Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1588
Noen som vet om et program som jeg kan overvåke hva som er inne og kopierer filer fra maskina mi, og hva di kopierer.

Kjekt å ha litt kontroll
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Om jeg ikke husker feil, så har man (iaffal i win98 og ME) et program under system tools som overvåker disktilgang under nettverk.
Vuggum's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Om jeg ikke husker feil, så har man (iaffal i win98 og ME) et program under system tools som overvåker disktilgang under nettverk.
Vis hele sitatet...
Vet du hva det heter?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Start opp legg til/fjern programmer, så finner du det der.
Vuggum's Avatar
Trådstarter
takker og bukker
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
hmm, Ond^Sofa, det er vell ikke Telnet Server-administrasjon?

det så veldig skummelt ut, er ikke sikker... har ikke nettverk oppe nå så...
Ingen som vet hva det heter, eller vet om ett annet et?

edit: adda litt text...
Sist endret av Tias; 5. mars 2002 kl. 21:58.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Nei, Telnet Server er noe helt annet
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ond^Sofa: okay, men det så lovende ut ved første blikk...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Telnet Server ligger jo uansett på kontroll panel > admin, gjør det ikke?

Det jeg snakker om ligger på programmer > applications/tilbehør > system tools.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
hmm, du skrev at 98/me hadde det, men jeg kjører jo win2k... sorry for ikke å ha lest nøye...
Tenker jeg det samme som ond^sofa heter programmet netwatch(nettvakt)... du finner .exe fila i windows katalogen dersom du har det installert ellers legger du det til som forklart tidligere...

ja,men det jeg skulle si var at i win2k, må du i consolet for å få denne oversikten... (start kjør -> cmd)
bruk: net users eller hvordan det nå er... prøv litt og hjelp får du med: net /?
netwatch er vel et program som overvåker SMB-shares.
noen som vet om det finnes noen lignende til xp?
Du kan bruke Task Manager i XP til dette.
("CTRL-ALT-DEL" for å hente den opp). Her kan se SMB shares og hvem som bruker hva. Du kan oxo velge disconnect....
En annen ting som jeg fortrekker på lan, del ei mappe som FTP. Lag en tekstfil hvor du skriver et brukernavn og passord til FTPserver som du har på maskina di. Mye mer kontroll på hva som blir tatt, evt. uploadet. Også mye lettere å stenge alle downloader om du f.eks. skal spille noe og maskina di er litt treig
Opprinnelig postet av TipeX
En annen ting som jeg fortrekker på lan, del ei mappe som FTP. Lag en tekstfil hvor du skriver et brukernavn og passord til FTPserver som du har på maskina di. Mye mer kontroll på hva som blir tatt, evt. uploadet. Også mye lettere å stenge alle downloader om du f.eks. skal spille noe og maskina di er litt treig
Vis hele sitatet...

enig der, mye bedre
Agree with ya tipex ;)

Eller dra med seg egen server til det..? heh

Btw, rått å dele filer med dual prosessor :)
Opprinnelig postet av Prazor
Agree with ya tipex

Eller dra med seg egen server til det..? heh

Btw, rått å dele filer med dual prosessor
Vis hele sitatet...

hvorfor med dual? bruker nettverkskortet så mye cpu da?
eller (xp/2k):
control panel -> administrative tools -> Computer Management -> System Tools -> Shared Folders
takker, starbox
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sikkert et dumt spm. men kan du sette opp ftp server uten internett? Altså en lan ftp....
Hvilket prog burde jeg bruke?
Kan jeg lage virtuelle mapper med ftp server? Dvs, en mappe med innhold fra flere mapper... sånn att hvist jeg har en divx på c:, en på d: og en på e:, så vil det se ut som alt ligger på divx...
Vuggum's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av starbox
eller (xp/2k):
control panel -> administrative tools -> Computer Management -> System Tools -> Shared Folders
Vis hele sitatet...
denne funka fint, ein fyr visste meg dette før i dag og det funka fint som sagt.
Vuggum's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av TipeX
En annen ting som jeg fortrekker på lan, del ei mappe som FTP. Lag en tekstfil hvor du skriver et brukernavn og passord til FTPserver som du har på maskina di. Mye mer kontroll på hva som blir tatt, evt. uploadet. Også mye lettere å stenge alle downloader om du f.eks. skal spille noe og maskina di er litt treig
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av starbox
eller (xp/2k):
control panel -> administrative tools -> Computer Management -> System Tools -> Shared Folders
eller
ved start->run mmc "microsoft managment console" ->console-> add/remove snapin... -> legg til share greia og "poff" full kontroll

ved å bruke denne metoden kan du kicke folk som er inne på pcen din, enten fra hele maskina eller bare fra enkelt mapper, alt etter ønske.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Takker Vuggum og starbox
Tias: Ja. Ikke prøvd så mye ftp servere til windows men jeg husker en G6 elns. Søk på google.com eller download.com
http://www.bpftpserver.com/

Gene6 = G6

Right here! Gene6 SARL have joined with BulletProof Software to bring you BPFTP Server.

The same great product, just a new name and a few new friends!