Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 6450
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
For alle rollespill-entusiaster her inne, så anbefaler jeg dere å holde et øye med et spill under utvikling hos BioWare; som tidligere har laget Baldurs Gate II og Neverwinter Nights-serien.. Spillet heter "Dragon Age", og er et av BioWare's første "egne" spill.. De fleste andre spillene de har laget, er laget på oppdrag fra andre oppdragsgivere. Det er derfor sannsynlig at BW legger ekstra mye arbeid i dette nye spillet... :-)

Mer info finner dere her:
http://dragonage.bioware.com/

Spillet virker sinnsykt bra, og jeg kommer garantert til å skrive meg på liste for å få tak i det umiddelbart når det er ute :-)

Om noen har tips, nyheter eller lignende knyttet til dette spillet, så kom gjerne med det i denne tråden.
▼ ... over et år senere ... ▼
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Jeg vil gjerne få dra opp denne tråden igjen, 2 år senere, for å fortelle dere:

Hva var det jeg sa??

Dragon Age kommer til å bli det råeste rollespillet noensinne, og alle som ikke har ventet på spillet siden 2005 (slik jeg har gjort) er herved offisiellt "RPG n00bs". Jeg foreslår at dere går tilbake til WOWene deres, og forsøker å levle opp til 80 - men dessverre blir dere aldri epic allikevel.

Det er bare Dragon Age som noensinne kommer til å bli epic.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Jeg vil gjerne få dra opp denne tråden igjen, 2 år senere, for å fortelle dere:

Hva var det jeg sa??

Dragon Age kommer til å bli det råeste rollespillet noensinne, og alle som ikke har ventet på spillet siden 2005 (slik jeg har gjort) er herved offisiellt "RPG n00bs". Jeg foreslår at dere går tilbake til WOWene deres, og forsøker å levle opp til 80 - men dessverre blir dere aldri epic allikevel.

Det er bare Dragon Age som noensinne kommer til å bli epic.
Vis hele sitatet...
haha, så lite saklig uansett, kall meg gjerne n00b, men det skal ikke være MMORPG? er det typisk til xBox360 å slikt og ?
Awww, noen nyheter/trailere/anna info som har kommet?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Forconin: Tja, bare DENNE:

http://www.youtube.com/watch?v=cruIJR8ccDA

(den er nesten en måned gammel, men er ikke sikkert alle har sett den)
Ser at EA har en finger med i spillet, det gjør det hele automatisk 50% mindre inntresangt, men trailerne ser helt fantastiske ut dog!
Freak Trooper
Joey's Avatar
Så fett ut det der. Så er det greit å ha noe å spille til Diablo 3 kommer ut
Damn.. Dette så tøft ut! takker så meget for meget for tipset ^^
Kall meg rpg noob eller hva som helst, men jeg har ikke hørt om det, dog jeg er ivrig fan av og sjekke etter nye bra spill.
Har aldri hørt om dette spillet før, men ser kult ut og tror jeg kommer til og teste det.

Noen som hvet release, konsoll, multiplayer muligheter etc, så er jeg takknemlig
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Jeg vet alt som er å vite om Dragon Age. Se på meg som deres personlige orakel.

Dragon Age blir et single-player only RPG-spill, som følger i fotsporene til Baldur's Gate II.

Dragon Age blir sluppet i andre halvdel av 2009.

Dragon Age blir svært nøktern med tanke på magi; man skal f.eks ikke kunne sprenge opp hvem som helst motstander. Magi blir "magisk"; det blir sjeldent, og når noen først ser magi (utført i verden), så blir de skremte og redde - akkurat som DU ville blitt skremt og redd hvis du plutselig så en svær ildkule eksplodere ved siden av deg.

Dragon Age blir produsert av kanadiske Bioware (nå kjøpt opp av EA), som også har gitt oss Neverwinter Nights, Baldur's Gate og Mass Effect.

Dragon Age vil basere seg på sitt eget regelsett (dvs. ikke D&D), og blir et tyngre og mer "mature" RPG-spill enn f. eks. WOW.

