Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 8419
Vi er nå på hytta som ligger inntil skog hvor det ferdes rev.

Problemet er at katten våres har vært vekke siden torsdag, vi syns det er rart at den bare har blitt vekke sånn plutselig og vi mistenker at den kunne ha blitt tatt av rev, men klarer en rev virkelig å drepe en katt?
Jeg bare lurer...
En rev klarer fint å drepe en katt. I tillegg kan katter fint finne på å legge ut på en lang tur fra hytte til der den normalt bor.
Jeg ser virkelig problemet. En rev klarer fint å drepe en katt, men samtidig så klarer en katt fint å rømme fra en rev.
Jeg tror dere skal se an situasjonen. Som meitemark påpeker, så kan katter fint legge ut på en lang tur, gjerne være borte flere dager Ikke ta sorgene på forskudd.
Trådstarter
Kan være den har tatt seg en tur, men den er kastrert og den bruker altid å holde seg i nærheten så jeg begynner å bli litt bekymret...
Har sett rev ved hytta her ofte og den ble sluppet ut natt til torsdag og etter det så har den vært vekke, men vi venter i spenning...
Må ikke ta sorgen på forskudd nå!
Har selv sett katter som har greid å skremt rev, til og med lagt på sprang etter den
Den er som nevnt, mest sannsynlig på tur hjem (slik katter kan finne på å gjøre)

Katter kan også generelt finne på å bare gå seg en ekstremt lang tur, og bli borte i flere dager / uker og så til slutt bare komme på døra igjen.
Katter klarer fint å leve av det naturen har å tilby, så mat burde ikke by på de største problemene.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Katter klarer fint å leve av det naturen har å tilby, så mat burde ikke by på de største problemene.
Vis hele sitatet...
Dette kommer vel litt an på hvilken katterase det er snakk om?
Katten min stakk fra oss til sin forrige eier engang i tiden, så det kan godt hende at den dukker opp hjemme hos deg en dag.
Sitat av Archj Vis innlegg
Dette kommer vel litt an på hvilken katterase det er snakk om?
Vis hele sitatet...
Katter er rovdyr, så tror ikke noen katter hadde kommet til å sultet ute i naturen. Men er forskjell på en "sofapute" å satans avkom som springer her å kløner meg til blods vær dag da.
Sist endret av Holmen; 24. april 2010 kl. 21:59. Grunn: leif
Storesøster sin katt stakk av i 2 uker, og så kom den på døra en dag.

Vi aner ikke hvor den hadde vært, men det er en skog i nærheten så vi gjetter at det er der den var.
Har den vært flere ganger på hytten der og er kjent i området?

Er det ikke slik at katter skal holdes inne de første dagene når den er kommet til et nytt sted... eller var det kansje når den har fått nye eiere? hmm..
Skjedde med en venn av meg. Katten hans forsvant i et par dager, så dro den. Det morsomme er at den var i naboens garasje.
Sitat av empty Vis innlegg
Vi er nå på hytta som ligger inntil skog hvor det ferdes rev.

Problemet er at katten våres har vært vekke siden torsdag, vi syns det er rart at den bare har blitt vekke sånn plutselig og vi mistenker at den kunne ha blitt tatt av rev, men klarer en rev virkelig å drepe en katt?
Jeg bare lurer...
Vis hele sitatet...
Har dere hatt med katten dit før? Hvis du flytter en katt til et nytt sted, så bør du holde den innendørs i minst to uker, gjerne tre, for at den ikke sporenstreks skal begynne vandringen hjemover. Noen katter holder seg i nærheten, men de fleste vender nesa tilbake ved første anledning. Katter knytter seg til steder, slik som hunder knytter seg til folk (og andre hunder).

Det er ikke så uvanlig at rev tar katter, så det kan ikke utelukkes, og det har antageligvis skjedd med noen av kattene jeg har hatt opp gjennom årene. Det skal også sies at jeg fant igjen en katt som hadde vært borte i flere måneder sprell levende, så man vet aldri.
Trådstarter
Katten har vært her på hytta flere titalls ganger og han har alltid holdt seg i nærheten...
Jeg har en veldig stor kjærlighet til min kjære katt, men ikke ta sorgene på forskudd Vent og se hva som skjer.

