunere å styre som du vil på begge stedene uten problemer.
Vis hele sitatet...
Høres ut som ett bra forslag.

Kan ellers anbefale tvilling dekoder, Da det var dette vi skulle anbefale kundene når jeg jobbet i Viasat isåfall, om kunden hadde Parabol.

Var vel snakk om noen tiere ekstra i mnd, så det er nok ikke noe som skal knekke økonomien din
Approved
Trådstarter
Takk til alle dere som har skrevet her Har fått mange fine tips her.

KP til alle dere.
Sitat av Haagens Vis innlegg
Hvis parabolantenna di har 2 hoder, så kan du bruke 2 tunere å styre som du vil på begge stedene uten problemer.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke 2 hoder.
Du trenger ett hode med flere utganger.
Selv har jeg Canal Digital med ett hode som har fire utganger. Da kan du ha 4 forskjellige mottakere i huset som alle kan se på sitt.
anbefaler smartWII for å dele ett parabolkort på flere tunere. så slipper du tillegskort og mannskit. www.smartwi.net