Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 753
Better than thou.
Noen som vet hvordan man setter en fast høyde eller går ikke det?

------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
du skirver bare „high=100” i table taggen. du kan også sette en % bak og oppgi høyden i prosent...
height="100" tenker jeg... uansett så er det masse bedre å bruke en usynlig piksel, da har du masse bedre kontroll...

------------------
Welcome to the real world
.:dephic:.
jeg kan ikke noe at jeg hadde den sulliken av en engelsklærer når vi lærte sånne golser...
Better than thou.
Trådstarter
Originally posted by frittjaaff:
jeg kan ikke noe at jeg hadde den sulliken av en engelsklærer når vi lærte sånne golser...
Vis hele sitatet...
Og du hadde vel en sullik av en norsk lærer som lært deg å stave gloser golser? http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif Men rettskrivning er ikke viktig.. Har hørt/sett mange av dere nordmenn prate/skrive AM/engelsk på mange rare måter http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif
Men uansett takk for hjelpen!

------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."

[This message has been edited by Carlo (edited 27-01-2001).]
Det var ikke bare stavemåten som var feil... pass på å ha " på begge sider av verdien", man trenger ikke noe foran hele utrykket.

Men hva mente du med usynlig piksel?

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
du trenger ikke ha anførselstegn rundt verdien. det er valgfritt. jeg skrev hele koden i anførslestegn fordi det har vi lært på skolen siden 8. klasse.
en usynlig piksel er et gif bilde som bare består av en gjennomsiktig prikk og brukes for at et design skal se likt ut i alle nettleserer.
Hmm... kort fortalt: Skalerbar "luft" som dytter ting hit og dit... :P

------------------
Welcome to the real world
.:dephic:.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Errrr!!

Man MÅ quote alle verdier i følge XHTMLstandarden til W3C. Bare tull å si noe annet.
I tillegg vil jeg også påpeke at å bare sette tallet 100 inn ikke vil gjøre annet enn å fortelle nettleseren at table'n optimalt sett skal være hundre pixler høy. Dette vil i praksis ikke fungere veldig godt, da de fleste tables overstiger dette via td innhold.
Skal høyden defineres til absolutt må et % tegn settes inn etter tallet 100. Og dette er også et tilfelle der det bare er tull å hevde noe annet.

Når det gjelder spørsmålet om å kontrollere høyden på en table så går jeg utifra at personen som startet dette topicet mente å sette en øvre grense for høyden, altså ikke over X antall pixler.
Det er ingen lett måte å oppnå dette på, siden tablehøyden alltid vil justere seg etter innholdet i alle td'ene. Overstiger det samlede tdinnholdet X, vil tablen også overstige den samme maxgrensen X.
How ever, ved å eventuelt lage en ny table som man putter den første inn i vil man kunne kontrollere denne høyden litt bedre ved å sette den første tablen i den første tr'n av dette nye tablet etc.. hm.. ble litt diffust på slutten her nå, så jeg gir meg..

Men konklusjonen blir:
Man kan ikke sette en maxgrense på hvor høy en table skal være.



------------------
It takes a lifetime to die
Better than thou.
Trådstarter
det er mulig man må det i hendhold til XHTML standaren, men det er ikke alltid nødvendig!
Forresten, takk for svar. Litt mye bull for et så enkelt spørsmål spør du meg, men dog lærerikt!

------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."