Viktig og huske på at kattene er selvstendige dyr :-) <3
http://www.dagbladet.no/2010/04/23/n...ling/11413655/

Så lenge den ikke har pissa på noen motorsykler i det siste, går det sikkert bra med den
Sitat av Joakimz Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2010/04/23/n...ling/11413655/

Så lenge den ikke har pissa på noen motorsykler i det siste, går det sikkert bra med den
Vis hele sitatet...
Jaha? :P Sier meg lite, men har sikkert en mening! Bare vent og se! Kanskje det går et par dager, par måneder
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Skjedde med en venn av meg. Katten hans forsvant i et par dager, så dro den. Det morsomme er at den var i naboens garasje.
Vis hele sitatet...
Det bor 2 katter i garasjen våres å.. De går inn hvis vi glemmer å lukke døra.
Heldigvis begynner de å mjaue, de 2 kattene kjenner vi til da. Nabons, og den andre naboen De er der ikke mer enn en natt da. EN NATT MED TISSING OG BÆSJING I GARASJEN. :/
Sitat av Tyrus Vis innlegg
Det bor 2 katter i garasjen våres å.. De går inn hvis vi glemmer å lukke døra.
Heldigvis begynner de å mjaue, de 2 kattene kjenner vi til da. Nabons, og den andre naboen De er der ikke mer enn en natt da. EN NATT MED TISSING OG BÆSJING I GARASJEN. :/
Vis hele sitatet...
Trådstarter, har du noen garasjer i nærheten av hytta?
Dette er nemlig en utmerket god grunn til at katter kan forsvinne!

Finner jeg en katt i min garasje så "forsvinner" den!
OT: Hva er straffen for og ta livet av en katt? Leste i den artikkelen om katten som hadde blitt klemt i garageporten og der står det : Ifølge Dyrebeskyttelsen kan mishandling av dyr føre til tre års fengsel, men Eidsmo mener at det er alt for mild håndtering av slike saker i Norge. Og knekke nakken er vellikke mishandling, finnes vel ikke noen mer human måte og ta livet med. Hva blir det neste? 2 år for avling, 3 for slakting og 5 for spising av gris ?
Sitat av Renik Vis innlegg
OT: Hva er straffen for og ta livet av en katt? Leste i den artikkelen om katten som hadde blitt klemt i garageporten og der står det : Ifølge Dyrebeskyttelsen kan mishandling av dyr føre til tre års fengsel, men Eidsmo mener at det er alt for mild håndtering av slike saker i Norge. Og knekke nakken er vellikke mishandling, finnes vel ikke noen mer human måte og ta livet med. Hva blir det neste? 2 år for avling, 3 for slakting og 5 for spising av gris ?
Vis hele sitatet...

Hva er humant med å drepe et dyr med en garasjeport?
Kan aldri forvente at et dyr står stille under den, så ender like fort med at du treffer dyret over ryggen. Min mening er vertfall at skal du først ta livet av noe så får du vertfall gjøre det skikelig å ikke med en garasjeport!
Tingen er jo selvfølgelig den at profesjonelle skal ta seg av slike bestemmelser, og i hvert fall avlivingen sånn at dyret skal unngå unødvendig smerte. I tillegg er det jo viktig at de med myndigheten bestemmer hvilke dyr som har grunn til å avlives og hvilke som ikke har det, sånn at ikke folk generelt tror at det å drepe et dyr er helt greit.
Hvem er det som har hjerte til å drepe en katt med en garasjeport?
unge menn som trenger motorsykkel for å forlenge penis


tydeligvis
Sist endret av VivaLatrina; 25. april 2010 kl. 00:59.
Katta til dama forsvant i fjor sommer, og var borte i 8 dager. Den er kastrert, og hadde fram til da, ikke vært ute lengre enn 6-7 timer av gangen.
Den kom tilbake glad og fornøyd, luktet skog og langtur. Katter har en fantastisk evne til å ta vare på seg selv.
Katta di kommer nok til rette skal du se
En smålig tard på boligfeltet her matet en katt som kom forbi en gang. Eieren av katten får nok aldri se den igjen.

