Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 920
Hei,

Kjører nå Guitar Hero 3 på pcen, men det er helt umulig å spille selv på lavste innstillinger. Det er ja en noget gammel pc, men hadde ikke ventet at det skulle være så krevende. Er det noen måter å fjerne videoen i bakgrunnen eller få skrudd ned enda mer?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Har du sjekket minimumskrav?
Operating System: Windows XP SP2, Windows Vista
CPU Processor: Intel Pentium D (Dual Core) 2.8GHZ or AMD Athlon 64 3500+
Memory: XP - 1 GB RAM, Vista – 2GB RAM
Hard Disk Space: 5.1 GB + 1GB Swap File
Sound Card: DirectX 9.0c compatible sound card
Video Card: 3D Hardware Accelerator Card Required – 100% DirectX 9.0c compatible 128 MB Video Memory
Video Card (ATI): Radeon X800
Video Card (Nvidia): Geforce 7600
Media Required: 4X DVD-ROM drive
Windows XP/Vista compatible mouse and keyboard with latest drivers
Guitar Hero 3 Official PC Guitar Controller
Vis hele sitatet...
Coptercat
Trådstarter
Ja, det har jeg. Men om man får slått av videoen i bakgrunnen er det NULL problem likevel.
Er ikke guitarhero nesten sånn som flashgames a?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hadde jo vært fint hvis maskinen faktisk oppfylte kravene. Hvis den gjør det kan det vel ikke være så ille? Du kan i hvert fall prøve å oppgradere drivere, directX og openGL.
Hadde aldri trodd at GH krevde så mye
Er jo ikkenoe bra grafikk, må vel være videoene som tar litt da.
Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har prøvd GH3 på PC, men om du vil kan du laste ned Frets on Fire (FoF, http://fretsonfire.sourceforge.net ), som går ut på ca nøyaktig det samme.
Dette er opensource, med mange sanger liggende rundt på nettet, samt en del plugins o.l.
Det er bare det at FoF suger i forhold til GH3
Dårlig porting til PC elns.

Du kan fjerne bakgrunnen mens du spiller, det fjernet en del lagg hos meg, men overraskende nok er det fortsatt noen få sanger som lagger intenst.
Tror filene i ZONES mappen inneholder informasjon om hva som skal hvor (alle modellene), så du kan overskrive alle med en "tom".

Kjør dette som .bat i DATA\ZONES mappen:

Kode

mkdir backup
move z_artdeco.pak.xen backup\
move z_budokan.pak.xen backup\
move z_dive.pak.xen backup\
move z_hell.pak.xen backup\
move z_party.pak.xen backup\
move z_prison.pak.xen backup\
move z_video.pak.xen backup\
move z_wikker.pak.xen backup\
copy z_viewer.pak.xen z_artdeco.pak.xen
copy z_viewer.pak.xen z_budokan.pak.xen
copy z_viewer.pak.xen z_dive.pak.xen
copy z_viewer.pak.xen z_hell.pak.xen
copy z_viewer.pak.xen z_party.pak.xen
copy z_viewer.pak.xen z_prison.pak.xen
copy z_viewer.pak.xen z_video.pak.xen
copy z_viewer.pak.xen z_wikker.pak.xen
Edit: Kan legge til at skjermkortet mitt er GeForce 6600.

Sitat av robhol
Har du sjekket minimumskrav?
Operating System: Windows XP SP2, Windows Vista
CPU Processor: Intel Pentium D (Dual Core) 2.8GHZ or AMD Athlon 64 3500+
Memory: XP - 1 GB RAM, Vista – 2GB RAM
Hard Disk Space: 5.1 GB + 1GB Swap File
Sound Card: DirectX 9.0c compatible sound card
Video Card: 3D Hardware Accelerator Card Required – 100% DirectX 9.0c compatible 128 MB Video Memory
Video Card (ATI): Radeon X800
Video Card (Nvidia): Geforce 7600
Media Required: 4X DVD-ROM drive
Windows XP/Vista compatible mouse and keyboard with latest drivers
Guitar Hero 3 Official PC Guitar Controller
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Det kan da umulig være minimum siden jeg har eldre skjermkort, og ikke har den offisielle GH3 gitaren, og alt ellers stemmer nøyaktig. :P (Untatt hard disk kapasitet ofc)


Edit:
Sitat av q_Werty
Jeg hater det faktum at fordi folk flest har gode PC-er så kan folk som koder spill som egentlig ikke burde kreve mer enn ett par hundre mhz av prosessoren være så jævla late de bare vil og skrive crap kode så de trenger en supermaskin for å vise en film med ett par rundinger som går neddover.
Vis hele sitatet...
Dette kan du ikke si er noe som skjer ofte, GH3 er det eneste spillet jeg har spilt som er kodet så dårlig, og som sagt vil jeg tro det er pga. dårlig porting til PC.
Vanlig navigering i explorer.exe burde være like ressurskrevende.
Sist endret av TanteSpiker; 4. desember 2007 kl. 16:28.
Ja frets on fire er ingenting i forhold. Du må nok oppdatere maskinen litt for å kunne spille guitar hero 3.

Jeg hater det faktum at fordi folk flest har gode PC-er så kan folk som koder spill som egentlig ikke burde kreve mer enn ett par hundre mhz av prosessoren være så jævla late de bare vil og skrive crap kode så de trenger en supermaskin for å vise en film med ett par rundinger som går neddover.
Ja har guitar hero 3, lagger ganske mye til å være et sånt... party spill...

Måtte stille alt ned for at jeg skulle få optimal ytelse.
Coptercat
Trådstarter
Takk grantax. Bra noen kan besvare et spørsmål skikkelig!

Sitat av Myhre
Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har prøvd GH3 på PC, men om du vil kan du laste ned Frets on Fire (FoF, http://fretsonfire.sourceforge.net ), som går ut på ca nøyaktig det samme.
Dette er opensource, med mange sanger liggende rundt på nettet, samt en del plugins o.l.
Vis hele sitatet...
Frets on Fire er.. jalla..
Sitat av q_Werty
Ja frets on fire er ingenting i forhold. Du må nok oppdatere maskinen litt for å kunne spille guitar hero 3.

Jeg hater det faktum at fordi folk flest har gode PC-er så kan folk som koder spill som egentlig ikke burde kreve mer enn ett par hundre mhz av prosessoren være så jævla late de bare vil og skrive crap kode så de trenger en supermaskin for å vise en film med ett par rundinger som går neddover.
Vis hele sitatet...
Word! Er helt sykt at dette spillet krever mer enn call of duty 4
Det er mye i spillet der som gjør det sykt tregt. Folkemengden som kjøres i realtime (gudene vet hvorfor, de kunne like gjerne ha pre renderet dem) er vel noe av den største ressurdreperen.

Det jeg har store problemer med (etter å ha slått all grafikk ned på det laveste) er at spillet brått fryser midt i låten... uansett låt, når jeg har xbox gitaren plugget i. Det funker med tastaturet av en eller annen grunn.
Hva er stats på PCen din Unify?

Vi har en PS2 med guitarhero som står og ruller hele dagen på jobb. Mulig det har noe med at den aldri blir slått av å gjøre, men det hakker som faen der osgå =)
Problemet på pc er egentlig ikke hakking, men at spillet ikke registrerer trykkene riktig.. så man bommer hele tiden..
må si dette spille lagger ja..:P ikke for å skryte men for å informere så har jeg nå runna det på medium
Angående lagging, så kan du prøve å ikke treffe når skjermen sier at du skal trykke, men heller når lyden kommer. Dette får man til bare hvis man har taktfølelse =P