PS: Det skal bemerkes at den stein-harde Dragon Age-fansen (som f. eks. meg) ikke er videre imponert over "Violence"-traileren; som vi mener ikke fremstiller Dragon Age på riktig måte. Dragon Age blir et veldig detaljert, omfattende og dypt RPG-spill - ikke noen enkel hack-and-slash "Braveheart vs. Diablo-klone".
Sist endret av Stormen; 3. juni 2009 kl. 15:19.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Shit, ny «Dragon Age»-trailer ute:

http://dragonage.bioware.com/gallery_videos.html

Følger i samme sporet som «Violence», men dette ser jo unektelig bra ut... Litt slik som Age of Conan burde ha vært
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Nå kommer Dragon Age snart folkens Dere gleder dere sikkert like mye som meg, men lanseringsdatoen er i hvert fall 20. oktober!

http://www.dragonage.com
Det var særs stusselig informasjon til orakel å være :>

Har selv prøvd Dragon Age: Origins, og det er vel lite som er mer beskrivende enn at det er en åndelig oppfølger til Baldur's Gate-serien. Det er riktignok mer gory, friere i strukturen (i at det ikke er slavisk formet rundt Forgotten Realms) og dystrere, men alt i alt er det et kremspill som punkterer den bløffen NWN var og erstatter det med en fullblodsoppfølger - om enn en åndelig en.
Sist endret av Franklin; 28. august 2009 kl. 01:53.
Kommer dette til 360? Å vil det gå an å spille det live?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Franklin Vis innlegg
Det var særs stusselig informasjon til orakel å være :>

Har selv prøvd Dragon Age: Origins, og det er vel lite som er mer beskrivende enn at det er en åndelig oppfølger til Baldur's Gate-serien. Det er riktignok mer gory, friere i strukturen (i at det ikke er slavisk formet rundt Forgotten Realms) og dystrere, men alt i alt er det et kremspill som punkterer den bløffen NWN var og erstatter det med en fullblodsoppfølger - om enn en åndelig en.
Vis hele sitatet...
Du KAN ikke ha prøvd Dragon Age: Origins, din løknisse - spillet kommer ikke før 20. oktober 2009. Og ingen, selv ikke en eneste spillanmelder, har fått prøve spillet enda

Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Kommer dette til 360? Å vil det gå an å spille det live?
Vis hele sitatet...
Ja, det vil komme til 360 - og nei, det er ikke et live/multiplayer-spill.. Singleplayer only
Sist endret av Stormen; 28. august 2009 kl. 12:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Haha, nå fabler du fælt. Både The Old Republic, Mass Effect 2 og Dragon Age: Origins var tilgjengelige i EAs business area på Gamescom. I tillegg har de hatt pressedemoer i London.
Sist endret av Franklin; 28. august 2009 kl. 13:32.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Franklin Vis innlegg
Haha, nå fabler du fælt. Både The Old Republic, Mass Effect 2 og Dragon Age: Origins var tilgjengelige i EAs business area på Gamescom. I tillegg har de hatt pressedemoer i London.
Vis hele sitatet...
Så du prøvde spillet på Gamescon?
Det medfører riktighet.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hmm... Ser nå at Gamespot prøvde spillet 14. august - så det kan stemme... Ok, jeg tror deg.

Til mitt forsvar må det sies at jeg har vært på cruise i 14 dager, og derfor ikke er oppdatert på siste nytt. Men jeg trodde virkelig ikke at noen hadde fått prøve det enda.
Vår første hands-on var i mai, og jeg vil tro at bautasidene som IGN/Eurogamer/EDGE hadde tilgang tidligere.

