Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2122
Tror jeg er allergisk eller noe, men blir ofte rød/varm enkelte steder av alkohol, sykt irreiterende. Har hørt av andre at allergitabletter som Zyrtec kan funke.

Noen testa? Er det safe og kombinere de to? Hørt det ikke er anbefalt..
https://www.lommelegen.no/medisiner/...esyke/69025805
Prinsipielt skal man ikke bruke medisiner for annet formål enn det de er godkjent for. Allergimedisiner og alkohol er likevel ikke en farlig kombinasjon.
Vis hele sitatet...
BRAND ∞ STRONG
Allergi fra ren alkohol er veldig sjeldent.
Mer sannsynlig at det skyldes "noe" i ølen eller vinen.
Reagerer du hvis du f.eks. drikker sprit blandet med brus?
Om du blir rød etter alkohol kan det tyde på du har det som kalles "asian glow " dette er svært vanlig blant asiater og derfor fått navnet
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Allergi fra ren alkohol er veldig sjeldent.
Mer sannsynlig at det skyldes "noe" i ølen eller vinen.
Reagerer du hvis du f.eks. drikker sprit blandet med brus?
Vis hele sitatet...
Men hva skal jeg kalle det da? Jeg blir knallrød i ørene og varm av alko. Hørt Zyrtec kan funke, er det safe og kombe med alko?

Sitat av knaskræv Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Godt og vite.

Eneste bivirkninger jeg har lest er at man visstnok kan bli ektremt trøtt.
Sist endret av Nootropics; 8. juni 2022 kl. 15:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Men hva skal jeg kalle det da? Jeg blir knallrød i ørene og varm av alko. Hørt Zyrtec kan funke, er det safe og kombe med alko?



Godt og vite.

Eneste bivirkninger jeg har lest er at man visstnok kan bli ektremt trøtt.
Vis hele sitatet...
Bivirkningen med trøtthet, er vanlig ved bruk av zyrtec uten alkohol også. Jeg skiftet allergimedisin grunnet dette.
Har tatt en Zyrtec per døgn i 7+ år og aldri en gang tenkt tanken at det er risiko involvert.. Pharma som ikke bør blandes med alkohol er veldig godt merket.. Men det er også dopingpreparater og slike advarsler klarer jo selv toppidrettsutøvere å "overse" selv om de har blitt kurset i å hvordan de skal unngå å bli dopingdømt..
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Bivirkningen med trøtthet, er vanlig ved bruk av zyrtec uten alkohol også. Jeg skiftet allergimedisin grunnet dette.
Vis hele sitatet...
Snakker vi ekstrem trøtthet når du er på Zyrtec?

Sitat av bashfoo Vis innlegg
Har tatt en Zyrtec per døgn i 7+ år og aldri en gang tenkt tanken at det er risiko involvert.. Pharma som ikke bør blandes med alkohol er veldig godt merket.. Men det er også dopingpreparater og slike advarsler klarer jo selv toppidrettsutøvere å "overse" selv om de har blitt kurset i å hvordan de skal unngå å bli dopingdømt..
Vis hele sitatet...
Takk

Regner med du drikker mye alkohol på Zyrtec?
Sist endret av Nootropics; 8. juni 2022 kl. 16:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Snakker vi ekstrem trøtthet når du er på Zyrtec?



Takk

Regner med du drikker mye alkohol på Zyrtec?
Vis hele sitatet...
Nja, blir nokså døsig av zyrtec. Nok til at jeg ofte måtte ta meg en blund midt på dagen. Men dette her selvfølgelig helt individuelt og ikke farlig. Noen antihistaminer skrives til og med ut for søvnproblemer.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Tror jeg er allergisk eller noe, men blir ofte rød/varm enkelte steder av alkohol, sykt irreiterende. Har hørt av andre at allergitabletter som Zyrtec kan funke.

