Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2016
Anonym bruker
"Firkantet Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vel, jeg var hos en tannlege nylig som jeg aldri har vært hos før. Tok noen røntgenbilder, og da hun så på de sa hun overrasket «Nei, hva! dette var ikke forventa», og deretter spurte om jeg var klar over at jeg har flere tenner liggende i underkjeven fortsatt! Altså dette er snakk om hjørnetennene. Dette visste jeg ikke noe om. Har aldri hatt noe regulering eller noen problemer med plass til tennene.
Rakk ikke å spørre hun om noe mere angående det, siden alt gikk så fort og dårlig tid. Hun sa bare at det ikke var rart om jeg har vondt da, eller noe
Har prøvd å Google dette, meeen finner ingenting noen steder as.
Syntes det er så sinnsykt ekkelt å tenke på at det ligger tenner i tannkjøttet under tennene, og lurer på om noen andre har hørt om dette. Kan hende det er veldig teit spørsmål, men det får være.
Kan det være visdomstennene? Innerste tennene oppe og nede, som mange lever fint med og uten. Har selv god nytte av begge visdomstenner oppe, men har fjernet begge nede grunnet dårlig plass.

Synes det er merkelig om en tannlege reagerer overasket over visdomstenner dog..
Google 'hyperdontia', kalles også supernumerære tenner. Vanligvis ikke farlig. Les mer om det her.
Sist endret av Svartbak; 6. november 2019 kl. 16:09.
Ikke kjempe uvanlig, noen har langt fler tenner enn andre; rart- ja, farlig- nei
Jeg hadde det, så når jeg valgte å trekke en tann, istedetfor å fikse den så kom det en ny en, funka fjell og slapp å være tannløs på den plassen. Den kom ikke frem eller lagde problemer før det ble plass til den
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du permanente/"voksen-hjørnetenner" der nå, eller mangler disse?
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja jeg har hørt om det fra et par stykker og googla faktisk fenomenet da en eks fikk vite hun hadde to ekstra sett visdomstenner. Dvs hun trakk en, en ny vokste ut, trakk den, og enda en ny vistes på røntgen. Husker ikke hva fenomenet het men det stod at 1 av 100 hadde ekstra tenner gjemt i kjeven hvertfall. Så lenge du ikke er plaga med det er det bare å la det være
Hadde det samme selv. For min del hadde den lugget så lenge under at den aldri kom frem til tross for at jeg trakk tannen som lå over. Prøvde å dra den opp med en form for kjetting mellom regulering og krok festet til tann, men etter 3 år uten særlig bevegelse endte det med trekt tann og tannprotese
Et par av tenna mine har snudd seg rundt og kommer derfor ikke ned. Har fortsatt 2 melketenner i overkjeven pga det. Ikke noe farlig, men i midt tilfelle så må jeg følge med litt i tilfelle de velger å fortsette oppover.