Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3826
Hei

Skal til USA snart og lurer på hvor lenge min ipad 2 (32gb, wifi) kan se på film som allerede ligger på ipad-en, ikke streaming. Skal fly i 9 timer og er ikke sikker på om jeg vil trenge en ekstern lader. Det kan hende at jeg ser på videoene på lavest lysstyrke, men jeg er ikke sikker (kommer ann på hvor lyst det er i flyet).

-takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Husk også at amerikanske tollen kan be om å få gjennom maskinene og devicene dine for å se etter piratkopiert materiale.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Husk også at amerikanske tollen kan be om å få gjennom maskinene og devicene dine for å se etter piratkopiert materiale.
Vis hele sitatet...
har du noen kilde på det?
Bare å bestille denne http://dx.com/p/power-bank-6000mah-m...r-black-124421
Den er som du ser ekstremt billig og fungerer utmerket, verdt hver eneste krone!
Trådstarter
91 2
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Husk også at amerikanske tollen kan be om å få gjennom maskinene og devicene dine for å se etter piratkopiert materiale.
Vis hele sitatet...
Takk for informasjonen!
Det kan faktiskt bli et problem, jeg planlegger nemlig å laste ned videoer fra youtube og så skal jeg se dem på flyet og i blien. Teller dette som piratkopiert materiale? Hva skjer hvis de merker det? Jeg kan jo bare slette innholdet når jeg har sett det.
Er det noen med en Ipad2 som har svar på det TS lurer på? Jeg lurer nemlig selv.
Hvordan kan de vite at det er piratkopiert og ikke bare rippet fra egen kjøpt DVD?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Er det noen med en Ipad2 som har svar på det TS lurer på? Jeg lurer nemlig selv.
Vis hele sitatet...
http://www.macworld.com/article/1158...d2battery.html

Burde gi en pekepinn.

Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Hvordan kan de vite at det er piratkopiert og ikke bare rippet fra egen kjøpt DVD?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har med deg orginalen på DVD kan ikke _du_ bevise at du eier en kopi.
Trådstarter
91 2
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Hvordan kan de vite at det er piratkopiert og ikke bare rippet fra egen kjøpt DVD?
Vis hele sitatet...
Godt poeng, men tror du ikke de er litt smartere enn som så. Kanskje de ser at det er piratkopiert hvis det er en stor spillefilm, men jeg ser bare på noen youtube kanaler de sannsynligvis ikke kjenner til.

[quote=AtXbYeA;2927500]http://www.macworld.com/article/1158...d2battery.html

Burde gi en pekepinn.

Takk, svarte ganske bra på spørrsmålet. Nå lurer jeg bare på om noen har egen erfaring?
På min iPad mini går det ca 20-25% batteri pr film/lange episoder jeg streamer på netflix, da på ca halv lysstyrke
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvis du ikke har med deg orginalen på DVD kan ikke _du_ bevise at du eier en kopi.
Vis hele sitatet...
Det er vel egentlig deres jobb å bevise noe. Hvis de anklager deg for noe, så må de ha bevis.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Husk også at amerikanske tollen kan be om å få gjennom maskinene og devicene dine for å se etter piratkopiert materiale.
Vis hele sitatet...
Jeg tror dog ikke dette er veldig vanlig. Har selv reist tre ganger til USA med laptop/iPad siste par årene, og min far har gjort det samme veldig mange ganger gjennom jobben. Aldri opplevd at de skal se over innholdet på maskinen. Sannsynligheten er imo. lav, så jeg syntes ikke det er noe å tenke på.

Jeg vil uansett anbefale deg å skaffe et eksternt batteri til iPaden. Bruker du den konstant under flyturen, er jeg rimelig sikker på at du vil trenge det. Spesielt om iPaden har vært brukt en stund.
Sist endret av Brassman; 5. juni 2013 kl. 09:46.
9 timer filmvisning blir neppe å gå. Nå er min iPad 2 flere år gammel (så batteriet er nok litt slitt), men tror ikke den hadde klart mer enn maks 5-6 timer filmvisning.
Hvis du ikke har med deg orginalen på DVD kan ikke _du_ bevise at du eier en kopi.
Vis hele sitatet...

