Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1247
bare for å informere på forhånd, jeg er totalt n00bie i dette!
men, historien og det jeg lurer på er som følgende:
en kompis av meg (RL) lager databaser som bruker access, med skjemare og felter og alt som følger med, men for å bruke disse databasene MÅ man ha access. finnes det noen måte man kan legge dette inn i 'programmet' slik at man får et selvstendig program, som ikke trenger access?


mm
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
finnes komponenter til delphi/visual basic/c++ som kan lese dem filene.. men da må man kunne endel programmering..
å lage uavhengige filer ifra selve access er ikke mulig
Eller du kan slenge inn iis/pws(ms webserver) og lese .mdb filene med et asp script...

men kanskje enklest;
fant noen programmer på download.com f.eks:

Convert Microsoft Access database files (MDB) to individual HTML documents.
--> http://download.cnet.com/downloads/1...b&cn=&ca=10001

[edit]ahh åj, du vil skrive til databasen også, ikke bare lese den?[/edit]
Sist endret av Red-Bull; 5. januar 2002 kl. 13:57.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
det hadde absolutt vært en fordel om det hadde vært mulig å legge til data (skrive) til databasen, ja...
hvilket språk skal du bruke..?
C++builder skal visst ha noe komponenter for ms access, men jeg har ikke sjekket de ut så mye...
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Scoody
hvilket språk skal du bruke..?
C++builder skal visst ha noe komponenter for ms access, men jeg har ikke sjekket de ut så mye...
Vis hele sitatet...
som tidligere skrevet, det er ikke jeg som lager disse sakene, jeg bare lurer på om det er mulig, og om så hvor leter jeg opp en fremgangsmåte?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vis du skal bruke den databasen og ikke har Access må han som lagde databasen ha en runtime versjon som må legges ved databasen.

Han må da ha Microsoft office developer edition.

(Mulig det går ann å bare få tak i runtime verson til access, det vet jeg ikke)


Nytt Spørsmål: Noen som er flinke i access her?
Har et lite problem som jeg skulle ha løst

Vil ha det slik at vis jeg skriver inn data i et felt, skal resten av feltene i skjemaet fylles ut automatisk.
Feks: Skal skrive inn et reg nr på en hund og da vil jeg at all den informasjonen jeg har skrevet inn på den aktuelle hunden skal fylles ut automatisk. Jeg får bare ikke dette til, håper noen forsto dette og kan hjelpe meg litt.