Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  131 13430
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Psykiske problemer? Hvor mange konspirasjonsteoretikere kjenner du med psykiske problemer? Og hvem er du til å dømme den psykiske helsen til andre mennesker på verdensbasis som kanskje tror det er snev av noe sannhet i det som kategoriseres som konspirasjonsteorier? Og hvem er du til å rakke/se så ned på noen som tenker annerledes enn deg, naboen, det generelle vanlige mennesket?

Det som massemedia ikke skriver om kategoriseres som konspirasjonsteorier.
Konspirasjonsteoristene kategoriseres som psykisk ustabile, freaks and what not.

Jeg hater kategorisering. Men Norge elsker det. Den generelle menneskeheten elsker det.
Vis hele sitatet...
Personlig har jeg en tendens til å miste respekt ovenfor folk som ikke har noe problem med å tro og handle på grunnlag av noe som enten er solid idiotisk, blir motbevist gang på gang, eller begge.

Dette forklarer hvorfor jeg stort sett ikke har mye til overs for konspirasjonsteoretikere eller "utagerende" religiøse. Det blir ofte en nokså utrolig blanding av paranoia, selektiv blindhet og naivitet om hverandre samt en malplassert arroganse som jeg rett og slett ikke takler.

Bedre blir det ikke når det (potensielt) går andre på helsa løs, ref. vaksineaksjonen.
Sist endret av robhol; 30. november 2009 kl. 06:43.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Skyggen Vis innlegg
Jeg har allerede hatt svineinfluensa, og for meg var det ikke noe værre enn til vanlig. Så jeg har "sjøl-vaksinert" meg, er det greit for deg eller må jeg fortsatt vaksinere meg for å "redde andre"?
Vis hele sitatet...
Hvis du har hatt influensaen og er frisk/ikke død, er du immun. Så nei, du trenger selfølgelig ikke å ta noen syntetisk vaksine, fordi du allerede har tatt den aller mest effektive vaksinen.
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Psykiske problemer? Hvor mange konspirasjonsteoretikere kjenner du med psykiske problemer? Og hvem er du til å dømme den psykiske helsen til andre mennesker på verdensbasis som kanskje tror det er snev av noe sannhet i det som kategoriseres som konspirasjonsteorier? Og hvem er du til å rakke/se så ned på noen som tenker annerledes enn deg, naboen, det generelle vanlige mennesket?

Det som massemedia ikke skriver om kategoriseres som konspirasjonsteorier.
Konspirasjonsteoristene kategoriseres som psykisk ustabile, freaks and what not.

Jeg hater kategorisering. Men Norge elsker det. Den generelle menneskeheten elsker det.
Vis hele sitatet...
Saken er at det eksisterer konspirasjoner, det kan få si i mot. Noen av disse konspirasjonene vil det være teorier rundt, og disse teoriene vil følgelig være riktige til en viss grad. Men når man refererer til "konspirasjonsteoretikere" er det vanlig å sikte til de som ser konspirasjonsteorier bak enhver gråstein. Det er de som tror at ethvert "snodige sammentreff" har en sammenheng og er del av en konspirasjon, men saken er at sammentreff er snodige av natur. Å være "snodig" er "greia" til sammentreff.

Det er denne manglende/sviktende evnen til å bedømme hva som er tilfeldigheter og hva som er direkte korrelert som også er drivkraften til det meste av overtro og religioner. For utenforstående som prøver å argumentere for hvorfor sammentreffet ikke er noe mer enn et sammentreff virker det veldig nyttesløst når bevis og argumenter preller av det store engasjementet som om ingenting skulle skjedd, og at konklusjoner er gyldig selv om argumentasjonen har falt.

Dette, som oppleves av utenforstående som en hardnakket motvilje mot å akseptere det som er innlysende sant og tilstede, kan for mange oppleves som identisk med symptomer på mange psykiske lidelser. Den frustrasjonen som kan medfølge kan gjøre at man buser ut med beskyldninger om psykiske lidelser selv om det nok neppe er ment som en diagnose, men mer som en ventilering.
Sist endret av Provo; 30. november 2009 kl. 15:16.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kva stoff er det du referer til? Kvikksølv? Det er jo under EU sin grenseverdi på 1000ppm, og det er få ting som tyder på at tilfeldige doser kvikksølv på denne størrelsen er farlige AT ALL. Kvikksølv er ei nervegift, men den er ikkje ekstremt kraftig i engangsdoser.