Hvorfor skal han måtte bevise noe som helst? Er tollernes jobb og evt bevise at materialet på ipad`en er piratkopiert - ikke TS
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Brassman Vis innlegg
Jeg tror dog ikke dette er veldig vanlig. Har selv reist tre ganger til USA med laptop/iPad siste par årene, og min far har gjort det samme veldig mange ganger gjennom jobben. Aldri opplevd at de skal se over innholdet på maskinen. Sannsynligheten er imo. lav, så jeg syntes ikke det er noe å tenke på.

Jeg vil uansett anbefale deg å skaffe et eksternt batteri til iPaden. Bruker du den konstant under flyturen, er jeg rimelig sikker på at du vil trenge det. Spesielt om iPaden har vært brukt en stund.
Vis hele sitatet...
Poenget er ikke om du eller ti kompiser har opplevd det, poenget er at de har loven på sin side til å gjøre det.

Sitat av Morgul Vis innlegg
Hvorfor skal han måtte bevise noe som helst? Er tollernes jobb og evt bevise at materialet på ipad`en er piratkopiert - ikke TS
Vis hele sitatet...
Sjansen er vel liten for at de bryr seg om èn film, men hvis man kjenner det amerikanske rettsystemet kan de sikkert huke deg hvis de vil.
Bare ha kode på Ipaden det da, tviler på at de gidder å stresse så jævlig med å ta en turist for piratkopiering.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Vet ingenting om hvor pro disse tollerne er på å søke, men det burde vell holde med en slags hide app eller noe?
Min iPad mini klarte 21 timer med film, spilling og surfing samt 5 dager standby. Veit ikke hvor stor forskjell det er på mini og iPad 2, men mini har værtfall veldig bra batteri.
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Hvordan kan de vite at det er piratkopiert og ikke bare rippet fra egen kjøpt DVD?
Vis hele sitatet...
Fordi de fleste DVD'er har kopisperre.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Fordi de fleste DVD'er har kopisperre.
Vis hele sitatet...
Men det betyr ikke at det er et stort problem. Er ikke mye som skal til likevel.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av 123ape3 Vis innlegg
Takk for informasjonen!
Det kan faktiskt bli et problem, jeg planlegger nemlig å laste ned videoer fra youtube og så skal jeg se dem på flyet og i blien. Teller dette som piratkopiert materiale? Hva skjer hvis de merker det? Jeg kan jo bare slette innholdet når jeg har sett det.
Vis hele sitatet...
Filmer fra youtube kan ikke bli kalt "piratkopiert"

Ipad'en min hadde dessuten en unormal land batteritid.
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Filmer fra youtube kan ikke bli kalt "piratkopiert"

Ipad'en min hadde dessuten en unormal land batteritid.
Vis hele sitatet...
Dette vil jeg se deg hoste opp en kilde på. For det er bullshit.

Om du laster ned en film, som ulovlig har blitt kopiert og lastet opp på youtube (så blir den fjernet, ja) men om du mot formodning får lastet den ned først, så laster du ned en film du ikke har betalt for.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Dette vil jeg se deg hoste opp en kilde på. For det er bullshit.

Om du laster ned en film, som ulovlig har blitt kopiert og lastet opp på youtube (så blir den fjernet, ja) men om du mot formodning får lastet den ned først, så laster du ned en film du ikke har betalt for.
Vis hele sitatet...
Vel det ligger mange helaftens filmer på YouTube bla pretty woman.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Vel det ligger mange helaftens filmer på YouTube bla pretty woman.
Vis hele sitatet...
Og dersom de ikke er lastet opp av den som holder copyright på materialet er det ulovlig materiale.
Hvilket selskap skal du fly med? Iceland Air har iallfall USB lader i alle seter
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Dette vil jeg se deg hoste opp en kilde på. For det er bullshit.

