Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1231
Fant en fin intro til hvordan ulike narkotika virker på synapsene i hjernen. Veldig kort, men fryktelig søt!

Note:

The simplified mechanisms of drug action presented here are just a small part of the story. When drugs enter the body they elicit very complex effects in many different regions of the brain. Often they interact with many different types of neurotransmitters and may bind with a variety of receptor types in a variety of different locations. For example, THC in marijuana can bind with cannabinoid receptors located on the presynaptic and/or postsynaptic cell in a synapse.

Where applicable, this presentation primarily depicts how drugs interact with dopamine neurotransmitters because this website focuses on the brain's reward pathway. Mouse Party is designed to provide a small glimpse into the chemical interactions at the synaptic level that cause the drug user to feel 'high'.
Vis hele sitatet...
http://learn.genetics.utah.edu/units...rugs/mouse.cfm
Tror det har blitt linket til tideligere. Kanskje det var på ett annet forum, men jeg syns at det er veldig bra laget
Litt stilig for oss som ikke har peiling på det kjemiske om stoffene.
Veldig greit å lære litt om det også! Takk.
Kult! når det var søte mus og skumle maskiner var det lettere og lære en å lese tungt lesestoff
Dette var mye bedre enn og sitte å lese om slikt stoff lenge

LSD musa var søt
Sprøtt... alle dop bortsett fra LSD har som formål å knytte dopamin fast til de y-lignende tingene slik at man blir glade, mens LSD bare etterligner dopamin. Jeg så nesten ikke forskjell i praksis i forhold til hva dopene gjør bortsett fra avhengighetsgrad.
"Where applicable, this presentation primarily depicts how drugs interact with dopamine neurotransmitters because this website focuses on the brain's reward pathway. "
Sitat av lefsegokk
Sprøtt... alle dop bortsett fra LSD har som formål å knytte dopamin fast til de y-lignende tingene slik at man blir glade, mens LSD bare etterligner dopamin. Jeg så nesten ikke forskjell i praksis i forhold til hva dopene gjør bortsett fra avhengighetsgrad.
Vis hele sitatet...
LSD går vel såvidt jeg skjønt på reseptorer som har med serotonin å gjøre, ikke dopamin.