Og forøvrig - vi har pasientskadeerstatninga som erstatningsordning i Noreg. Så om GSK har erstatningsansvar eller ikkje er vel stortsett av teoretisk interesse. Så kva er poenget med å ytre den påstanden?
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=IK8bC9SuKLI

Uten att jeg skal gå inn på noe mer, men det virker som moderatorer på denne siden er eksperter på alle områder, og dere gjør vel ikke annet enn å lese dere "kloke" på wikipedia.
Sitat av Skyggen Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=IK8bC9SuKLI

Uten att jeg skal gå inn på noe mer, men det virker som moderatorer på denne siden er eksperter på alle områder, og dere gjør vel ikke annet enn å lese dere "kloke" på wikipedia.
Vis hele sitatet...
Er det ikke lett å ty til personangrep og så si "jeg skal ikke gå inn på det mer"? Jeg har en naturvitenskaplig bakgrunn, men argumentene mine har først og fremst vekt på grunn av sin egenverdi ikke hva bakgrunnen min måtte være. Det er nærliggende å tro at du ikke selv har verken bakgrunn eller debattevner til å gå inn i diskusjonen når du bare kommer slengende med en youtube-video.

Det var ingen flere personer enn statistisk normalt som fikk ME i gruppen som ble vaksinert i den utrullingen. Å anta at kausalitet og korrelasjon er det samme er typisk for journalister som bare vil kryssklippe og lage "sjokksak" - som forøvrig var modus operandi for Dokument2 på den tiden (og kanskje også i dag - jeg gidder ikke se på tv lenger). Dette har forøvrig vært diskutert i tidligere tråder om vaksiner.
Sist endret av ivioynar; 1. desember 2009 kl. 09:00.
Sitat av Skyggen Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=IK8bC9SuKLI

Uten att jeg skal gå inn på noe mer, men det virker som moderatorer på denne siden er eksperter på alle områder, og dere gjør vel ikke annet enn å lese dere "kloke" på wikipedia.
Vis hele sitatet...
Hvis du ser hele intervjuet med Geir Stene-Larsen og ikke bare den ene setningen Dokument 2 velger å vise, så vil du se at han presiserer at det fortsatt ikke er funnet noen sammenheng mellom ME og vaksinen, og at statistikken tilsier at det er null korrelasjon. At han velger å be om unnskyldning på vegne av FHI til de som mener de ble skadet av vaksinen, selv om ingenting tyder på at de faktisk ble det, ble her nådeløst utnyttet av en lett retardert og sensasjonshungrig Dokument 2-redaksjon.

For fremtiden kan jeg fortelle deg at å argumentere ved å poste en link til en youtube-video uten en gang et forsøk på å formulere ditt eget argument, og forvente at andre skal velge å bruke fem minutter av sin tid på grunn av din latskap er dårlig debattskikk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Er det ikke lett å ty til personangrep og så si "jeg skal ikke gå inn på det mer"? Jeg har en naturvitenskaplig bakgrunn, men argumentene mine har først og fremst vekt på grunn av sin egenverdi ikke hva bakgrunnen min måtte være. Det er nærliggende å tro at du ikke selv har verken bakgrunn eller debattevner til å gå inn i diskusjonen når du bare kommer slengende med en youtube-video.

Det var ingen flere personer enn statistisk normalt som fikk ME i gruppen som ble vaksinert i den utrullingen. Å anta at kausalitet og korrelasjon er det samme er typisk for journalister som bare vil kryssklippe og lage "sjokksak" - som forøvrig var modus operandi for Dokument2 på den tiden (og kanskje også i dag - jeg gidder ikke se på tv lenger). Dette har forøvrig vært diskutert i tidligere tråder om vaksiner.
Vis hele sitatet...
Jeg mente det ikke bare innenfor denne tråden, på dette forumet pøser moderatorer ut med informasjon "de har peiling på" stadig vekk å blåser bort all annen informasjon som falsk. Jeg driter i om du har naturvitenskapelig bakgrunn, sålenge du ikke er ekspert på området innenfor vaksiner så har ikke du heller så mye du skulle sagt, mister wise guy.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Skyggen Vis innlegg
Jeg mente det ikke bare innenfor denne tråden, på dette forumet pøser moderatorer ut med informasjon "de har peiling på" stadig vekk å blåser bort all annen informasjon som falsk. Jeg driter i om du har naturvitenskapelig bakgrunn, sålenge du ikke er ekspert på området innenfor vaksiner så har ikke du heller så mye du skulle sagt, mister wise guy.
Vis hele sitatet...
River du ikkje føtta under deg sjølv rimeleg solid no? Eller har du bakgrunn innan alle områder du diskuterer?

