Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1063
Er det noen som kunne være så venlig å lage et enkelt program som skriver filnavnet på alle filene i en bestemt mappe til et text dokument? er så kjedelig å skrive ned 2000 filnavn for hånd. Det burde vel egentlig ikke være så vanskelig (har egentlig ikke peilig selv) Beløning kan diskuteres.
hva slags type filer er de du skal ha gjort om?
gå inn i dosvindu, bla deg til mappen du vil liste filnavnene fra:

dir /b /s /o:n>"e:\tekstfil.txt"

(tekstfil.txt = den filen listen kommer i...)

hele pathen kommer med her, men om du ikke ønsker det, kan du bare ta søk -> erstatt trixet!
hvilke filer er vel ett fett..
'Better File Rename for Windows 2.0' (latterlig navn) gjør det du er ute etter. Du kan laste det ned hos Download.com
Better than thou.
Surfer og Oink ta å les gjennom posten hans en gang til.
ah, k.. vel, da funker sikkert metoden til cavey fint
..eller du kan laste ned et kjekt lite program som heter List Maker.
Trådstarter
54 0
takker folkens
Listgen

Serial Number: Dionysus
Trådstarter
54 0
funka jævlig fett den "dos" komandoen da, ganske enkelt genialt.
Cavey; tøff metode, hvordan fant du ut at det gikk ann ?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
reallife: Når man hadde DOS og Win 3.x måtte man kunne litt mere enn hva man må nå
trengte noe slikt da jeg skulle lage tekstfil-liste over cdene mine for en del år tilbake... og typen min er datageni... så det er ikke akkurat min fortjeneste selv om jeg startet i dos jeg også på 286! (egentlig startet jeg i vic 20 -> commodore 64 -> tiki 1000 (tror jeg det var?),,,, litt offtopic der men )
ök, hadde aldri win3.X på den perioden kjørte vi OS/2 her..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Husker en jeg kjente likte ikke Windows95, for det innebar bare at hvemsomhelst kunne gjøre ting, som ikke alle kunne før
Jeg brukte DOS en gang i tiden.. Det var vell på en 286 ellerno sånt får ca 17 år siden... så bytta jeg til MacOS i 198X (X = 5-9) husker ikke når.. Men jeg bled tvunget tilbake til PC (og NT) når jeg begynte og jobbe der jeg jobber nå for ett par år siden.

Scha