No worries. Bare fornuftig med sunn skepsis.
Sist endret av Franklin; 28. august 2009 kl. 16:42.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Til torsdag kommer det!
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
lurer på en ting. blir det lignende oblivion når det gjelder fighting? eller vil det bli sånn; trykke som f på en eller annen kanpp, for og så velge hvem fiende du skal slå på?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Jeg driver og spiller Dragon Age nå; kommer anmeldelse på Spill.no i løpet av dagen...
Selv har jeg en liten Oblivionfase for tiden, men er på utkikk etter noe som er hakket bedre og mer avansert. Håper Dragon Age leverer.
Kommer vi til å se en OSX versjon? Eller må jeg krype til korset og installere wintendo?
Sitat av Johnny B Vis innlegg
lurer på en ting. blir det lignende oblivion når det gjelder fighting? eller vil det bli sånn; trykke som f på en eller annen kanpp, for og så velge hvem fiende du skal slå på?
Vis hele sitatet...
Du velger hvilken fiende som er "target", så slår karakteren din automatisk mens du velger skills osv. Det som skal redde kampsystemet er taktikk-skjermen hvor du velger hvordan de andre medlemmene av gruppa di slåss og oppfører seg. Du kan pause spillet under kamp, zoome ut, og gi unike ordre til hvert enkelt medlem.
Jeg vet ikke helt hvor godt jeg synes dette fungerer enda, da jeg bare har spilt et par timer, men jeg må innrømme at jeg ble litt skuffa da jeg oppdaget at de må ha spesifikke ordre om hver minste ting for ikke å oppføre seg som idioter. F.eks må du skrive inn en ordre om at de skal bruke health potion når de er veldig skadd, hvis ikke dør dere alle sammen.
Leste i en anmeldelse at du kan automatisere endel ordre? hvis fienden har 25% helse igjen kan gjør folka dine automatisk angrep X osv.. kanskje mulig med tanke på potions og sånt også danchr?
Sitat av Morgul Vis innlegg
Leste i en anmeldelse at du kan automatisere endel ordre? hvis fienden har 25% helse igjen kan gjør folka dine automatisk angrep X osv.. kanskje mulig med tanke på potions og sånt også danchr?
Vis hele sitatet...
Japp, det er akkurat det jeg mente, men formidlet dårlig. Tactics-skjermen fungerer slik at du gir permanente ordre eller prioriteringer til medlemmene av gruppa di. Det irriterte meg bare at man må ta seg bryet med å gi den permanente ordren om at ved 25/50% helse skal de drikke en potion. I tillegg kaster man bort en tactics-slot på det, og man har bare tre stykker by default. Flere kan man få gjennom å utvikle tactics-skillen sin.

Jo, og for guds skyld: husk å save. Auto save-funksjonaliteten i spillet er totalt fraværende. Har lest masse beskjeder om folk som mistet timesvis med spilling i hele dag, og allikevel gikk jeg i akkurat samme fella selv. Det finnes egentlig ingen unnskyldning for å kaste bort spillernes tid. Ingenting er verre enn det. Man kan forsvare det med at dette skal være hardcore og appelere til fansen osv, men jeg synes ikke det holder. Når auto save først er i spillet, så regner man med at den fungerer og saver ved auto travel o.l. Skal det være hardcore, så kan de heller droppe auto save all together.
Sist endret av patches; 3. november 2009 kl. 18:42.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
3,8% på spillet.

Gleder meg til å prøve det.
Jeg leser at spillet har lanseringsdato 19. november. Hvor har dere som spiller det fått i tak i det?
Dette var en hyggelig overraskelse. Hadde faktisk ikke hørt om dette spillet før jeg leste denne posten, men har nå sett noen reviews og jeg må si at dette er et spill som bare må legges til i min samling.

Er stor fan av både Oblivion og Fallout 3, og jeg spillte også nylig gjennom NWN, så det passer fint med et nytt rpg spill nå.
Dragon Age ser fantastisk ut. Håper virkelig det svarer til forventningene (noen som har prøvd det enda?).

Det eneste som er litt synd er at konsoll-versjonene ikke helt kan måle seg med pc-versjonen da jeg har ikke har orket å invistere i en skikkelig pc enda. Kanskje dette er et bra tidpunkt å gjøre det på

Sitat av steinarlima Vis innlegg
Jeg leser at spillet har lanseringsdato 19. november. Hvor har dere som spiller det fått i tak i det?
Vis hele sitatet...
ser det ligger ute på torrent. kan være noen har lastet det ned derfra
Sist endret av Joykill; 3. november 2009 kl. 20:31.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Phew... Etter å ha ventet på Dragon Age i 4-5 år, så har jeg endelig fått spilt gjennom mye av spillet - OG rukket å skrive en anmeldelse av spillet. Sjekk det ut her: http://www.spill.no/default.aspx?section=artikkel&id=97
Er laget flashspill av Dragon Age, kalt Dragon Age Journeys.
I dette spillet kan en unlocke 3 items som igjen kan hentes ut for de som spiller Dragon Age Origins.