Poenget til moynar er at du bør ikkje sjå på kven som seier noko, men kva dei seier. Om eg hevder Russel's teapot finst bør du vurdere å stille kritiske spørsmål. Om eg derimot hevder at steiner faller på grunn av tyngdekrafta er det liten grunn til å stille spørsmål.
Sitat av slashdot Vis innlegg
River du ikkje føtta under deg sjølv rimeleg solid no? Eller har du bakgrunn innan alle områder du diskuterer?

Poenget til moynar er at du bør ikkje sjå på kven som seier noko, men kva dei seier. Om eg hevder Russel's teapot finst bør du vurdere å stille kritiske spørsmål. Om eg derimot hevder at steiner faller på grunn av tyngdekrafta er det liten grunn til å stille spørsmål.
Vis hele sitatet...
Har ikke sagt at jeg har vært ekspert på noen områder.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Skyggen Vis innlegg
Har ikke sagt at jeg har vært ekspert på noen områder.
Vis hele sitatet...
Kvifor diskuterer du da ting du ikkje er ekspert på? Ifølge din egen argumentasjon så har jo ikkje det du seier noko vekt uansett.

Forøvrig er det artig at du velger å svare på moynar si påpeiking av at personangrep ikkje var spesielt god måte å argumentere på med fleire personangrep.
Sist endret av vidarlo; 17. desember 2009 kl. 12:15.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kvifor diskuterer du da ting du ikkje er ekspert på? Ifølge din egen argumentasjon så har jo ikkje det du seier noko vekt uansett.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt med videoen var ikke å si at vaksiner er farlige, men at de for enkelt personer ikke trenger å være ufarlige heller. Jeg er ingen ekspert på området, så jeg vil ikke legge vekt på hverken det ene eller det andre.

OG jeg har ikke angrepet noen personer, må du gi deg.
Sist endret av Skyggen; 17. desember 2009 kl. 12:17.
Sitat av Skyggen Vis innlegg
Poenget mitt med videoen var ikke å si at vaksiner er farlige, men at de for enkelt personer ikke trenger å være ufarlige heller.
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen her i tråden som har sagt at vaksinen er helt ufarlig for ALLE. Det finnes 1000-vis av medisiner vi tar hver eneste dag som er farlige for noen eller mange personer. De fleste medisiner er faktisk langt ifra ufarlige - det kalles bivirkninger.

Kjernen i diskusjonen er vel om de negative sidene med vaksinen er så sterke at de oppveier de gode, noe jeg vanskelig kan tenke meg. Om du får kreft får du strålebehandling og cellegift som behandling, noe en frisk person aldri ville utsatt seg for. Men nettop fordi det er bedre sammenliknet med og garantert dø av kreft er det verdt det.

Sitat av Skyggen Vis innlegg
Jeg er ingen ekspert på området, så jeg vil ikke legge vekt på hverken det ene eller det andre.
Vis hele sitatet...
Når du som slashdot påpekte sier:

"..sålenge du ikke er ekspert på området innenfor vaksiner så har ikke du heller så mye du skulle sagt, mister wise guy."

Så vil jo det bety at du heller ikke har rett til og uttale deg om saken utifra din egen argumentasjon.
Sist endret av murloc; 17. desember 2009 kl. 12:34.
Sitat av murloc Vis innlegg
Det er vel ingen her i tråden som har sagt at vaksinen er helt ufarlig for ALLE. Det finnes 1000-vis av medisiner vi tar hver eneste dag som er farlige for noen eller mange personer. De fleste medisiner er faktisk langt ifra ufarlige - det kalles bivirkninger.

Kjernen i diskusjonen er vel om de negative sidene med vaksinen er så sterke at de oppveier de gode, noe jeg vanskelig kan tenke meg. Om du får kreft får du strålebehandling og cellegift som behandling, noe en frisk person aldri ville utsatt seg for. Men nettop fordi det er bedre sammenliknet med og garantert dø av kreft er det verdt det.



Når du som slashdot påpekte sier:

"..sålenge du ikke er ekspert på området innenfor vaksiner så har ikke du heller så mye du skulle sagt, mister wise guy."

