Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1269
Hallo freakz Har en kompis som spurte meg om hjelp ang hans iPhone 4s, han har null dekning, altså dekning-strekene er 0.
Så han kan ikke sende mld eller ringe noen, eller motta samtaler og sms, men han kan faktisk gå på nett. Han har 3G-tilgang og wifi-tilgang.

Dette syns jeg er utrolig merkelig, men jeg vet jo ikke helt om 3G og GSM går på samme frekvens og antenne.. så er det noen som vet?
Det har vært sånn i ca 2 uker nå.
Har funnet ut at det er hardware-relatert, fordi han har prøvd å tilbakestille den flere ganger i iTunes.. Så jeg trenger egentlig bare å vite hvilken del han trenger å bytte ut, hvis det går? Har skrudd opp ett par 4s'er og bytta skjermer så klarer nok å bytte den delen det gjelder, men vet ikke hvilken.

Er det noen freaks som har noen gode svar på lur?

BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg har hatt lignende problem. Skru opp baklokket og sjekk om jordingskabelen til bunndelen sitter ordentlig. Denne ligger rett nedenfor batteriet og du ser med en gang om den sitter som den skal. Sjekk også om alle flatkabler sitter som de skal.
Egyptisk Tempelkatt
Trådstarter
Sitat av T.J. Vis innlegg
Jeg har hatt lignende problem. Skru opp baklokket og sjekk om jordingskabelen til bunndelen sitter ordentlig. Denne ligger rett nedenfor batteriet og du ser med en gang om den sitter som den skal. Sjekk også om alle flatkabler sitter som de skal.
Vis hele sitatet...
Skal ta en titt, takk
Har samme problemet på en 4s. Jeg satte hovedkortet over i den 4sen jeg bruker til vanlig, men samme feilen er der. Så denne feilen tror jeg ligger på hovedkortet. Skulle gjerne hatt et svar på fix. Si ifra visst du finner problemet =)
Litt OT, men har et problem med en 4s. Den slår seg vrang og setter seg fast når jeg skal aktivere den, etter oppdatering til nyeste iOS. Fungerer ikke med recovery- eller dfu mode.
Screenshot av der jeg står fast:
http://gyazo.com/5ba58571fe2777101093fcab92c0ec64

Noen som har noen idé?
Prøvd med et annet SIM-kort i telefonen?
Har prøvd både med og uten..
Jeg svarte trådstarter. Ett problem pr tråd, takk.