Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 860
Hei! ..

har nettopp kjøpt meg ny mobil som har WLAN!..


og alt jeg lurte på var: koster det noe for meg når jeg sitter på Internett på mobilen, når jeg koblet meg til routeren hjemme?
nei. du blir koblet opp på samme måte som med en bærbar pc.

Jeg bruker wlan på min p1 på jobben og hjemme. Og det funker fjell.
Haha, betaler du for å surfe med PCen på WLAN? Bortsett fra abbonement fra ISP kommer det ikke noen ekstra utgifter fra mobilleverandøren din. Vær obs på at du ikke "hopper" over til GPRS når du går ut av huset (spesielt dersom du bruker MSN eller lignende)...
VSO
Trådstarter
73 1
Takker for alle svar!!
VSO
Trådstarter
73 1
Men en annen ting jeg lurte på var at jeg tenkte at jeg skulle skaffe meg eMSN til mobilen, men er dette også da gratis? .. eller blir det automatisk satt over til GPRS nettet? :S
Hvis du bruker et eMSN mens du er tilkoblet til router: nei.
Hvis du bruker programmet mens du ikke er tilkoblet: ja.

Det vanlige med WLAN-telefoner er at de sier ifra når du ikke har dekning hos routeren lengre, og da må du trykke deg inn på datatilkobling via gprs/3G/edge.
VSO
Trådstarter
73 1
OK .. takk! =D
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har WLAN på min telefon, og har msn. Når jeg er hjemme bruker jeg det trådløse nettverket, men når jeg eventuelt forsvinner utenfor dekningsområde for det, mister jeg internettet, det slår ikke over til 3G / GPRS (ikke helt sikker, men tror!). Men hvis den bruker 3g eller GPRS pleier det å vise et tegn oppe til venstre (på min nokia), som forteller at jeg overfører data via 3g eller GPRS!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
for å få dette klart:
Det koster penger om du bruker emsn med wap?
JA, det koster penger å bruke WAP, GRPS, EDGE og 3G uansett hva det brukes til. Teleleverandørene tar betalt for antall kb som blir overført uansett i hvilken sammenheng de blir overført i...
okay..
så åffer tar de ikke bre å bruker dette på de tlfene som ikke støtter msn a?:P