Items'ene er:

Embri's Many Pockets
* +5% Fire Resistance
* +5% Cold Resistance
* +5% Electricity Resistance
* +5% Nature Resistance
* +5% Spirit Resistance

Helm of the Deep
* +2 Constitution
* +10 Mental Resistance
* +10 Physical Resistance

Amulet of the War Mage
* +5% to Fire Damage
* +5 % to Cold Damage
* +5% to Electrical Damage
* +5% to Nature Damage
* +5% to Spirit Damage
Har prøvd å se en rekke gameplay-trailere, og jeg merker meg at tiden fryses hele tiden. Hva er det som skjer da? Kan man pause kampen for å tenke seg om og planlegge? Gjør ikke det spillet alt for casualvennlig og enkelt? Alt for god betenkningstid..
Jeg er litt skeptisk til Dragon Age. At det er bra tror jeg nok, men pga. få klasser/raser og mangel på D&D regler er jeg noget skeptisk.
Jeg skjønner jo at Bioware heller har satset på 6 unike historier i starten, men er det noe som får vesentlig betydning utover i spillet?

Jeg hadde helst sett at de gjør som i BG2 og kjører på med "unike" hendelser basert på hvilken type klassen din er. Altså at alle fighter-klassene har noe unikt til felles i forhold til de andre klassene, av typen fighter quests i Baldurs Gate 2 som ender med at du eier De'Arnise Keep.
Kanskje ikke unikt for hver klasse, men om jeg da heller kan velge mellom barbar, fighter og paladin (som alle oppfører seg unikt, gjennom hele spillet) så tror jeg det gir en mer unik spillfølelse og større glede 4-5-6 gangen man spiller gjennom spillet.

Hvor mye av spillet forandrer seg utifra bakgrunnshistorien du velger i starten? Er det vesentlige forskjeller gjennom hele spillet?

EDIT:
Så fort jeg får meg pc som drar dette så skal jeg selvfølgelig skaffe meg spillet og kan da evt. utdype hva jeg mener.
Jeg skulle også ha sett en mer detaljert gjennomgang av reglene som brukes i kamp, de finner jeg sikkert om jeg leter.

Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Har prøvd å se en rekke gameplay-trailere, og jeg merker meg at tiden fryses hele tiden. Hva er det som skjer da? Kan man pause kampen for å tenke seg om og planlegge? Gjør ikke det spillet alt for casualvennlig og enkelt? Alt for god betenkningstid..
Vis hele sitatet...
Slik er det gjort i en rekke spill og jeg kan ikke si at det gjør det for lett.
Er det gjort riktig så vil man kunne øke vanskelighetsgraden nettopp fordi man kan pause. MAn kan gjøre encounterne såpass vanskelig at de blir umulig uten muligheten til å pause og tenke taktisk.
Sist endret av Mith; 4. november 2009 kl. 10:19.
F.eks. en av de første virkelig vanskelige fiendene: Ogre.
Jeg prøvde 3 ganger, og dauet hver gang før jeg hadde tatt halvparten av livet hans. Her går det ikke kun på stats nei.

Men så fikk en av folkene mine aggro, og fienden fulgte etter. Jeg lot ham løpe i ring rundt bueskyteren og magen min, og fienden fulgte fremdeles etter ham. Det førte til at jeg enkelt og greit kunne skyte ham ned på avstand, uten at han angrep noen. For å bruke denne taktikken MÅ du pause spillet. Hvis du ikke liker å pause, MÅ du spille på easy.

Det er jo dårlig design av kunstig intelligens, men uten denne strategien hadde jeg aldri klart å ta ham! Og dette er på normal vanskelighet.
Sist endret av Ozma; 4. november 2009 kl. 11:37.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Phew... Etter å ha ventet på Dragon Age i 4-5 år, så har jeg endelig fått spilt gjennom mye av spillet - OG rukket å skrive en anmeldelse av spillet. Sjekk det ut her: http://www.spill.no/default.aspx?section=artikkel&id=97
Vis hele sitatet...