Kan være en retard som har matet den, så bestemte katten seg for å bli.
Katten vår har skremt rev flere ganger, men han er ganske stor og veier 8kg :P.
Sitat av Renik Vis innlegg
OT: Hva er straffen for og ta livet av en katt? Leste i den artikkelen om katten som hadde blitt klemt i garageporten og der står det : Ifølge Dyrebeskyttelsen kan mishandling av dyr føre til tre års fengsel, men Eidsmo mener at det er alt for mild håndtering av slike saker i Norge. Og knekke nakken er vellikke mishandling, finnes vel ikke noen mer human måte og ta livet med. Hva blir det neste? 2 år for avling, 3 for slakting og 5 for spising av gris ?
Vis hele sitatet...
Å knekke nakken er mishandling. Slik jeg har forstått det skal de skytes eller gis giftsprøyte av kvalifiserte mennesker. Det er uansett ulovlig å drepe dyr som ikke tilhører deg, samme hvor humant du gjør det.
Man knekker ikke nakken på gris når de skal avlives for slakting. Nå vet jeg ikke helt praksisen for gris, men det er nok ikke ulikt den hos andre dyr. De skytes med spikerpistol i hodet eller elektrosjokk i rumpe og munn. Er det kosher slakt bedøves de slik at de nesten er i koma før de tappes for blod.
kjedelig streiting
Sitat av Renik Vis innlegg
OT: Hva er straffen for og ta livet av en katt? Leste i den artikkelen om katten som hadde blitt klemt i garageporten og der står det : Ifølge Dyrebeskyttelsen kan mishandling av dyr føre til tre års fengsel, men Eidsmo mener at det er alt for mild håndtering av slike saker i Norge. Og knekke nakken er vellikke mishandling, finnes vel ikke noen mer human måte og ta livet med. Hva blir det neste? 2 år for avling, 3 for slakting og 5 for spising av gris ?
Vis hele sitatet...
Og i følge loven så kan man også få 1år i buret om man stjeler en tv.. Men hvor ofte skjer det? Lær deg forskjell på maksimumstraff og rettspraksis.

Spør du meg burde strafferammene bli høyere og aktor må tørre å bruke den når det gjelder dyremishandling. Ganske ille å se hvordan en del folk kan behandle dyr. Ikke lenge siden jeg så at noen skjøt en katte i øyet med luftgevær. Lurer på om den saken i det hele tatt blir etterforska..

Når det gjelder denne saken, kan ikke bare tenke på hvordan katta ble drept, men også at den faktisk tilhørte noen. Denne idioten bør kanskje skjønne at dyr ikke skjønner at de ikke er velkomne i garasjen hans. Dem skjønner heller ikke at de skal gå inn på dassen for å pisse.

Håper virkelig denne fyren fratas det meste av ting han måtte eie, og bures inne noen år. Hva hvis en unge pisser på harleyen hans neste gang? Eller velter den?

Med iqen(vil tro den ikke er særlig stor når han legger ut ett slikt bilde på FB) og modenheten hans kan vi jo uansett satse på at han gjør verden en tjeneste å tar med seg harleyen å besøker en fjellvegg i 120.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Trådstarter, har du noen garasjer i nærheten av hytta?
Dette er nemlig en utmerket god grunn til at katter kan forsvinne!

