Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 874
har følgende program i C

#include "mysql.h"

int main()
{
//my application
}
Vis hele sitatet...
Når jeg compilere det med følgende komando for jeg ingen feilmeldinger:

gcc mysql_test.c -o mysql_test.cgi -lmysqlclient -L/usr/local/lib/mysql
Vis hele sitatet...

men nor jeg kjører det så skjer dette:

./mysql_test.cgi: error while loading shared libraries: cannot open shared object file: cannot load shared object file: No such file or directory
Vis hele sitatet...
Hva kan det skyldes?
vet ikke om hvilket os du kjører med du mangler runtime libbet.. dvs. DLL filer i windows. .so i linux, tror jeg. du må ha runtimelibbet til mysqlclient.
strace den for og se hva den ikke finner.
sikker på at du har mysql-devel? regner med du trenger den..
Trådstarter
Opprinnelig postet av horetore
sikker på at du har mysql-devel?
Vis hele sitatet...
Er ikke min server, så jeg vet ikke hva jeg har.

Hvordan kan jeg finne ut om mysql-devel er innstallert?


Regner med at MySQL er riktig instalert da jeg har brukt DBI i PERL.
Trådstarter
Takk for all hjelpen, fikk det til nå!

Brukte følgende komando i stedenfor den andre til å compilere:

gcc mysql_test.c -o mysql_test.cgi /usr/local/lib/mysql/libmysqlclient.a
Vis hele sitatet...
uhmm.. Hvorfor programmere CGI'er i C.. Det var sånn man gjorde i gamle dager.. Nå har man PHP til det meste og JavaServlets der PHP ikke strekker til.

Har faktisk programmert en CGI i HyperCard.. For de som vet hva det er. Funka helt fint.. Programmerte bare bruker autentisering bare for og teste. Begynner og bli en del år siden nå da.

Scha
Trådstarter
PHP er raskt, men C er mye raskere. Sitter å lager en bannerexchange så hastighet og scalerbarhet teller mye.

PHP og PREL er tolkete språk, mens C er statisk kompilert. Så PHP motoren må tolke kildekoden hver gang, mens C er gjort om til maskinkode alerede.

Fordelen er at PHP er veldig lett og lære, og raskt å skrive. Mens C er mye vanskeligere.

Spesielt i rene matte oprasjoner som "Ackermann's Function" er C overlegent. Bare se her C bruker bare 0.09sec, mens PHP og PERl bruker henholdsvis 46.53 og 11.59 sec.

Også oppstart er mye raskere:

.
Hello World i C tar 0.66 sec, mens PHP bruker 3.85. mere



Samenligninger mellome språk: The Great Computer Language Shootout
OMG!!! Hvilken suck ass test er det er???
Jeg timet nettopp Hello world på maskina mi

Time used: 0.0001 seconds

Scha
Trådstarter
Hvordan målte du?

Påenget med "Hello World" testen er å måle oppstarts tid. Så man kan ikke bruke noen innebygde PHP funksjoner til å måle det, for da har PHP motoren allerede startet opp.

Ellers er vist denne testen blit kritisert fordi de ikke har opptimalisert programene godt nokk.

PHP kan foreksempel konfigureres med: "--enable-inline-optimization --disable-debug" men siden det ikke er standar så er det ikke gjort.
Sist endret av Kongen; 11. juli 2002 kl. 15:44.
Kongen: jeg håper ikke du tror at web-produksjons-servere kjører med PHP som applikasjon og ikke modul..

Scha