Fabelaktig tråd! Jeg hadde heller aldri hørt om spillet, men milde himmel så moro dette ser ut. Jeg har såvidt spilt litt, og førsteinntrykket er veldig bra.

Dog noe skuffet over mangelen på klasser, og at det ikke er D&D regler vi snakker her, men ok, jeg overlever det. Spill som dette finnes det alt for få av til å la seg henge opp i slike detaljer.

Forøvrig en meget bra omtale også!
Gleder meg vilt til å prøve det
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Dragon Age er sinnsykt bra, altså.. Har sittet og spilt det litt mer nå, og spillet er helt genialt. Gled dere folkens
Har ikke spilt mye ennå, men ser veldig bra ut. Stor fare for at jeg kommer til å spille gjennom spillet flere ganger med flere forskjellige characters. Spiller Elf Mage nå, artige greier.
@ Stormen: Kan Dragon Age måle seg med Baldurs Gate serien?
Spillemagasinets anmelder likte spillet ganske godt.
Han skrev dette i anmeldelsen:

"Jeg nedgraderer herved alle mine seksere til femmere. Ingen over. Ingen ved siden av."

Kommer nokk til å skaffe meg dette
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Jeg syns dette er absolutt noe for alle å prøve ut. Har prøvd det ut litt, og alt ser veldig interresant ut
Til dere som har prøvd det litt: Hva er forskjellen på magi-klasser og combat-klasser (utenom det åpenbare selvfølgelig). Hva anbefales å starte med? er det mulig å lage en hybrid etc?
Sitat av Morgul Vis innlegg
Til dere som har prøvd det litt: Hva er forskjellen på magi-klasser og combat-klasser (utenom det åpenbare selvfølgelig). Hva anbefales å starte med? er det mulig å lage en hybrid etc?
Vis hele sitatet...
Mage er helt latterlig overpowered. Du kan stå på avstand og deale syk skade på flere fiender av gangen, og rett og slett glitche deg igjennom spillet, da Bioware nok en gang har skapt en AI som ikke er tolererbar i det hele tatt.
Du kan lage en hybrid, men de fleste er enige i at det lønner seg å fokusere på én ting hvis man ikke skal spille på easy.
Rogue med bue som spesialitet er ubrukelig helt til slutten av spillet. Med dual wield er rogue ok.
Two handed er totalt ubrukelig hele veien samme hvilken klasse du er.

Du må egentlig velge det du synes høres gøy ut. Rogue med dual wield er forholdvis balansert etter du utvikler dual wield-skilltreet litt. Blir det warrior, så husk å ligge langt unna two handed. Spiller du mage, så.. enjoy your movie.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Orbiter Vis innlegg
@ Stormen: Kan Dragon Age måle seg med Baldurs Gate serien?
Vis hele sitatet...
Som jeg skriver i anmeldelsen, så er dette "Baldur's Gate 3"... Dragon Age er Baldur's Gate 2, bare at Bioware har fikset på alt som stod i veien for den komplette spillopplevelsen. Mulig jeg er blind og forelsket, men jeg tror oppriktig at dette er det beste RPG-spillet som noensinne er utgitt.

Jeg mener, Baldur's Gate 2 er rangert som det 5. beste PC-spillet NOENSINNE på Metacritic.com, og Dragon Age er bedre... Hva forteller det deg om spillet?
Sist endret av Stormen; 4. november 2009 kl. 20:11.
Fantastisk at du lagde denne tråden Stormen! Dragon age må jo være det beste rpg spillet noensinne? har dessverre ikke spilt det selv enda. Men utifra reviews, trailers, bakgrundhistorie og chara creator har jeg da fått dette inntrykket!
Siden dette er en tråd om Dragon Age Origins tenke jeg vi alle kunne legge opp et bilde av vår spillfigur?
Her er min ; http://i37.tinypic.com/19kp6e.jpg
I morgen faller Dragon Age: Origins i postkassa hos meg! Gleder meg som et lite barn til å bli ferdig på jobb i morra!

Desverre blir det på Xbox 360, men det får heller gå greit. Det blir nok fantastisk uansett!