Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3143
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Regner med at det er noen her som kan litt mirc scripting..
Jeg bruker mIrc og har lyst til å kunne sende sms fra mircen min. Altså at jeg feks sender gjennom planit.netcom.no. Så istedet for å gå inn på den urlen, logge inn og sende så kan man skrive noe sånt som </sms 99999999 her kommer meldingen> så sender den via planit el. Noen som vet om dette er mulig?? evt om man kan bruke noe annet til å sende gjennom .Hadde gjort ting litt enklere her. vet at det var ett script ute for en stund siden, men serveren det brukte er "skrudd av.." håper dere skjønner hva jeg mener..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du må scripte det slik at mIRC generer de samme kodene som websiden til planit gjør, om du skjønner hva jeg mener?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
jeg har NULL peil på mirc scripts. skjønner hva du mener, men ikke hvordan jeg skal gjøre det. noen scripting hoder her??
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Vel.. Da må du bruke sockets, og dette ekke no nybegynner greie akkurat..
Hva med det ctcp sms scriptet @ #sms4free ?
Noen ssom vet noe om det?
Den boten de her er en eggdrop, og bruker sansynligvis et eksternt program som f.eks. smssend..
Eller et tcl script med sockets..
done

Har skrevet et "planit script" til mirc nå, og det fungerte fint...
Etter litt fin justeringer og debugging, så vil det nok bli gitt ut... inntil den tid; nei, så ikke bruk tid på å mase *sær* :P

gjerne kom med tips og ideer

temp screenshot planit_test.gif
Sist endret av grafi; 7. juni 2002 kl. 01:45.
Men er det ikke like lett å sende fra #sms4free? Noen vet hvordan den kanalen funker? skjønner ikke helt det der
Sist endret av Red-Bull; 10. juli 2002 kl. 00:09.
/me tror at bugs = "Har kun skrevet gui'en og ingenting funker". Kall meg idiot eller hva som helst, fordi jeg ikke tror no på det.. Buggs er ikke en relevant grunn til og ikke gi ut noe sånn her.. Av og til vill man kanskje ikke gi ut koden fordi den er for rotete.. Men da synes jeg heller man gir ut en beta av programmet så lenge.. As open souce people say: "Release early, release often".. Det er lettere og bli kvitt buggs, jo flere som bruker det.

Jaja.. Kanskje jeg tar feil

Scha
Du tar ikke feil scha. Itteno e så beta releases
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Nydelig grafi hørte at du hadde rimelig god peil på mirc scripting, så dette ser jo lovende ut. stilig at jeg kunne legge ut ett sånt forslag, og noen faktisk klarte å gjøre det
http://www.cutesms.com/ -- her er programmet de bruker slik jeg har forstått det.

henviser til #sms4free... (<-- edit by Red-Bull)
Sist endret av Red-Bull; 10. juli 2002 kl. 00:17.
Hvis man bruker Linux kan man prøve smssend (og hvis man vil absolutt ha frontend prøver man gsmssend i tilleg)
Sist endret av Red-Bull; 10. juli 2002 kl. 00:17.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av TheGEEK
hvordan går det med det scriptet?
Vis hele sitatet...
Som alpha tester vil jeg si det går bra
Tar under 10 sek fra du skriver /planit 915641** sms scriptz0r r0x0r
til du får sms
Funker tom, med kontakter:
http://pvnhq.com/nff/planit-2.jpg
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Er guiet ovenfor på noen som helst måte relatert med IRC? Eller et det en stand-alone klient?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg vil anta det er et mIRC script bare
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Vel, ser jo helt nydelig ut folkens
hva gjennstår før det er ferdig dah????
Sweet... Genial idè forresten.
Så meget bra ut, scha får mene hva han vil. Verden trenger slike scripts.
Litt generelt angående SMS sending fra maskiner. Telenor legger snart ned sin SMS sende tjenste via fastnettet. Så alle som har SMS modemer vil miste muligheten.

Og jeg skrev engang et slikt SMS script til mirc. Kjempekjekt å videresende away meldinger til mobilen Men tilbyderen finner tydeligvis fort ut av ting og tetter hull så fort som mulig. Jeg brukte en gresk sak. Tok vel kanskje en uke eller to så ble det hele stengt.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kan jo ikke stenge for den muligheten TipeX, siden scriptet oppfører seg som websiden..
hva slags nr får du meldinga fra, og evt. koster det noe?
(forstår ikke helt hvordan det funker)...

er forresten en fin liten sak til outlook som telenor ga ut som man kan sende mld fra. Da kommer mld fra ditt eget nr og koster det samme som å sende mld fra telenor-weben...
Sist endret av Bangar; 10. juni 2002 kl. 22:43.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
det er som på websiden. altså du logger deg inn, og sender meldinger fra ditt nr. så har du addressebok og stæsj, og så kan du sende meldinger i flere deler, og til mange folk på en gang. du kan sende maks 25 i døgnet da. men det er gratis
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Bangar du må ha en konto på http://planit.netcom.no/ for å sende sms (fra eget nr)
ok, nesten samme som de greiene til outlook da!
--> http://telenormobil.no/tjenester/sms...look/index.jsp
▼ ... noen uker senere ... ▼
ja, hvordan går det med arbeidet grafi?
grafi, i would like to test!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Vel, jeg fikk en beta utgave av han, og den funker veldig bra. Vet ikke hvor langt han har kommet nok. Bør jo være ferdig. Bruker ikke scriptet så mye egentlig, men det er praktisk. Jeg kan sikkert uppe det ett sted hvis noen er interessert. Så sant grafi ikke har en nyere versjon å distribuere...
Better than thou.
Tror ikke grafi er så hypp på at du deler det ut egentlig totto.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
gi meg noe så jeg kan rippe pls

orker ikke kjaset med en GUI
▼ ... over en måned senere ... ▼
han har jo laget en egen webside til det da
Blir dette scriptet lagt ut for resten av folket her?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Vel, å lete litt rundt så finner du følgende:

http://home.no.net/grafi/planit/

Enjoy
Nå har det seg sånn at det ikke er en dl link der!
"Last ned" = bare skrift.

Det er link til mother og irc.
Det er alt!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Riktig link:

http://xethic.net/planit/

DEN funker
Mulig dere må prøve ett par ganger, men den skal virke..
Sist endret av totto; 12. august 2002 kl. 13:37.