Så vil jo det bety at du heller ikke har rett til og uttale deg om saken utifra din egen argumentasjon.
Vis hele sitatet...

"Kva stoff er det du referer til? Kvikksølv? Det er jo under EU sin grenseverdi på 1000ppm, og det er få ting som tyder på at tilfeldige doser kvikksølv på denne størrelsen er farlige AT ALL."

End of discussion.
Sitat av Skyggen Vis innlegg
"Kva stoff er det du referer til? Kvikksølv? Det er jo under EU sin grenseverdi på 1000ppm, og det er få ting som tyder på at tilfeldige doser kvikksølv på denne størrelsen er farlige AT ALL."

End of discussion.
Vis hele sitatet...
Nå har du mistet meg. Argumenterer du for at vaksinen burde taes eller ikke? Jeg refererte ikke til noe stoff som helst. Jeg bare påpekte at vaksinen har hatt enkelte bivirkninger. og det har den jo uten tvil hatt.
Sitat av murloc Vis innlegg
Nå har du mistet meg. Argumenterer du for at vaksinen burde taes eller ikke? Jeg refererte ikke til noe stoff som helst. Jeg bare påpekte at vaksinen har hatt enkelte bivirkninger. og det har den jo uten tvil hatt.
Vis hele sitatet...
Nei jeg argumenterer for at noen med peiling skal det. Og den over var noen som påpekte at den ikke var farlig AT ALL.
Sitat av Skyggen Vis innlegg
Nei jeg argumenterer for at noen med peiling skal det. Og den over var noen som påpekte at den ikke var farlig AT ALL.
Vis hele sitatet...
Ok. Men hvis du ikke vil diskutere dette, siden du ikke er vaksinasjonsekspert. Og du heller ikke vil lese det noen her skriver fordi de ikke er det. Hva gjør du i denne tråden da, uten om og kverulere? Jeg tviler på at noen fra folkehelsa driver og poster her inne.

Jeg vil også påpeke at når du quoter noen og skriver som om du svarer på det som qoutes, så er det også slik det vil bli tolket.

PS: Folkehelseinstituttet. De har peiling og er eksperter. Tror det er plassen du leter etter.
Sitat av Skyggen Vis innlegg
Nei jeg argumenterer for at noen med peiling skal det. Og den over var noen som påpekte at den ikke var farlig AT ALL.
Vis hele sitatet...
Følg med litt, nå. Du siterer slashdots kommentar om at kvikksølv i den mengden ikke er farlig "at all" - han påstår ikke at vaksinen ikke på noen måte kan være skadelig. Ser du forskjellen?

Når det kommer til bakgrunn for å uttale seg, så er det ingen som forventer at man skal ha årevis med utdanning på baken angående akkurat det som blir diskutert. Det som derimot kan forventes er solid argumentasjon. Lenking til youtube-videoer og liknende er ikke solid argumentasjon. Ved bruk av youtube og ikke-kvalitetssikrede artikler kan jeg lett "bevise" at regnbuen som kommer av vannslangespruten din kommer av chemtrails i atmosfæren sprøytet ut av CIA for å kontrollere hele verdens befolkning. Det betyr ikke at det er riktig. Hvis jeg derimot er mer kritisk ovenfor mine kilder, samt formulerer mine egne argumenter og både begrunner og forklarer de på en god måte, er innleggende mine straks av bedre kvalitet, og kan tillegges mer vekt.
Sitat av Skyggen Vis innlegg
Jeg mente det ikke bare innenfor denne tråden, på dette forumet pøser moderatorer ut med informasjon "de har peiling på" stadig vekk å blåser bort all annen informasjon som falsk. Jeg driter i om du har naturvitenskapelig bakgrunn, sålenge du ikke er ekspert på området innenfor vaksiner så har ikke du heller så mye du skulle sagt, mister wise guy.
Vis hele sitatet...
Hør her: Jeg kommer med argumenter og man må anta at jeg ikke har noen som helst fagbakgrunn. Det er poenget mitt - i en internettdiskusjon vil det være umulig å verifisere noe sånt så derfor må man ta utgangspunkt i argumentene selv. At du 'driter' i det ene og det er andre i grunn ikke så viktig for verken meg eller noen andre og det er en mening som du kan holde for deg selv. Denne hissigheten kommer du ingen vei med - jeg ser i alle fall ikke hva den bidrar med.