Finner jeg en katt i min garasje så "forsvinner" den!
Vis hele sitatet...
Og hvis (de fremtidige) barna dine noen gang trasker inn i hagen min så tar jeg i meg løpefart og sparker de ut i det store intet.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Finner jeg en katt i min garasje så "forsvinner" den!
Vis hele sitatet...
Toskete, og straffbart. Hvis du er så livredd for at en katt tilfeldigvis skal rusle inn i garasjen din, så finnes det midler, slik som Get-off og Piss off, som forhindrer at katter går inn.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Og hvis (de fremtidige) barna dine noen gang trasker inn i hagen min så tar jeg i meg løpefart og sparker de ut i det store intet.
Vis hele sitatet...
Det skal du faktisk få lov til.
Jeg hater barn og skal derfor aldri få barn heller.
Barn er faktisk det som ligger rett under naboer på hatlisten min og naboer ligger ganske høyt oppe på listen.

Provo, vet du hva?
Det gir jeg en lang faen i!
Jeg skal ikke bruke en krone på å holde andres dyr ute av min egen garasje.
Sist endret av Knask; 25. april 2010 kl. 10:01.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Provo, vet du hva?
Det gir jeg en lang faen i!
Jeg skal ikke bruke en krone på å holde andres dyr ute av min egen garasje.
Vis hele sitatet...
Så i stedet for å bruke 125 kroner på et middel som løser problemet, så vil du heller gå og gnage på det som en bitter, gammel, nevehyttende pensjonist, og faktisk drepe en uskyldig katt på tross av vanlig moral og norsk lov, for ikke å nevne dypt såre dens eier, fordi du finner det totalt urimelig at dette dyret ikke skal forstå dine menneskeskapte ideer om enerett til inngang i, for katten, umerkede territorier? Det, kjære NitroFis, er ikke akkurat det jeg forbinder med rasjonell og intelligent tankegang.
Sitat av Provo Vis innlegg
Så i stedet for å bruke 125 kroner på et middel som løser problemet, så vil du heller gå og gnage på det som en bitter, gammel, nevehyttende pensjonist, og faktisk drepe en uskyldig katt på tross av vanlig moral og norsk lov, for ikke å nevne dypt såre dens eier, fordi du finner det totalt urimelig at dette dyret ikke skal forstå dine menneskeskapte ideer om enerett til inngang i, for katten, umerkede territorier? Det, kjære NitroFis, er ikke akkurat det jeg forbinder med rasjonell og intelligent tankegang.
Vis hele sitatet...
Hehe, det hørtes mye bedre ut i mitt forstyrrede hode mens jeg satt og irriterte meg over kattespor på bilen og stanken av kattepiss i resten av garasjen.
Jeg uttalte meg på en meget tåpelig måte, jeg skal si meg enig i det.

Men over til spørsmålet hva slags straff man får for å drepe en katt.

En kompis av meg tok livet av en katt med hagle etter at den sneik seg inn og urinerte på den ene høytaleren hans.
Dette fikk han 2-3 tusen i bot for.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Hehe, det hørtes mye bedre ut i mitt forstyrrede hode mens jeg satt og irriterte meg over kattespor på bilen og stanken av kattepiss i resten av garasjen.
Jeg uttalte meg på en meget tåpelig måte, jeg skal si meg enig i det.
Vis hele sitatet...
Irritasjon kan få enhver til å tenke i irrasjonelle baner. Pust rolig og tenk klart. Get-off fungerer, og jeg har førstehåndserfaring med det (riktignok krystall-varianten - har aldri prøvd sprayen). Absolutt verdt investeringen.

Sitat av NitroFis
Men over til spørsmålet hva slags straff man får for å drepe en katt.

En kompis av meg tok livet av en katt med hagle etter at den sneik seg inn og urinerte på den ene høytaleren hans.
Dette fikk han 2-3 tusen i bot for.
Vis hele sitatet...
Dyrevelferdsloven har en øvre strafferamme på 3 års ubetinget fengsel. Hva slags straff man får avhenger av hva som har foregått. Det som er sikkert er at loven håndheves og benyttes for dårlig av myndighetene, og at de utdelte straffene generelt ligger altfor lavt.
Sist endret av Provo; 25. april 2010 kl. 11:05.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Jeg har to innekatter og disse ble med på hytta en helg to år tilbake.

