Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 988
Hvor høyt skal jeg sette det virtuelle minnet når jeg har 512 MB RAM? Datamaskinen anbefaler 766MB. Er det det beste?
noob killer
elukS's Avatar
Sett det til 2,5 ganger fysisk minne.
Gjest
Trådstarter
7 0
Jeg har hørt at det bare gjelder hvis man har lite minne f. ex. 32MB. Forresten blir 512*2,5 1280
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg har for tiden 128 ram, og 128 mb som virtuelt minne.
Setter jeg noe annet, uansett mere eller mindre, freaker maskina helt ut.
Sier at den har for lite viruelt minne til å loade brukerprofil etc etc
Avhenger vel egentlig av hva du har tenkt å bruke av program, hvis du vet du blir å kjøre program som bruker mer enn 512 Mb RAM så bør du vel ha en passe stor swap..
jeg har min forholdsvis liten (256 Mb) og 768 Mb ram..
Gjest
Trådstarter
7 0
Jeg fikk forleden dag en beskjed på skjermen om at jeg gadde for lite virtuelt minne, enda jeg har 512MB og jeg antar ikke at det var så veldig krevende, det programmet jeg kjørte (Et 3d-shockwavespill). Etter at jeg økte det virtuelle minnet har intet liknende skjedd.
Microsoft anbefaler å sette det virutelle minnet til 1,5*fysisk RAM, det anbefales videre å sette både initial size og maximum size til denne størrelsen for optimal ytelse.
Gjest
Trådstarter
7 0
det blir jo 768 hvis jeg har 512MB RAM, og jeg har 766, så det stemmer jo ganske bra det. Takk! ^_^ <---Togepi...
Sist endret av random1454; 25. februar 2002 kl. 16:30.
Hvor stiller jeg Virtuelt minne i windows
I Win2k er fremgangsmåten slik:
System Properties (Høyreklikk på "My Computer") -> Advanced -> Performance Options