Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 848
Hei folkens...

Jeg skulle gjerne ha hatt hjelp med litt GUI programmering. Det som det dreier seg om er SUPP (www.bpvcentral.net) programmet mitt som, sånn det er nå, kun kjører i DOS.. Og det er jo ikke akuratt noe kult. Det beste hadde vert og fått koda det i C++ (SUPP er skrevet i Visual C++ 6), men det går sikkert bra med en frontend skrevet i et annett språk. Om noen er interesert er det bare og si ifra. Jeg kan designe selve GUI'en om det skulle være ønskelig. Det hadde vært fint og ha GUI'en klar til releasen av neste version (ikke så alt for lenge til...)

Scha
Kan godt gjøre det jeg. Har nettopp satt meg inn i Windows API/MFC programmering, så da er det jo kjekt å få noen ordentlige prosjekter å jobbe med...
Scha's Avatar
Trådstarter
Okay.. Legger ved et bilde med eksempel på hvordan GUI'en kan være.. Skal skrive spesifikasjon senere (i dag)...

Scha
Hva med dette...
Scha's Avatar
Trådstarter
Kjempe perfekt..

Litt forklaring på noen ting som må være der...

Jeg må ha muligheten til og få tak i en Streng eller char[] med path'en til de forskjellige filene som er valgt i de forskjellige boksene...

Jeg må også ha muligheten for å sjekke om "Skip dialog patch" er kryssa av.

Man må kunne velge hvilken type patch det skal prøves på (Diff patch eller Regular patch).

Når folk klikker i en av "Browse" knappene så må du vise en dialog der de velger en fil.

Uhmm.. Mer en det kommer jeg ikke på, utenom at når man klikker "Patch" så skal du kalle enten PatchRegular() eller PatchDiff fungsjonen. Du må sjekke om det er valgt filer først, eventuelt ha Patch knappen disabled til det er valgt filer...

Jeg sender deg koden til SUPP når jeg har fått rydda litt og gjort den klar til og bruke GUI.

Scha
Begynner vel å bli ferdig nå... Klar for å putte inn Supp koden.
Scha's Avatar
Trådstarter
Ser kjempefint ut.

Jeg får nokk ikke tid til og fikse koden før i morra. Så vi får fikse resten da..

Jeg legger uansett med noen av fungsjonene du kanskje kommer til og kalle... Uhmm.. bare for å ha no fint og se på til jeg får resten ferdig...

Scha