Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4689
Hvordan er det mulig å få tilgang til tekstmeldinger på en annens telefon?
Min stedatter får gjengitt sms'er hun har sendt til veninner etc av eksen sin. Han gjengir de ordrett. De treffes ikke, så han har ikke vært på telefonen hennes fysisk. De flyttet fra hverandre for et par mnd siden, og har ikke sett mye til hverandre siden. Så at han har tuklet med telefonen hennes etter det, er ikke mulig.
Hun fikk telefonen hun har av han for et par år siden, så det kan selvsagt være at en eller annen form for software ble installert allerede da.
Eller så tenker jeg at han har kontakter hos mobiloperatøren, som kan gi han denne informasjonen. Hvilket jeg ikke vet hvordan fungerer i praksis, jeg tipper at det kan være nokså straffbart også....

Er det noen som har noen ideer? Hvordan kan jeg evt finne denne softwaren på telefonen hennes? Hva gjør man?

Mannen er psykelig sjalu.
Kontakt operatørselskapet så raskt som mulig. Samtidig besøker du nærmeste politistasjon.
Dette er selvsagt strengt ulovlig!
Du kan også prøve å resette hele telefonen. Finner denne muligheten under innstillinger.
Å lete seg frem til softwaren tror jeg ikke vil være lett. Du kan alltids prøve å koble den til pc og få andre muligheter der.
Hadde dette skjedd meg hadde jeg kontaktet politiet med en gang, samt kjøpt en ny telefon.
Har hørt det finnes programmer som "videresender" sms til valgt nummer, dette burde kunne gjenspeiles i antall smser hun sender. Telefonoperatør kan sikkert også hjelpe til med å lese opp siste utgående smser i slike tilfeller.
Trådstarter
5 0
Kan han da også lese svar hun får i retur? Han har nemlig sagt at han har lest ALLE sms'ene hennes...
Kommer sikkert an på programvaren han har lagt inn.
Men jeg regner med at den fanger opp alle smser - inngående, utgående(som selvfølgelig innebærer svar hun får i retur).

Men igjen, dette er en sak for politiet.
Du har ikke vurdert at venninene til stedatteren din kanskje gir han meldingene over f.eks MSN?
Hurm... denne sjalu eksen ga bort telefonen han nå overvåker i gave til henne sier du?
Dette er ikke noe nytt, SpyShop selger telefoner til tusner som kan avlyttes enkelt og proffesjonelt...

Jeg antar han bare har innstallert software som videresender alle sms til hans telefon, eller så har han valgt et abbonoment til henne som muligens har en "lagre alle sms på mail" ellerno'...

Skift abbonent, telefonnummer og simkort.

DErsom det ikke funker, kast telefonen.
Og dersom telefonen hennes videresender sms, så vil vel "sms-regninga" bli dobbelt så dyr?
Call the police!

Edit: Det kan vel da bli tre ganger så dyrt?!
1. Hun sender en sms til en venn.
2. Vennen får den, pluss eksen.
3. Vennen sender svar, hun får svaret, svaret blir sendt til eksen.
Sist endret av Grimdoc; 7. juni 2009 kl. 00:08.
Kan du ikke bare ta turen til eksen og spørre om han vil frem til noe siden han gjengir sms'er stedattera di har sendt, kansje han tar hintet da? Tar han ikke hintet kan du jo ellers dra han etter ørene ned til politistasjonen.
Sitat av Crustydemon Vis innlegg
Kan du ikke bare ta turen til eksen og spørre om han vil frem til noe siden han gjengir sms'er stedattera di har sendt, kansje han tar hintet da? Tar han ikke hintet kan du jo ellers dra han etter ørene ned til politistasjonen.
Vis hele sitatet...
Selv om han tar hintet og ikke gjengir teksten, så vil han fortsatt motta den, noe som var det største problemet.
Det mest sannsynlige er nok at telefonen er infisert, det finnes veldig få mennesker hos teleoperatørene som vil ha tilgang til slik info.

Uansett, slik programvare vil ikke nødvendigvis sende data videre via sms. Det vil være langt smartere å bruke gprs/umts til dette, tekstmeldinger er forsvinnende lite data i rene bytes og det vil være langt vanskeligere å se avvik under databruk enn hva det er med sms. Man kan selvfølgelig be om å få tilsendt spesifisert faktura og se om det finnes mange korte oppkoblinger der.

