Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1215
Er det noen her som har peiling på om det er mulig å fjerne scandisk fra systemet, slik at jeg slipper å se på den stygge blå sjermen vær gang alt klikker.....Har det med det at jeg bare trykker enter vær gang jeg starter, å det er jeg veldi lei av.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
hver gang du starter?
da bør du lære deg å slå av pcen skikkelig.

du kan ta det vekk med et program som heter tweak ui. du finner det på windowscden hvis du ikke allerede har installert det. velg boot -> autorun scandisk -> never
WTF?
Darris's Avatar
Trådstarter
Kan å slå av pcen men det henner det klikker å da må jeg ty til å trykke inn reset knappen...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hvis du kjører win9x kan du finne msdos.sys som ligger i rotkatalogen din c
Den er både skjult og skrivebeskyttet. Ta av skrivebeskyttelsen og åpne den i en texteditor som feks. notepad. Se om du finner en linje der det står "autoscan=1", forandre 1 til 0 og lagre filen. Finner du ikke den linjen kan du legge til autoscan=0 i slutten av filen, og lagre.
WTF?
Darris's Avatar
Trådstarter
hvor finer jeg denn tweak ui saken??
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
I windows95,98 og ME (tror jeg), kan du kjøre /system/msconfig.exe
Og hvis jeg ikke husker feil, finner du 'disable scandisk' under 'advanced settings'
WTF?
Darris's Avatar
Trådstarter
Jeg har xp....
WTF?
Darris's Avatar
Trådstarter
Ingen av dere som har XP,vill ha bort scandisk å jeg finner ikke fila som jeg ska "fikse" for å fjerne det...Trenger hjelp av noen som har gjort det før eller vet hva jeg skal gjøre i xp...
aiaiaiai!!!!
du må ikke finne på å fjerne den, for da får du flere errors enn om du hiver disken i gulvet. TESTET og UTPRØVD....

scandisken i XP er noe HELT annet n pinglesaken i win9x eller NT....

dessuten, det går faktisk kjappere bare å la den kjøre enn å trykke cancel

meitemark
WTF?
Darris's Avatar
Trådstarter
takk for det...skal gi opp fårsøket i å prøve å fjerne det..
viggo, du er faen meg smart som har lyst å fjerne scandisk
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg fjerna scandisk når jeg kjørte 98 og ME. Eneste det gjorde var og sprette opp i tide og utide. Gjorde meg aldri noe skade at jeg ikke kjørte det.
du trenger ikke kjøre scandisk hver gang maskinen blir reboota på knappen, men det er en fordel å kjøre med visse intervall f.eks 2 uker eller lignende, samme som du kjører defrag med visse mellomrom.

For alle må kjøre defrag en gang i blandt, kan ikke slutte å irritere meg over når jeg er på lan over overfører på 2000 k og min disk snaut jobber og han jo overfører i fra sin jobber som stygge satan


Men btw dette er på egen risiko for 1 av 10000 ganger så kan det fucke seg alvorlig, men seffers ikke no værre enn en reinstall anyways
har akkuratt det samme problemet..med scandisc hver jevla gang pcn starter opp..tror det henger sammen med at pcn rebooter istedet for å skru seg av når jeg trykker på skru av..hørte uansett at hvis det ikke hjalp og reinstalle windows, er det antakelig hovedkortet som er ute å kjøre..menmen