Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 786
Hei

jeg er en ny progger innnen java.
jeg jar nettop skaffa meg software og det som er og har nettoppsatt i gang med å progge.
problemene mine starta da jeg skulle compile .java filen jeg hadde skrevet i notepad. Det viser seg av softwaren til sun www.java.sun.com
må kjøres i command propt.
jeg fikk copila fila mi til slutt men det var tungvindt og vannnskelig.
så mine spørsmål er:

1.jeg har hørt at det er murlig å legge til nye funksjoner i command prompten som gjør at jeg slipper å lete meg framm i mappene mine. åssen gjør jeg det??

2.Nå klarte jeg å compile fila vaed å legge .java fila i samme mappe som compileren og så skrive Cj2sdk1.4.1_01\bin\javac HelloWorldApp.java. Som dere skjønner er er det ett jævla skinky sted å legge proggene mine. åssen får jeg javac til å finne proggene mine som ligger et helt anett sted på HDen??

3.Er det noen andre softwares som er litt mer lettvindt enn suns løsninger?? Jeg prøvde Oracles jbuilder og var ikke direkte impinert. komm gjerne med kommentarer.

takk for hjelpen
skriv:
path %path%;C:\j2sdk1.4.1_01\bin\
(dette med %path% forutsetter evt. win2k/XP, si fra om du har et annet OS)

så da kan du skrive
javac program.java
i hvilken som helst mappe

borland's JBuilder skal være meget bra
--> http://www.borland.com/products/down..._jbuilder.html (demo)

(til helvete med :\ smilyen)
Sist endret av Red-Bull; 9. august 2002 kl. 15:05.
Har aldri fått til å publisere progs eller applets jeg har har satt sammen i JBuilder. (Dvs; de kjører internt i JBuilder miljøet, men vil ikke loades i noen browsere.) Tror ikke jeg gjorde noe spesielt galt?

Linka til *.jar arkiv / *.class filer fra et helt vanlig html dokument / la de inn i dokumentet. Når jeg fikk dette problemet med fire forsjellige heltalls versjoner av JBuilder gav jeg opp hele java-språket. Det som var rart var at jeg klarte å kjøre vanlige applets, men så snart jeg edita koden i en fungerende applet og recompila til nye *.class / arkiv filer nekta browserne mine å loade programmet.

Lurer ennå på hva som jeg gjorde feil, eller hva som var galt. *Irritert, 3 år senere*

Btw: Hvordan er det med default java støtte i windows? For å si det på en annen måte; hvilke Windows OS installerer ikke Java virtual Machine som default? Virker som om MS går litt frem og tilbake vedrørende akkurat det temaet der...
Sist endret av plumRad; 9. august 2002 kl. 19:12.