Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1142
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Er på jakt etter en liten c++ compiler (skrev jeg det rett?), som bare compiler... dvs et prog som gjør alle programmene som jeg skriver i notepad kjørbare... (Dvs hvist det funker å skrive c++ i notpad da)
Noen som vet om noen?
gcc til *nix og borland til windows. Tror du kan laste ned en "demo" eller noe på hjemme sida. www.borland.com
Stemmer det...
Borland C++ 5.5 kan lastes ned gratis fra Borlands sider
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
DEV c++ er vel også en grei liten c++ compiler. Sleng inn et søk på google eller .no
Opprinnelig postet av z0py3r
DEV c++ er vel også en grei liten c++ compiler. Sleng inn et søk på google eller .no
Vis hele sitatet...
Det Tias spurte om var vel en compiler som "bare compiler", regnet derfor med at han mente en command-line compiler.
Dev C++ et fullt integrert IDE som bruker Mingw hvis jeg ikke husker feil.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
jepp, jeg mente command-line compiler...
prøver meg på borland da, har prøvd å laste den ned før, men har altid blitt skremt bort av registreringa...
Opprinnelig postet av Tias
Er på jakt etter en liten c++ compiler (skrev jeg det rett?), som bare compiler... dvs et prog som gjør alle programmene som jeg skriver i notepad kjørbare... (Dvs hvist det funker å skrive c++ i notpad da)
Noen som vet om noen?
Vis hele sitatet...
Ganske ofte er det lurt med en linker også. Som oftest er vel den inkludert i suleimanitten.
Tror bloodshed Dev C++ 4 er et godt valg for C++ koding i windows, det lager i utgangspunktet rene console applications / kommandolinje program. I motsenting til C++ Builder og MS Visual C++ som har hovedtyngden på Win32 apps og koster en bråte med penger...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
okay, takk for tips, skal sjekke ut bloodshed og borland...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Likte egentlig Bloodshed Dev-C++ 4 ganske godt, selv om den ikke "bare compiler".

Takker alle for gode svar, skal prøve å lære meg c++ nå, har i allefall et godt utgangspunkt.
Btw, er "teach yourself c++ in 21 days" en bra bok?
Har kjøpt en sånn "c++ for dummies" bok en gang i tiden men den likte jeg ikke.
"Teach yourself C++ in 21 days" er en glimrende bok, selv om du må være en robot for å komme gjennom den på 21 dager
Jeg har også "Teach yourself C++ in 21 days", 3rd edition. Mener det er den som er i butikkene ennå. Personlig syns jeg boken var litt utdatert, siden den ikke engang nevner GUI-applications, men du kan sikkert lære jævlig mye koding med den om du er en flittig liten mus. *puste, puste, lang setning*
Sist endret av plumRad; 13. mars 2002 kl. 19:49.
noob killer
elukS's Avatar
Likte den godt jeg, men den går litt mindre i dybden på enkelte områder en man kunne ønske seg.

Har en del c++ bøker, om det er interesse kan jeg uppe dem en plass.
Ja, luksen... Høres koselig ut.
Opprinnelig postet av plumRad
Personlig syns jeg boken var litt utdatert, siden den ikke engang nevner GUI-applications
Vis hele sitatet...
GUI har da ingenting med standard C++ å gjøre...
Skal du lære GUI programmering for Windows er "Programming Windows" av C. Petzold tingen.
"Thinking in C++" er en veldig bra bok... Den kan lastes ned fra www.bruceeckel.com.