Noen testa? Er det safe og kombinere de to? Hørt det ikke er anbefalt..
Vis hele sitatet...
Glemte du at du spurte om det samme for en uke siden?
https://freak.no/forum/showthread.php?t=332040

Det er normalt å få reaksjoner som dette når man drikker alkohol.
En jeg kjenner har funnet ut en løsning som funker for han, nemmelig å drikke på tom mage. Vent 4 timer etter ditt siste måltid før du drikker å sjekk om du får samme reaksjon. (Det anbefales på generelt grunnlag å IKKE drikke på tom mage, men er du desperat så er det verdt et forsøk).
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Nja, blir nokså døsig av zyrtec. Nok til at jeg ofte måtte ta meg en blund midt på dagen. Men dette her selvfølgelig helt individuelt og ikke farlig. Noen antihistaminer skrives til og med ut for søvnproblemer.
Vis hele sitatet...
Er vel derfor fastleger nettopp anbefaler at du tar Cetirizin på kvelden så trøttheten blir en fordel istedefor en ulempe. Selv jeg som jobber turnus tar den fast hver kveld kl 21 uansett om jeg skal på nattevakt eller tidligvakt..

Og for å svare på tidligere spørsmål; Ja, det har blitt en del alkohol på de 7 årene med allergi og Cetirizin (Zyrtec), men ikke så mye at det har vært fare for sikkerhetsklarering og autorisasjon (ei heller merket noe forskjell på om jeg drikker før eller etter dagens Cetirizin)..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Er vel derfor fastleger nettopp anbefaler at du tar Cetirizin på kvelden så trøttheten blir en fordel istedefor en ulempe. Selv jeg som jobber turnus tar den fast hver kveld kl 21 uansett om jeg skal på nattevakt eller tidligvakt..

Og for å svare på tidligere spørsmål; Ja, det har blitt en del alkohol på de 7 årene med allergi og Cetirizin (Zyrtec), men ikke så mye at det har vært fare for sikkerhetsklarering og autorisasjon (ei heller merket noe forskjell på om jeg drikker før eller etter dagens Cetirizin)..
Vis hele sitatet...
Bruker ikke lenger antihistaminer nesten. Tar kun en kortisonsprøyte så går alt over for min del nå. Hadde du fått problemer på autorisasjonssamtalen pga cetrizin hadde jeg definitivt gått et ledd høyere opp
Å bli søvnig av Zyrtec er individuelt. Jeg blir ikke trøtt av det selv om jeg tar en om morran i allergi sesongen.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Bruker ikke lenger antihistaminer nesten. Tar kun en kortisonsprøyte så går alt over for min del nå. Hadde du fått problemer på autorisasjonssamtalen pga cetrizin hadde jeg definitivt gått et ledd høyere opp
Vis hele sitatet...
Har ikke mistet kollegaer på alkohol (som var det jeg mente, ikke Cetirizin), men jeg hadde en kollega som ett år feilet 4 ganger i å få POB videresendt til NSM (på den tiden) fordi idioten ikke skjønte at man MÅTTE nevne enheter (og han sendte inn skjema fire ganger der han brukte ord og uttrykk for å beskrive sitt normale forhold til alkohol uten å nevne så mye som en mL). Dette var før Alltinnskjema og arbeidsgiver gikk gjennom skjemaene manuelt nettopp for slike idiotfeil før de gikk videre til NSM.. Han skulle nesten ha mistet autorisasjonen kun for å være så forbanna tett i pappen 4 ganger, men på femte gang gikk det..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Har ikke mistet kollegaer på alkohol (som var det jeg mente, ikke Cetirizin), men jeg hadde en kollega som ett år feilet 4 ganger i å få POB videresendt til NSM (på den tiden) fordi idioten ikke skjønte at man MÅTTE nevne enheter (og han sendte inn skjema fire ganger der han brukte ord og uttrykk for å beskrive sitt normale forhold til alkohol uten å nevne så mye som en mL). Dette var før Alltinnskjema og arbeidsgiver gikk gjennom skjemaene manuelt nettopp for slike idiotfeil før de gikk videre til NSM.. Han skulle nesten ha mistet autorisasjonen kun for å være så forbanna tett i pappen 4 ganger, men på femte gang gikk det..
Vis hele sitatet...
Har selv hatt et par samtaler med NSM/FSA. Totalt urelatert til hva jeg kanskje har skrevet her inne. Noe som forøvrig heller aldri har hatt noen sammenheng med jobb som krevde sikkerhetsklarering heller. De er noe pirkete skal sies. Men de gjør nå jobben sin skikkelig, det kan en ikke fornekte Tror jeg måtte levere sikkerhetsklareringen på nytt 5 ganger selv, i all hovedsak fordi dem krevde informasjon som var nærmest umulig for meg å fremskaffe.

Og til TS, så tas faktisk zyrtec av noen for å motvirke fyllesjukhet dagen derpå.
Sist endret av IW2022; 9. juni 2022 kl. 18:19.