Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 589
En kollega av meg sliter med laptopen sin. Hver gang den skrus på blir han spurt om "Power-on password". Dessverre vet han ikke hva passordet er. Jeg lurte på om det er noen måter å fjerne dette passordet på? Jeg har åpnet maskinen, latt CMOS-batteriet være ute i 5~ minutter, og satt alt sammen igjen. Dessverre hjalp dette ikke.

En annen guide jeg prøvde å følge:
the solution to unlock hp530(power on password) is to rollbask to the F.07 bios version

-Download the F.07 bios bootable floppy version
-Create a usb bootable floppy diskette with the bios files
-Attach the usb floppy drive to the unit
-Hold the windows Key + B while turn on the unit
-You can see only caps lock light flashing and "NO" display
-The process will take 2 to 3 mins to complete.after that hp530 will reboot alone(don't shutdown your machine manualy)

Download the F.07 (http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...tem=ob-59169-1)
Vis hele sitatet...
Har lastet ned BIOS-versjonen, og laget en bootable USB. Filen jeg lastet ned gir meg 3 valg, CD, diskett eller USB. Valgte USB og resten ble fikset av seg selv (tok over 1 time). Så prøvde jeg å skru på maskinen mens jeg holdt inne windows knappen + B med minnepinnen i, og kom til den delen hvor caps lock blinker, men ikke noe skjer. Det ser ikke ut som at minnepinnen min vil arbeide.. Kan jeg ha gjort noe feil?

Det er vel ingen andre måter jeg kan fjerne dette passordet på?

Laptopen er en HP 530.

Takk på forhånd.
Det der blir litt for mye for meg. Prøvde meg igjen med CMOS-batteriet (Mange nettsider sier det funker + manualen) , men nå lot jeg den stå ute i en halvtime. Først fikk jeg opp noe med DriveLock HDD password, men så kom power-on password tilbake. Tror jeg gir opp, føles ut som at laptopen er stjålet eller en stjålet vare.