Den ene klarte å komme seg ut å stikke av, og ble bare borte. Etter en uke ga vi opp og regnet med at den mest sansynlig ikke kom til å komme tilbake.

To MÅNEDER senere når vi kom tilbake på hytta fant vi katten. Den var heldigvis ganske stor når den stakk av, og når vi fant den igjen var det utrolig liten å tynn.

Så ikke gi opp håpet!
Harley-eieren som drepte den katten burde være glad for at jeg ikke vet hvem han er og at han ikke bor i nærheten av meg. Sånt gjør meg så inni granskauen sint, siden han tydeligvis ikke skjønner hvor mye en katt kan bety for eieren så skulle jeg mer enn gjerne lært han det ved å "drepe" den jævla Harleyen hans...
Sitat av emphi Vis innlegg
Harley-eieren som drepte den katten burde være glad for at jeg ikke vet hvem han er og at han ikke bor i nærheten av meg. Sånt gjør meg så inni granskauen sint, siden han tydeligvis ikke skjønner hvor mye en katt kan bety for eieren så skulle jeg mer enn gjerne lært han det ved å "drepe" den jævla Harleyen hans...
Vis hele sitatet...
Finn ut hvor han bor da, så kan jeg pisse på harleyen hans!

Han burde egentlig skjønt det da, siden harleyen hans betyr så mye for han så burde han tenkt at katten var ganske viktig for eieren.
Finnes vell de som bruker hode for å skille ørene å
Katta mi ble plutselig borte en dag, og ble borte en gooood stund, så tenkte den var påkjørt eller noe så jeg hentet meg en ny katt. Plutselig kom katta tilbake etter 3 måneder, og da var hu smelt på tjukken og fødte fire unger på den meget dyre gulvmatta mi. Morkake og blod på gulvet er gøy å våkne opp til.
Mitt tips er at du går rundt hytten og i området og kalle på den.

Pusen... psspsspsspsspss komme da pusen.. psspsspsspsspss
Trådstarter, Har du funnet den stakkars pusen?
Klart pus kan bli spist og reve i filler av Gaupe/ rev... Hehehe... Grrr! Darwin Lykke til! sikkert bare tatt seg en tur
Sist endret av KulaKanon; 26. april 2010 kl. 03:13.
Hvis folk ikke kan holde katten sin av andres område, slik at de pisser å driter overalt? Alle vet hvordan kattepiss lukter? Så synes jeg det er på sin plass å avlive de. Hvem gidder å ta katten til en "profesjonell" for avliving og betale dyre dommer for at den skal få en giftsprøyte? Et hardt bank i hodet, eller skudd med salongrifla er like humant.


Jeg skjønner spesielt bønder, der hankatten kommer å pisser i høyet. Sauen, eller kyra spiser høyet, og de avviser lambet eller kalven. Folk som ikke kan kastrere kattene sine, eller holde de innendørs eller i bånd, kan ikke forvente annet!

For meg, er katter skadedyr!
Sitat av Dvergen
Hvem gidder å ta katten til en "profesjonell" for avliving og betale dyre dommer for at den skal få en giftsprøyte?
Vis hele sitatet...
Jeg.

Sitat av Dvergen
Et hardt bank i hodet, eller skudd med salongrifla er like humant.
Vis hele sitatet...
Det er forbudt i følge Forskrift om avliving av hund og katt §3 å avlive hunder og katter som er eldre enn 8 dager med slag mot hodet (og slaget må medføre øyeblikkelig bevisstløshet og umiddelbar død, hvis situasjonen tillater avliving av denne typen). Avliving av eldre dyr kan, i følge samme forskrifts §2, skje med skudd mot hjernen med egnet skytevåpen som avfyres fra en avstand tilpasset det våpenet som anvendes, og mens dyret er i ro. Dette kan kun foretas av en person som er kyndig i bruk av det spesielle skytevåpenet.

Videre, i følge Straffeloven §407 er det forbudt å avlive dyr som ikke er i din eie.