Provo har uansett sagt det jeg vil si om den saken. Du kan spare deg for personkarakteristikkene (herunder "wise guy" og påstander om at folk bare leser på wikipedia) siden det da bare fremstår som om du ikke er i stand til å argumentere mot denslags lavthengende kunnskap - og det er da enda verre, eller hva? Eller kanskje driter du i det òg?

Du fikk noen rimelige motargumenter mot videoen du la ut og også en oppfordring til hvordan du selv kunne verifisere argumentet (finn hele intervjuet). Du kan ikke bare ignorere motargumenter fordi du føler at noen ikke har nok innsikt på fagfeltet.
Jeg tok vaksinen i dag. Du kjenner det i armen etterpå (øm, støl etc), men ikke så altfor mye mer enn det.
Sitat av SoTAL Vis innlegg
Jeg tok vaksinen i dag. Du kjenner det i armen etterpå (øm, støl etc), men ikke så altfor mye mer enn det.
Vis hele sitatet...
Er nok ganske individuelt hvordan man reagerer på vaksinen.

Jeg tok vaksinen for ~2 uker siden, og bare 10 minutter etter at jeg hadde fått vaksinen, begynte jeg å kjenne meg smådårlig.
Jeg begynte å småfryse, fikk ondt i hodet, ble slapp osv. - typiske influensasymptomer, med andre ord.

Det ble også så ondt i armen den påfølgende natten at jeg ikke klarte å ligge på armen lengre.
Det er kanskje ikke så rart heller, med tanke på at sprøyta blir satt inn i muskelen.
Tok vaksinen i går. Først så ble armen støl.
I dag våkna jeg kl. 3:00 med diaré og en synsykt verkende arm.
Nå har jeg feber og vondt i hele kroppen.
Angrer fryktelig på at jeg tok den. Disse bivirknigene jeg har, er som en ordentlig influensa.
Kjempe flott å bli syk nå som det bare er en uke til julaften.
Synes toppen av vaksine hysteri var nådd når småbarnsmødre demonstrete mot den i gatene. Perfekt eksempel på hvor sinnsykt lettpåvirkelig enkelte invidivder(ganske mange desverre) i norge er. De gikk så langt som å si at de aldri skulle ha latt ungene ta del i noe slags vaksineprogram hadde de vist hvor mange farlige stoffer de inneholdt... Hadde det ikke vært for vaksine programmene hadde ungene vært dau av sykdommer vi for lengst har utryddet.
Sitat av Cyan Vis innlegg
Tok vaksinen i går. Først så ble armen støl.
I dag våkna jeg kl. 3:00 med diaré og en synsykt verkende arm.
Nå har jeg feber og vondt i hele kroppen.
Angrer fryktelig på at jeg tok den. Disse bivirknigene jeg har, er som en ordentlig influensa.
Kjempe flott å bli syk nå som det bare er en uke til julaften.
Vis hele sitatet...
Kroppen din reagerer for å utrydde den lille mengden inaktive virus som er sprøytet inn i kroppen din, og det er akkurat den samme prosessen som skjer ved vanlig smitte, bare i mildere og kortere grad. På denne måten dannes antigener som gjør immunforsvaret i stand til å raskt utrydde nye infeksjoner av samme virustype før det får formert seg. Ettersom viruset du fikk i vaksinen er inaktivt vil det ikke formere seg, og du kan forvente å bli helt frisk i løpet av kort tid. Sannsynligheten for at du hadde blitt smittet hvis du ikke tok vaksinen er relativt stor, og så lenge du reagerer så kraftig på en liten mengde inaktivt virus er det vel ganske nærliggende å anta at du hadde reagert rimelig kraftig på en infeksjon av en aktiv variant via vanlig smitte. Alt i alt tror jeg det var fornuftig av deg å ta vaksinen.
Sitat av Provo Vis innlegg
Kroppen din reagerer for å utrydde den lille mengden inaktive virus som er sprøytet inn i kroppen din, og det er akkurat den samme prosessen som skjer ved vanlig smitte, bare i mildere og kortere grad. På denne måten dannes antigener som gjør immunforsvaret i stand til å raskt utrydde nye infeksjoner av samme virustype før det får formert seg. Ettersom viruset du fikk i vaksinen er inaktivt vil det ikke formere seg, og du kan forvente å bli helt frisk i løpet av kort tid. Sannsynligheten for at du hadde blitt smittet hvis du ikke tok vaksinen er relativt stor, og så lenge du reagerer så kraftig på en liten mengde inaktivt virus er det vel ganske nærliggende å anta at du hadde reagert rimelig kraftig på en infeksjon av en aktiv variant via vanlig smitte. Alt i alt tror jeg det var fornuftig av deg å ta vaksinen.
Vis hele sitatet...
Takk, nå Nå jeg si at jet ble lettet.
Jeg har latt være og ta vaksinen siden jeg langt ifra er i risikogruppen. Jeg må inrømme at jeg gir en lang faen i propogandaen rundt emnet. Den eneste grunnen til at jeg heller mot og vaksinere meg er at når jeg gjør det så smitter jeg iallefall ingen som kan dø av smitten.

