Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2214
Hei!

Er det flere av dere som synes de blir mer fjern hvis du tar deg en sigg etter en joint, eller et trekk på bongen e.l? Eller er det kun jeg som er slik?
. hvis jeg er ubehagelig fjern pleier det å roe seg etter en sigg. sikkert en del placebo inn i bildet, men det er slik jeg opplever det i hvertfall. men jeg pleier dog å ha et rimelig høyt og jevnt inntak av nikotin så jeg har solide doser med nikotin lagret i kroppen konstant, så jeg merker jo ingen rusvirkning av det. men man må ikke glemme nikotin er et rusmiddel det også og jeg vil tippe at det opprinnelig ikke har noen motvirkende effekt. hvis du inntar større doser nikko når du er fjern står, du også i fare for å bli kvalm.
Jeg har en teori:
Når man suger Cannabis røyk ned i lungene så vil det legge seg et ørlite lag olje/tjære som inneholder THC,
på lungeblærene (alveolene) som ikke har diffundert.
Når man så tar seg en sigg, så vil gass utvekslinga tvinge siste rest av THC tjæra til å diffundere( ta seg inn i) lungeblærene og derifra inn i blodbanen sammen med oksygen, og gi deg en liten ekstra high.

Som sagt, bare synsing
Cannabis får deg ikke nødvendigvis til å senke skuldrene slik som nikotin kan. Ofte opplever jeg og rusen som "tyngre" etter en sigg eller en snus litt etter en joint eller et bongtrekk, om jeg ikke har fått nikotindosen min på en halvtime eller så.
Trådstarter
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Jeg har en teori:
Når man suger Cannabis røyk ned i lungene så vil det legge seg et ørlite lag olje/tjære som inneholder THC,
på lungeblærene (alveolene) som ikke har diffundert.
Når man så tar seg en sigg, så vil gass utvekslinga tvinge siste rest av THC tjæra til å diffundere( ta seg inn i) lungeblærene og derifra inn i blodbanen sammen med oksygen, og gi deg en liten ekstra high.

Som sagt, bare synsing
Vis hele sitatet...
Har faktisk hatt akuratt samme tanke selv, men det virker ikke mye sannsynelig når du tenker over det ca 100000 ganger
Sitat av sluch2k Vis innlegg
Har faktisk hatt akuratt samme tanke selv, men det virker ikke mye sannsynelig når du tenker over det ca 100000 ganger
Vis hele sitatet...
Ta deg en joint... jeg er sikker på du klarer å finne det ut
Tar jo litt tid etter et bongtrekk får hasjen for satt jeg skikkelig i kroppen. Ca litt lengre tid en det tar og røyke en sigg som regel. Kansje løsningen er så enkel.

Om ikke er det etter eller annet psykisk.
Altså du er fjern og for deg har du fortsatt samme instilling i hode da du røyker siggen som du røyker jointen. Fort at hode henger litt etter når man er fjern.

Føler du at du blir fjerne av å røyke sigg etter på vil det selvfølgeligg føles sånn. Spesielt når du er fjern ifra før av.
Blir n
Kan det være at nikotinen forsterker eller blir forsterket av thc'en?
Jeg synes siggen smaker crap når jeg er fjern.
Men merker ofte det du sier, og noen ganger på fylla når jeg er mææd dritings, så booster siggen på da også.
- selv om jeg bruker nikoting everyday.
Sært, når jeg er fjern har jeg i allefall ikke lyst på sigg.
Og jeg blir like høy alikavel.
Sist endret av Bundy; 22. juli 2011 kl. 11:07.
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Jeg har en teori:
Når man suger Cannabis røyk ned i lungene så vil det legge seg et ørlite lag olje/tjære som inneholder THC,
på lungeblærene (alveolene) som ikke har diffundert.
Når man så tar seg en sigg, så vil gass utvekslinga tvinge siste rest av THC tjæra til å diffundere( ta seg inn i) lungeblærene og derifra inn i blodbanen sammen med oksygen, og gi deg en liten ekstra high.

Som sagt, bare synsing
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke hvordan tobakksrøyken vil "tvinge" oljen til å diffundere inn, i hvert fall ikke i noe større grad enn vanlig inhalering av luft vil.
Sitat av EoT Vis innlegg
Jeg ser ikke hvordan tobakksrøyken vil "tvinge" oljen til å diffundere inn, i hvert fall ikke i noe større grad enn vanlig inhalering av luft vil.
Vis hele sitatet...
Du drekker jo inn varm røyk, så han tenkte vel kanskje at den varme røyke kanskje hjelper til å.. "fordampe" oljen?

Men, kan bekrefte at jeg føler meg mer fjern etter å ta en sigg en halvtimes tid etter eller noe å den duren.. Vet dog ikke om det bare en placebo.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Du drekker jo inn varm røyk, så han tenkte vel kanskje at den varme røyke kanskje hjelper til å.. "fordampe" oljen?

Men, kan bekrefte at jeg føler meg mer fjern etter å ta en sigg en halvtimes tid etter eller noe å den duren.. Vet dog ikke om det bare en placebo.
Vis hele sitatet...
Trekker* Og drekke er noe helt annet
jo. Føler meg VELDIG mere fjern etter en vanelig sigg.

hakke peiling på hvorfor tho...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er jo den synergiske effekten av THC (CBN,CBD) og nikotin dere opplever, altså to eller flere bestanddeler som sammen produserer en effekt man ikke kan få til med et av de alene.

Det avhenger av definisjon, men ja man kan kalle det at "man blir fjernere", dette betyr dog ikke at man må ty til kvasifarmakologiske teorier om THC opptak i lungene påvirket av nikotin etc.. Disse påstandene har ikke noe hold i realiteten.