Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 867
Better than thou.
Ok, problem! Se her. Kan noen fortelle meg hva i helvete som er galt? Greit nok, programmet kan jo ta feil, og jeg skjønner jo at det gjør det, men uansett, se på loaden. Den er på 100% når jeg overfører en 512meg fil fra en partisjon til en annen FFS. Cpu'en er en Athlon 1.4Ghz 266Mhz bus & jeg har 512 sdram på 133Mhz. Det skal jo ikke være sånn? Samme skjer når jeg f.eks. rar'er ut en film eller lignende. Må jo være noe fryktelig galt her? Kjører Win2k Pro Engelsk med Service Pack 1 installert (Updated install cd med SP1 innlagt i den.) Hørte noe om at man trengte en Win2k update med Athlon cpu'er en gang i tiden, men har ikke lest det noe sted i manuallen eller noe. Kan noen hjelpe meg litt her, tross alt ganske irriterende at hele dritten lagger som bare faen hvis jeg skal pakke ut en film eller lignende.

Skjer ikke på skolen btw, og der sitter jeg med 333 Mhz celeron, 256 mb ram og kopierer en 150 mb fil gjennom nettverket uten noe lagg whatsoever.
vedder på at du har en idebus..
Først og fremst ville jeg sett helt bort fra det mirc scriptet som viser målingene, og heller brukt det som er integert i win2k (ctrl+alt+del)... og sett hvordan det så ut der, og evt. hvilket program som virkelig forårsaker load'n...

Du bør jo sjekke mer ut om det du nevnte med den update'n...

hvordan var dette når cpu'n var ny?

format og reinstall er jo ellers å anbefale...

foresten, når defragmeterte du disken sist?
Sist endret av Red-Bull; 4. mars 2002 kl. 23:27.
Du har nok mistet DMA Skjedde det samme med meg(w2k). Pjoff så var DMA borte. Måtte laste ned Via Bus Master PCI IDE Utility og kjøre det. Diskene tror at de er scsi men det funker jo
Better than thou.
Trådstarter
wingie: Ja..? Så?

Red-Bull: Ja, jeg skrev jo også det. Men det burde fortsatt ikke være 100% load på shiten. Jeg fikk hovedkortet for noen dager siden, alt er så godt som nytt. Gidder ikke formatere og reinstalle når jeg la inn 2k for bare 3 dager siden, kan ikke være noe galt sånn sett ville jeg tro. Fant ikke noe om den patchen, men jeg kan lete litt mer..

TipeX: Kan du forklare litt mer? Hvor finner jeg ut av dette? Hvor kan jeg laste ned dette programmet? (Direkt url hvis du er søtt ) Husk at jeg har AMD CPU. (Hvis det har noe å si.)

Ellers kan jeg nevne at jeg har MSI K7T Turbo2 hovedkort.
Sist endret av Carlo; 4. mars 2002 kl. 23:32.
tipper det er som tipex sier, at DMA ikke er aktivert for diskene.

DMA = Direct Memory Access

Det vil si at diskene/cd-romene/whatever kan kommunisere direkte med RAMen uten å måtte gå igjennom prosessoren, som naturlig nok skaper en drøss med load.
Jeg har en følelse av at Carlo kjenner til DMA
alltid noen som spør og graver i andres tråder, like greit å bli ferdig med det.
Better than thou.
Trådstarter
Hvor kan jeg laste ned denne shiznit'en a TipeX? Via.com er vel ikke websiden deres tipper jeg liksom.. Noen ideer?
www.the-ctrl-alt-del.com
Her er masse drivere for de fleste boardz og div. annet.. Skjermkort og slikt. Latest og beta releazez...
Better than thou.
Trådstarter
Sjekka der igår, men fant ikke no.
http://download.cnet.com/downloads/0...0-6467860.html tror jeg.. Sjekk sidene til de som har laget hovedkortet og svipp en liten tur innom amd.com
Better than thou.
Trådstarter
Takker TipeX, det løste problemet.
I'm only here to serve