Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 836
Jeg har et creative geforce annihilator pro 256 ddr *you know what i mean* kort... Tingen er at etter jeg la inn XP.. og muligens litt før også.. har jeg hatt problemer når jeg skulle spille noen spill online.. Når jeg kommer inn i greiene..låser de seg.. Får en fin blå feilmelding der det står at kortet har gått inn i en infinite loop og at nv4_disp har klikka...


Noen som vet hva som bør gjøres? Jeg har allerede prøvd de nyeste detonator driverne fra nvidia + de som fulgte med til kortet da jeg kjøpte det.. Noen som har noen uoffisielle drivere kanskje?


--
Nå har jeg prøvd eldre og unofficial drivers også.. klikker fremdeles.. så... kan noen være så snill å forklare meg hva begrepet "infinite loop" går ut på, og har evt. noen andre vært utsatt for det samme?
--
Sist endret av Grim; 10. februar 2002 kl. 22:29.
Du er ikke den eneste som har hatt dette problemet, hvis det er en trøst
Virker heller ikke som det fins et fix som funker for alle. Først prøv Nvidia 21.83 driverne. Funker ikke dette har du en hel liste med fixes som du kan prøve en etter en på denne sida:
http://www.viaarena.com/?PageID=64
Lykke til.
XP er grelt jævelig og ubrukelig...


win2k er det eneste som ms har trøkka ut som virker sånn nogelunde (seffers etter 2 sp da...)

før sp2 var jo win2k bare møkka det også

gi XP 2-3 SP'er så kan det KANSJE brukes
Grim's Avatar
Trådstarter
joda.. men problemet her er at denne feilen finnes på alle chipset, alle kort og alle os... Det er et rent helvete... noen som vet hvordan jeg kan skifte på agp settingsene mine i xp forresten? Vil prøve å sette ned til 2x fra4x... det funket visstnok for noen..
[Først prøv Nvidia 21.83 driverne


Denne funket meget bra for meg, jeg hadde samme problem
Grim's Avatar
Trådstarter
vel.. jeg prøvde akkurat 21.83.. fremdeles ingen bedring...

Og som jeg ser på de andre nettstedene er det ofte VIA chipsettet som skaper problemer.. nå har det seg sånn at jeg ikke har et VIA chipset.. så jeg kan ikke bruke deres fix..

Det eneste som gjenstår da tror jeg, er å endre litt på agp greiene.. men er det noen som vet hvordan man gjør det? ingen muligheter for det i min bios i alle fall...
har du prøvd med de orginale grafikkort driverne? de som følger med xp altså? det kan jo være en mulighet.

hvis du vil endre fra AGP 4x til 2x så må dette gjøres i bios, har du ikke den muligheten så er det kjipt...:P

@Sanders: saklig...
Grim's Avatar
Trådstarter
Jepp.. har prøvd dem også... med lite hell... Takk alle sammen i alle fall..

Det er ikke annet å gjøre enn å resignere da.. Jeg mangler valgmuligheter i bios...

Får låne et Geforce 2 kort av en kamerat, så får vi se om det funker...

Post nr. 100 forresten...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg hadde også dette problemet. Det som funka for meg var:

1. Avinstallere de gamle driverne via kontrollpanel
2. Reboot
3. Legg inn 21.81 driverne

Finnes på The CAD

Max stabilt hos meg, PC'en står på 24/7