Enkleste løsning: bytt telefon
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Selv om han tar hintet og ikke gjengir teksten, så vil han fortsatt motta den, noe som var det største problemet.
Vis hele sitatet...
Det jeg skrev var fint pakket inn.
Husk at dette er ulovlig iforhold til norsk lov.

Så, prøv først å bytt mobil og abm, og se om problemet forsvinner, gjør det det så anmeld personen (Ta kontakt med politiet, og forklar problemet, så vil dere få vite hvilke lover og regler det spesifik gjelder). Forsvinner ikke problemet da, så ville jeg tatt en prat med venninnene hennes....
Trådstarter
5 0
Takk for svar! Dette er nok en sak for politiet.
Det er ikke mulig at det er veninnene hennes heller. Han har gjengitt sms'er fra folk han ikke vet hvem er, og jobb sms'er. Så her er det helt klart noe med telefonen hennes.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hva slags telefon er det?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Vil med 95% sikkerhet si at det er installert programvare på telefonen hennes som enten blir videresendt direkte til eksen, eventuelt gir programvaren mulighet for at han kan koble seg til via gprs, 3g, umts for å lese det som er på telefonen.

Det er mulighet for å reset'e telefonen, dvs. slette alt som er på den slik at den blir "fabrikk-ny", men da forsvinner og alt bevis i en eventuell politisak, så jeg vil heller ha latt telefonen være slik den er, og bruke en annen midlertidig til saken blir etterforsket.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Hvorfor er det ikke forsøkt å bruke en annen telefon en stund? Da vil man jo merke om det er lagt inn noe ulumskheter på den hun vanligvis bruker, ergo skroter man denne.
Det er jo litt overdrevet å skrote telefonen. Mye enklere å ta en kopi av alt man vil ta vare på, og så resetter man telefonen totalt. Burde vel ikke være så vanskelig å finne en guide til dette på nett, evt kan man levere den til en eller annen servicesjappe. Bare ta den med til politiet først, så de kan få sikre seg det de trenger av bevis.
Trådstarter
5 0
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Hva slags telefon er det?
Vis hele sitatet...
Det er en Sony Ericsson.
Trådstarter
5 0
Sitat av Magisk Vis innlegg
Hvorfor er det ikke forsøkt å bruke en annen telefon en stund? Da vil man jo merke om det er lagt inn noe ulumskheter på den hun vanligvis bruker, ergo skroter man denne.
Vis hele sitatet...
Dette ble avslørt samme dag som jeg postet innlegget. Hvor han da begynte å sende hennes egene teksmeldinger i retur. Creepy...
Kva er modellen?
Hvorfor ikke bare reise på døra med stedattera di på slep , konfrontere ham og kreve en slutt på forfølgelse / spionasjen? Selvfølgelig , er dette en syking på vel over 20 så er det politimat , men er de under 18 så hadde jeg snakka med ham før politiet , og eventuelt. gjort ham klar over hvilke straffetiltak dette kan ha ved anmeldelse.
Jeg holder med Turbolego, han har mest sannsynlig lagt til en vidresend alle sms til mail sak.. Kan jo prøve å gå på "mine sider" hvis det feks er netcom, og se hva slags tilleggstjenester som er bestilt. Evt, sjekke telefonregningen etter tilleggstjenester
han høres passe syk ut, jeg hadde tatt en prat med han så fort som mulig.
Har du usb kabel til telefonen? vis du har det kan du jo koble den til pcen og lete litt rundt i mappene etter noe dritt han har lakt inn, vis det er mulig da!
Men kan liksom ikke skjønne at en kar skal gidde å bruke flere 1000kr ekstra på en mobil for å overvåke dama/xen, da er det noe feil med karn
Hett tips: gi telefonen til politiet, la dem finne ut hvem som har overvåket den.

Tukkler du mer med telefonen selv, slipper han unna fordi du føkka med telefonen!
Det å finne ut hva/hvordan han fikk overvåket telefonen din uten at politiet er innvolvert = tukling med bevis.

La telefonen være urørt, gi den til onkel blå med alle koder og papirer på at det var han som kjøpte telefonen til deg, og skaff deg en ny telefon mens du venter på at han blir bøsta...

Lykke til.
Sist endret av Turbolego; 8. juni 2009 kl. 19:21.
Ingen som har tenkt tanken om at han har et tvilling simkort ?
[Edit]Da hadde han bare fått ingående...

Men den telefonen fra spyshop hørtest jo ut som en mulighet..