Om du laster ned en film, som ulovlig har blitt kopiert og lastet opp på youtube (så blir den fjernet, ja) men om du mot formodning får lastet den ned først, så laster du ned en film du ikke har betalt for.
Vis hele sitatet...
Nå vet vi ikke om TS mener å laste ned spillefilmer fra youtube eller filmer som noen som jobber for å lage filmer på youtube. Så det er ikke 100% bullshit. Kanskje 50%
5 - 6 timer på min ipad 2, etter 2 timersbruk med full lys og ikke noe annet enn filmen oppe av programmer.
Hadde med min iPad2 på jorden-rundt-reise når den var helt ny. Var veldig positivt overrasket over hvor lenge batteriet holdt. Jeg fløy selv 15+ timer flere ganger, og brukte iPaden mesteparten av tiden. Husker jeg så 4 spillefilmer på en flyreise, og dvs. 6-9 timer.. Jeg hadde da veldig lav skjermlysstyrke.
iPad batteriet bruker ca 7% per time, det med tollerne er ikke så skummelt. Vil anbefale deg å skaffe deg en video downloader fra AppStore (gratis Max 10 filmer) er du veldig redd for tollen kan du lage 1000 mapper i video downloaderen slik at de må lete lenge for å finne filmene. Batteritiden er selvfølgelig avhengig av videokvaliteten. (Swefilmer) er bra for nedlasting/streeming av filmer)
Sist endret av nissefreak; 5. juni 2013 kl. 21:52.
Trådstarter
91 2
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Hvilket selskap skal du fly med? Iceland Air har iallfall USB lader i alle seter
Vis hele sitatet...
Hei
Skal fly med Norwegian
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Det er vel egentlig deres jobb å bevise noe. Hvis de anklager deg for noe, så må de ha bevis.
Vis hele sitatet...
Alle er uskyldige intill det motsatte er bevist
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av 123ape3 Vis innlegg
Hei
Skal fly med Norwegian
Vis hele sitatet...
Reisetiden din er vel da forøvrig 8t15m hvis du flyr fra Oslo.
Hvis man laster ned piratkopiert materiale, er det bare å slette det før man går gjennom tollen.
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Hvordan kan de vite at det er piratkopiert og ikke bare rippet fra egen kjøpt DVD?
Vis hele sitatet...
hvis du ripper noe fra en original DVD eller noe så er jo det pirat kopiering! skyt meg hvis jeg tar feil her
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av trixxe Vis innlegg
hvis du ripper noe fra en original DVD eller noe så er jo det pirat kopiering! skyt meg hvis jeg tar feil her
Vis hele sitatet...
Ikke hvis du selv eier en kopi av filmen og lagrer den digitale kopien som sikkerhetskopi.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ikke hvis du selv eier en kopi av filmen og lagrer den digitale kopien som sikkerhetskopi.
Vis hele sitatet...
okei men nå sier jo TS at han skal ha den til padn sin, og ikke ha med seg en DVD spiller på flyet så han kan jo ikke bevise at den er rippet, så de vil ta det som pirat kopiering. og tviler på at han vil ta med seg filemene når han kan ha de på en bærbar (device)

EDIT: du skal bare ha filmer på padn din, tror rett og slett ikke de gidder og bruke ressurser på og gå igjennom iPadn din
Sist endret av frisksom1fisk; 5. juni 2013 kl. 23:22.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Min iPad mini klarte 21 timer med film, spilling og surfing samt 5 dager standby. Veit ikke hvor stor forskjell det er på mini og iPad 2, men mini har værtfall veldig bra batteri.
Vis hele sitatet...
Med tanke på at Apple selv sier (om iPad mini):
Opptil 10 timer med surfing på Internett via Wi-Fi, videoavspilling eller musikkavspilling
Vis hele sitatet...
...føler jeg meg dessverre nødt til å påpeke at du er på viddene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
91 2
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Hvis man laster ned piratkopiert materiale, er det bare å slette det før man går gjennom tollen.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg har planlagt, men hvis jeg ikke får sett ferdig alle videoene hadde det vært fint om jeg kunne se dem i bilen når vi er der
Streaming bruker mye mer batteri enn lokalt lagret avspilling.

Min Ipad 2 kjører fortsatt i 12-13 timer lokalt lagret film med noe over halv lydstyrke og hodetelefoner