Men jeg skal tross alt i forsvaret strax. Regner med jeg blir vaksinert der. Hadde jeg ikke skullet inn er jeg dog usikker på om jeg hadde tatt vaksinen. Som nevnt tidligere kjenner jeg "pro's and con's". Jeg bare liker og tenke at jeg aldri blir syk. Har ikke vært syk på så mange år nå. Men alikkavel så er det noe inni meg som sier at jeg burde vaksinert meg for og hindre pademi. For alt i alt så kan denne sykdommen drepe noen. Og kansje det at jeg vaksinerer meg kunne forhindret akkurat dette.

Men som nevnt vaksine skjer uanset da jeg skal inn i garden
Sist endret av murloc; 17. desember 2009 kl. 17:32.
Generelt bra tanker murloc. Tror også det er spesielt lurt å ta vaksinen hvis du skal i forsvaret, fordi:

1: Man bor trangt der - lettere å bli smittet
2: Man er ofte sliten/medtatt fysisk - som gjør at kroppen generelt har mindre motstandskraft enn den ellers ville hatt.

Generelt - det han ene idioten på nyhetsspeilet skriver om at man burde ha vært tryggere i forsvaret siden man er isolert fra omverdenen osv, er bare piss. Han ANER ikke hva han snakker om. Se f.ex. på utbruddene av hjernehinnebetennelse vi hadde i et par avdelinger i forsvaret for noen år siden. Akkurat det samme. For det første er man absolutt ikke "isolert fra omverdenen", og for det andre er måten man bor på bortimot ideell for smittespredning.

Sitat av sh1bby Vis innlegg
Psykiske problemer? Hvor mange konspirasjonsteoretikere kjenner du med psykiske problemer? Og hvem er du til å dømme den psykiske helsen til andre mennesker på verdensbasis som kanskje tror det er snev av noe sannhet i det som kategoriseres som konspirasjonsteorier? Og hvem er du til å rakke/se så ned på noen som tenker annerledes enn deg, naboen, det generelle vanlige mennesket?

Det som massemedia ikke skriver om kategoriseres som konspirasjonsteorier.
Konspirasjonsteoristene kategoriseres som psykisk ustabile, freaks and what not.

Jeg hater kategorisering. Men Norge elsker det. Den generelle menneskeheten elsker det.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner et par stykker som er veldig "glade i" det vi pleier å kalle konspirasjonsteorier. Av en eller annen snodig grunn, så er det stort sett de samme personene som har veldig sansen for de aller fleste av disse, enten det dreier seg om chemtrails, 9-11/WTC, camelot-greia, eller pokker vet hva. Og vet du hva? Disse personene har faktisk en tendens til å ikke være helt stabile generelt.
Sist endret av atomet; 17. desember 2009 kl. 19:32.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Er nok ganske individuelt hvordan man reagerer på vaksinen.

Jeg tok vaksinen for ~2 uker siden, og bare 10 minutter etter at jeg hadde fått vaksinen, begynte jeg å kjenne meg smådårlig.
Jeg begynte å småfryse, fikk ondt i hodet, ble slapp osv. - typiske influensasymptomer, med andre ord.

Det ble også så ondt i armen den påfølgende natten at jeg ikke klarte å ligge på armen lengre.
Det er kanskje ikke så rart heller, med tanke på at sprøyta blir satt inn i muskelen.
Vis hele sitatet...
Ja, nå som det er senere på kvelden begynner jeg definitivt å kjenne de birvirkningene du beskriver. Er også enig i at det naturligvis er individuelt hvordan man reagerer på det.
Så kom det Verste eg noken gong har opplevd i live mitt. La meg delvis sjuke i Senga, da det starta.

