Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 973
På min bærbare HP pc har jeg en liten "pixel" eller "piment" eller ka vi skal kalle det " en liten rute" som bare er rød. Virker som at den er ødelagt for den er slik konstant. Den er ikke alltid like lett å se, men den er iriterende. Det som er spm. vet dere om HP har noen garanti på slike saker, pcen er 4-5 mnd gammel. Visst det ikke er noen som har noen erfaring med dette får eg vel sende de en mail, men ka skal eg kalle det?
Ser bra ut, om poenget er at eg skal sitte å se på det i 20 min å bli svimmel så er jo det artig
Tusen takk skal teste det senere
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det har kanskje ikke falt deg inn å rive seg løs fra PC'en de 20min det er snakk om. Genialt, hva?
Sitat av robhol
Det har kanskje ikke falt deg inn å rive seg løs fra PC'en de 20min det er snakk om. Genialt, hva?
Vis hele sitatet...
Nei er du gal no overdriver du vel her?
Kjørte det i 20+20 min men den er der enna, det er jo denne berømte skole pcen, så kanskje jeg skal gå inn å snakke med de, men jeg har jo en del ting som de ikke ønsker og se, er ikke alltid like gøy med de folkene
Da jeg hadde pixelfeil gikk jeg bare inn på elprice der jeg kjøpte den og sa den hadde en pixel feil, så fikk jeg en ny pc. Men det blir vel sikkert noe annet når det ikke er fabrikkfeil.
Mener å huske at HP krever tre pixler ved siden av hverandre, eller fem pixler i samme farge/døde rundt på skjermen. Sjekk manual eller garantihefte.
Sitat av zipp
Da jeg hadde pixelfeil gikk jeg bare inn på elprice der jeg kjøpte den og sa den hadde en pixel feil, så fikk jeg en ny pc. Men det blir vel sikkert noe annet når det ikke er fabrikkfeil.
Vis hele sitatet...
Ny PC for en feil i skjermen?
Sitat av Grantax
Ny PC for en feil i skjermen?
Vis hele sitatet...
Ja, jo kanskje litt overdrevet
Sitat av Grantax
Ny PC for en feil i skjermen?
Vis hele sitatet...
Glemte å si at det var laptop.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av zipp
Da jeg hadde pixelfeil gikk jeg bare inn på elprice der jeg kjøpte den og sa den hadde en pixel feil, så fikk jeg en ny pc. Men det blir vel sikkert noe annet når det ikke er fabrikkfeil.
Vis hele sitatet...
Nekter å tro at du fikk ny PC fordi det var noe galt med monitoren.
Kanskje på tide å lære seg forskjellen?
Sitat av robhol
Nekter å tro at du fikk ny PC fordi det var noe galt med monitoren.
Kanskje på tide å lære seg forskjellen?
Vis hele sitatet...
Kanskje på tide å se posten jeg skrev rett før deg?
Sist endret av zipp; 1. desember 2007 kl. 21:11.
Sitat av Grantax
Ny PC for en feil i skjermen?
Vis hele sitatet...
Man skifter ikke bare skjermen på en laptop. Man sender PCen tilbake til leverandør så får man ny.

Uansett; det er riktig som nevnt av flere her: Man kan, dersom produsent ikke har garanti kun mot flere enn én død piksel, levere PCen tilbake for å få ny. De reparerer det ikke.

Dette må du lese om i garantiheftet eller de respektive sidene på internett for å finne ut hvor mange piksler akkurat din produsent går god for.
lefsegokk: Eh, jo? For et autorisert verksted er det en fillesak å bytte ut LCD-panelet på en bærbar.
Fortsatt: der jeg jobber (elkjip) joda. Kanskje produsenten gjør det og selger den på nytt, men forbruker får ny.
Sist endret av lefsegokk; 1. desember 2007 kl. 22:10.
Sitat av lefsegokk
Man skifter ikke bare skjermen på en laptop. Man sender PCen tilbake til leverandør så får man ny.

Uansett; det er riktig som nevnt av flere her: Man kan, dersom produsent ikke har garanti kun mot flere enn én død piksel, levere PCen tilbake for å få ny. De reparerer det ikke.

Dette må du lese om i garantiheftet eller de respektive sidene på internett for å finne ut hvor mange piksler akkurat din produsent går god for.
Vis hele sitatet...
Jo det gjør man, har gjort det flere ganger selv. 5-6 skruer +- og skjermen er løs.

Rimlig enkel affære. Pris på ny skjerm varierer litt, og bare service firmaer har tilgang til å kjøpe så vidt jeg vet.