Sitat av Dvergen Vis innlegg
Jeg skjønner spesielt bønder, der hankatten kommer å pisser i høyet. Sauen, eller kyra spiser høyet, og de avviser lambet eller kalven.
Vis hele sitatet...
Kan du dokumentere at kyr og sau avviser avkommet sitt fordi de har spist høy hvor en katt har urinert? Dette har jeg aldri hørt om før, og ettersom de aller fleste bønder har opptil flere katter selv, og ofte ikke har tradisjon for å kastrere/sterilisere kattene sine, så finner jeg dette meget tvilsomt.

Sitat av Dvergen
Folk som ikke kan kastrere kattene sine, eller holde de innendørs eller i bånd, kan ikke forvente annet!
Vis hele sitatet...
Jo, de kan faktisk det. De kan, og bør, forvente at du følger Norges lover, og lar dyra være i fred. Har du et problem med urinmarkeringer, så eksisterer det som sagt midler for dette.
Sist endret av Provo; 26. april 2010 kl. 10:16.
Svigerfar er bonde, og jeg jobber selv jevnlig som avløser. De har selv flere katter. Når kattene før hankatter, dør de umiddelbart ved slag mot hodet. De har store problemer med hannkatter som ikke er kastrerte som kommer å pisser i høyet som sauene skal spise. Spiser sauen kattepisset under lembingssesongen, blir lambet alelamp(flaskelamb). Hannkatter som kommer inn i fjøset, blir skutt. Og det ser jeg ikke på som noe problem.

Hvorfor kan ikke folk holde styr på kattene sine? Hundeeiere slipper ikke hunden sin løs? Hvis jeg finner en annens katt i stua mi, (har aldri forekommet) så henger jeg ikke opp plakater å prøver å finne eieren, den havner i en søppelsekk i bossdunken.

Har selv aldri hatt noen problemer med katter, men jeg føler mer med de som har problemer med katter enn de som eier de, og ikke klarer å holde styr på de.

Skal man strø antikatt-middel over hele eiendommen?


Dyret skal selvsagt dø på humant vis, og dyremisshandling er jeg selvsagt VELDIG mot!
Sist endret av Dvergen; 26. april 2010 kl. 10:27.
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Svigerfar er bonde, og jeg jobber selv jevnlig som avløser. De har selv flere katter. Når kattene før hankatter, dør de umiddelbart ved slag mot hodet. De har store problemer med hannkatter som ikke er kastrerte som kommer å pisser i høyet som sauene skal spise. Spiser sauen kattepisset under lembingssesongen, blir lambet alelamp(flaskelamb).
Vis hele sitatet...
Ikke spesielt pålitelig kilde, det der..

Jeg tror svigerfaren din, og for så vidt du, er offer for en misforståelse. Jeg tror han, og du, blander sammen med sykdommen Toksoplasmose, som ikke er voldsomt uvanlig hos sau. Sykdommen oppstår ved smitte av parasitten Toxoplasma gondii, og kan forårsake abort hos sau. Immunitet oppstår for øvrig etter én gangs smitte, og antistoffer overføres til lammene. Smitten oppstår ved inntak av avføring - ikke urin - fra parasittbærende katt, men er på ingen måte forbeholdt hannkatter. Det er altså ingen grunn til å avlive hannkattene - hverken de nyfødte, eller de som skulle gå inn i fjøset.

Når det er sagt, så bør alle kattene kastreres og steriliseres, slik at hannkattene ikke slåss og urinmarkerer, og hunnkattene ikke får flere kattunger. Da slipper dere å avlive flere katter.

Sitat av Dvergen
Hannkatter som kommer inn i fjøset, blir skutt. Og det ser jeg ikke på som noe problem.
Vis hele sitatet...
Det er et problem, ettersom det strider mot norsk lov, eieren av katten blir dypt såret, og, som du ser over, det er ingen grunn til å gjøre det, ettersom det sannsynligvis er basert på en misforståelse.