1. Fekk ikkje såve, og når eg fekk det, 1 tima max kver gong.
2. Drømmer/marreritt til 1000! Såg for meg alt muligt som fløyg rundt i rommet + veggene bevegte seg.
3. Halvparten av det i nr2 var mens eg var våken og litt redd kan man sei?
Vis hele sitatet...
Høres ut som feberfantasier, noe jeg opplever så og si hver gang jeg har feber.
Ganske spesielt fenomen.
Sist endret av s1gh; 17. desember 2009 kl. 23:39.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Høres ut som feberfantasier, noe jeg opplever så og si hver gang jeg har feber.
Vis hele sitatet...
Vet det, men, dette var på det verste, har hatt før. men denne gangen gikk det litt for lang at eg faktisk skjønte forskjell.

Og sist eg hadde. var eg 5 år? har hatt opp imot 40 i feber, og faktisk ikkje drømt ein skitt. Men det eg var ute etter og sei, var at alt dette sjedde etter eg tok sprøyta. Men 0 stress Siden er Frisk nå

men var berre ein A-ha opplevelse. Skulle mesten Trudd eg var High x)
Vært skeptisk til alt av vaksiner etter den episoden med hjernehinnebetennelses vaksinen.
kjenner mange som sliter den dag i dag pga den.

Jeg selv valgte å si nei takk til den, og ble stempla som sviker av lærere og helsepersonel på skola.
Ikke lett å ha en egen mening i dag når man blir latteliggjort og uthengt av systemet.

Det morsomme i dag er jo at myndighetene nekter å godta at det er vaksinens feil, da bivirkningene kom litt for sent.

Samme skjedde jo med dagens vaksine. Det engelske firmaet som produserer den, vill ikke ha ansvar for eventuelle bivirkninger i det heletatt.
Sitat av MicroWar Vis innlegg
Det morsomme i dag er jo at myndighetene nekter å godta at det er vaksinens feil, da bivirkningene kom litt for sent.
Vis hele sitatet...
Nekter å godta? Det er ikke påvist noen sammenheng mellom meningokokkvaksinen du snakker om og ME (kronisk utmattelsessyndrom). Det er ikke bare snakk om at "bivirkningene kom litt for sent", men også at ingen større andel av vaksinemottakerene fikk ME enn det man kan forvente av en gruppe som ikke har tatt vaksinen. Du kan dermed skylde på hvilken som helst annen felles faktor - alle har spist burritos i løpet av de siste 6 månedene, for eksempel - uten at det blir mindre sannsynlig enn at årsaken var vaksinen. Her er rapporten, hvis du skulle være interessert.

Sitat av MicroWar Vis innlegg
Samme skjedde jo med dagens vaksine. Det engelske firmaet som produserer den, vill ikke ha ansvar for eventuelle bivirkninger i det heletatt.
Vis hele sitatet...
Det samme hva? Jeg ser ikke hvordan sakene er sammenliknbare. Det første var snakk om en påstått sammenheng, det andre er snakk om at produsenten har mindre ansvar enn ved produksjon av andre vaksiner. Uansett har man krav på erstatning gjennom Lov om pasientskadeerstatning uavhengig av hva slags avtale FHI har med produsenten av Pandemrix. Fra fhi.no:

Alle som vaksineres er dekket av Lov om pasientskadeerstatning. Siden Pandemrix inngår i det nasjonale vaksinasjonsprogrammet, gjelder særskilte årsaks- og bevisregler for erstatningskrav. Man har krav på erstatning når vaksinen kan være årsak til skaden, og det ikke finnes en eller flere andre mer sannsynlige årsaker. Det er ikke nødvendig å bevise at det er noe galt med vaksinen for å få erstatning.

Da avtalen ble inngått med produsenten var det ikke noen pandemi ennå. Det var derfor ikke klart hva slags vaksine som skulle produseres eller hvordan den skulle brukes. På grunn av dette ble det satt opp en klausul i avtalen som ga produsentene mindre ansvar enn ved produksjon av andre vaksiner. Andre land som har avtale om levering av pandemivaksine har en lignende klausul i sine avtaler.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Provo; 18. desember 2009 kl. 11:04.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Etter jeg tok vaksinen fikk jeg litt vondt i armet dersom den var i bevegelse. Hvis armet var i "dataposisjon" eller bare rett ned, som når man har hendene i lomma, så kjente jeg ingen ting. Dett var dett.