Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 710
Hei FREAK members,
Sliter med internett her...dvs xbox som er kablet rett i altibox sentral på veggen fungerer som det skal men pc,nettbrett osv som går via samme trådløs altibox sentral er så tregt at jeg vil si RIP......noen ide om hva som kan være feil eller hva jeg kan prøve for å feilsøke?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Jeg vil tippe at Altibox routeren begynner å dra på åra. Flaskehalsen ligger nok i den trådløs routeren til altibox. Du kan logge inn på mine sider å endre til WPA2 + AES dersom det ikke er gjort. Ellers: Kjøp deg en egen router (husk å sette altiboxen i brigde mode om du gjør dette)
Hei leste nettopp en artikkel om dette i Hjemmepc.
Vet ikke om dette er noe til hjelp, men det kan jo prøves. Problemet kan selfølgelig skyldes en utdatert ruter, men før du går å kjøper en ny er det jo et par ting du kan prøve ut.

Hvor står ruteren plassert? Plaser ruteren i samme høyde som enhetene du bruker, og ungå å plassere den "innesprerret" inni et skap eller i et hjørne omgitt av vegger ettersom dette kan "sperre" for signalene. Sjekk også om antennene på ruteren er vinklet rett. Dersom du har flere etasjer burde vertfall en av antennene peke nedover (dersom du har ruteren i øverste etasje) eventuelt nedover. Her kan du teste, og finne ut hva som fungerer best.

En annen ting du kan vurdere er å bytte frekvensbåndet (2,4 eller 5 GHZ). Dette kan være lurt dersom du bor i en leilighet med et mylder av trådløse nett rundt deg

Vet ikke om dette var noe til hjelp, men det kan jo være være verdt et forsøk
▼ ... noen uker senere ... ▼
TCB
TCB's Avatar
Trådstarter
Sitat av luremusftw Vis innlegg
En annen ting du kan vurdere er å bytte frekvensbåndet (2,4 eller 5 GHZ). Dette kan være lurt dersom du bor i en leilighet med et mylder av trådløse nett rundt deg

Vet ikke om dette var noe til hjelp, men det kan jo være være verdt et forsøk
Vis hele sitatet...
Jepp,fant ut av det etter at jeg skrev innlegget.....skiftet kanal da den sto på default.....og det gjør det sikkert i de andre leilighetene.
Takk for svar