Sony Ericsson M600
Sony Ericsson P800
Sony Ericsson P900
Sony Ericsson P910
Sony Ericsson P990
Sony Ericsson W950
Vis hele sitatet...
Sist endret av jarl; 8. juni 2009 kl. 19:35.
Han har vel brukernavnet og passordet til hennes side hos tjenesteleverandøren. Det får han på 5 sekunder med hennes tlf for hand. Bytt brukernavn og/eller passord der.

hvis hun har på blåtann kan jo personen komme til telefonen med pc suite.... men da må han ha linka telefonen og dataen... og ikke minst være nære telefonen
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Mathias666 Vis innlegg
Jeg holder med Turbolego, han har mest sannsynlig lagt til en vidresend alle sms til mail sak.. Kan jo prøve å gå på "mine sider" hvis det feks er netcom, og se hva slags tilleggstjenester som er bestilt. Evt, sjekke telefonregningen etter tilleggstjenester
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen slik tjeneste så vidt meg bekjent. Siden trådstarter skriver at den andre personen ser meldinger som går begge veier, så er ikke dette et option.

Det faktum at trådstarter også sier at de har forsøkt å bytte telefon er meget merkelig. Høres nesten umulig ut egentlig.
Jeg vet Netcom logget sms`er tidligere, både inn og utgående. Vet ikke hvordan det er med de forskjellige tjenesteleverandørene nå.
Ei jeg kjenner hadde samme problem som trådstarter, hun byttet passord og problemet forsvant.
Sikkerhetsklarert
Sitat av Chamsiin Vis innlegg
Dette ble avslørt samme dag som jeg postet innlegget. Hvor han da begynte å sende hennes egene teksmeldinger i retur. Creepy...
Vis hele sitatet...

Hva mener du med det?
Fortsatte han å sende meldinger i retur selv etter at dere byttet telefon? I såfall så er det jo åpenbart at det ikke er i telefonen det er noe "tull". Da er det i abonnementet/tjenesteleverandør.
vis du byttet mobil. brukte du det samme sim-kortet!?
Sitat av Magisk Vis innlegg
Det finnes ingen slik tjeneste så vidt meg bekjent. Siden trådstarter skriver at den andre personen ser meldinger som går begge veier, så er ikke dette et option.

Det faktum at trådstarter også sier at de har forsøkt å bytte telefon er meget merkelig. Høres nesten umulig ut egentlig.
Vis hele sitatet...
https://netcom.no/tjenester/meldinger/smspluss.html
Jeg ser at en annen har spurt tidligere, men trådstarter svarte ikke. Hvilken modell er det?

Jeg har selv sett demonstrert software for dette, og det fungerer ypperlig, både for å få tilsendt SMS, og for å avlytte samtaler.
Det finnes flere løsninger Chamsiin, men du virker kanskje litt hjelpeløs. Han kan umulig ha respekt for deg ellers kan du sende noen meldinger, ringe han eller møte opp og be han pent om å gi seg og forstå at om dette fortsetter vil det få uante følger.

Alt. gå til politiet med alt dere har.

Men enklest er vel å skifte mobiloperatør, telefon og nummer. Da bør han ha omtrent null mulighet til å fortsette.
Mulig han har installert Flexispy,Mobilespy eller lignende på telefonen hennes.
(MYE billigere enn Spyshop-løsningene)
▼ ... over et år senere ... ▼
SMS`er ut og inngående blir logget men du må ha godkjenning fra folk ganske høyt oppe i systemet for å få tilgang til smsene.
Som Mathias66 allerede nevte så kan det være så enkelt at noen har bestilt SMSpluss til mobilen, hvis du har netcom selvfølgelig.

Hva er SMSpluss?
Ved å kopiere SMS-ene dine til epostadressen din, får du et arkiv over alle dine SMS. Har du ikke din egen mobil for hånden kan du velge å videresende dem til en annen mobiltelefon slik at du får lest meldingene dine. Ved å besvare meldingene dine med autosvar, kan du informere de som prøver å nå deg om at du er på ferie, er opptatt eller er uten telefon en periode.
Sendt en sms til din datter hvor du skriver:

Joda, men gidder ikke dette lengre. Jeg og Tor-ivar er på tur til han nå. Så vi får håpe at han er hjemme. Ringer deg etterpå.
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Sendt en sms til din datter hvor du skriver:

Joda, men gidder ikke dette lengre. Jeg og Tor-ivar er på tur til han nå. Så vi får håpe at han er hjemme. Ringer deg etterpå.
Vis hele sitatet...
Hehe :P ..