Sitat av Dvergen
Hvorfor kan ikke folk holde styr på kattene sine? Hundeeiere slipper ikke hunden sin løs?
Vis hele sitatet...
Det er en vesentlig forskjell, nemlig at hunder har et mye større potensiale for å skade mennesker, for eksempel ved å bikke over ende barn, hvis de løper løs uten tilsyn. I tillegg er hunder flokkdyr som jakter bytter vesentlig større enn seg selv, og de kan fint sette etter rådyr og elger i skogen - derav båndtvang i parringstider. Katter derimot, forårsaker ingen skade på mennesker, og holder jaktingen sin i all hovedsak til små gnagere og skadedyr. I utgangspunktet bør alle dyr få gå fritt, med mindre potensielle konsekvenser i sterk grad taler mot det, slik det tidvis gjør med hunder.

Sitat av Dvergen
Hvis jeg finner en annens katt i stua mi, (har aldri forekommet) så henger jeg ikke opp plakater å prøver å finne eieren, den havner i en søppelsekk i bossdunken.
Vis hele sitatet...
Fordi..? Den burde vite bedre? Hva i den situasjonen gir deg egentlig rett til å bryte norsk lov? Slike slutninger slår meg som svært sneversynte, og rett og slett uintelligente. Hvis en fremmed katt går inn døren din kan du begynne med å jage den ut og lukke døra. Er det et gjentakende problem, kan du kjøpe billige midler på dyrebutikken som løser problemet for deg. Du sprayer enkelt og greit på trappen, under vinduene, foran garasjen, eller hvor nå enn problemet er.

Sitat av Dvergen
Har selv aldri hatt noen problemer med katter, men jeg føler mer med de som har problemer med katter enn de som eier de, og ikke klarer å holde styr på de.
Vis hele sitatet...
Jeg eier ikke et milligram med medfølelse for de stadige sutrekoppene som forventer at dyr instinktivt skal følge våre menneskeskapte regler. Hvis man har et problem med en katt som går inn i garasjen, så bruk en stakkars hundrelapp for å løse problemet! Noen ganger lurer jeg på om det kun er for å ha noe å klage over. Hvis jeg får vannlekkasje på kjøkkenet, så står jeg ikke å trasser og griner til naboer, eller teiper foran lekkasjen fordi jeg synes det rett og slett har å være nok, eller forlanger at vannet skal pelle seg inn igjen i røret! Jeg tetter røret og løser problemet!

Sitat av Dvergen
Skal man strø antikatt-middel over hele eiendommen?
Vis hele sitatet...
Nei, du strør det der du vil at de ikke skal gå inn. Hvis du plages av å ha en katt på plena, så kjøper du deg en leilighet i femte etasje.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Katten til en kompiss stikker av i 6mnd hver sommer.
Så kommer den tilbake til vinteren.
Fantastisk rart men har ikke tatt feil ett eneste år til og med nesten på samme dato.

Tror katten er 6år.

Støtter mr. Provo!.

Foreldra mine har 2 katter og hatt maaange som har blitt gitt bort.
En rasekatt som ble solgt til Australia tilogmed
Sist endret av Alphanio; 26. april 2010 kl. 15:27.
kjedelig streiting
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Jeg skjønner spesielt bønder, der hankatten kommer å pisser i høyet. Sauen, eller kyra spiser høyet, og de avviser lambet eller kalven. Folk som ikke kan kastrere kattene sine, eller holde de innendørs eller i bånd, kan ikke forvente annet!

For meg, er katter skadedyr!
Vis hele sitatet...
Jepp, bønder og spesielt sauebønder kan jo klage over at katter flyr rundt. Alltid like morsomt å møte på disse pelsdottene som står overalt i veien. Uten at jeg dreper sauen kun pga det. Da blir jeg heller litt irritert på eieren som ikke passer på dem.

Men nå er det jo en mulighet for at du føler du har en nogelunde lik intelligens som en katte, og derfor tror den skal skjønne alt du skjønner.