Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2523
Så etter dette på forumet, men fant ingenting. Tenkte det hadde hvert fett å funnet ut hvor mange Nff'ere som skal på hove og generell hove snakk?

Jeg ser ihvertfall fram til å dra dit. første året mitt nå, er ikke 18 så får ikke alko-bånd tough :<

Noen spesielle band de som skal også gleder seg til å se? Jeg personlig gleder spesielt til å se Necro og Disturbed ^^ Enslaved, all that remains og slipknot håper jeg også blir fett..

Kjør på med snakk OT snakk funker så lenge vi kommer oss på sporet igjen
Var der i fjor, hadde sinnsykt lyst til å dra dit i år også.. Men pengene strakk ikke til. =/
Men gled deg, det er sinnsykt fett!

Håper og tror jeg skal dit i 2010
Trådstarter
36 5
Ja, fikk heldighvis 3k inn på konto for et par dager siden, så fikk råd til det :P bare billetten tough. må skaffe penger til alt annet på et annet hvis
Jeg skal i år

Var der i ford også det var SINNSYKT bra.

Gleder meg spesielt til Slipknot, Disturbed og All That Remains
Jeg skal, tror det bare blir Onsdagen: Slipknot og All That Remains.
Men har også lyst til å få med meg Disturbed, Bring Me The Horizon og Black Dahlia Murder....
Får nesten se hva det blir til.
Faith No More....11-12år siden jeg så dem sist, og trodde aldri dette øyeblikket skulle komme....
Re-union med dem hadde vel omtrent samme odds som en flertallsregjering med Frp og Rødt.

Kommer ann på hva du søkte på. Om du lette etter årets Hove finner du kanskje ikke mange tråder, mens fins andre med mye stoff. Siterer meg selv fra tråden fra 2007, første Hovefestivalen. Skrev en liten guide, og også en oppfølgende post etter festivalen.

Nå er det ikke mange dagene igjen til Hove går av stabelen, og jeg har laget en fin liste basert på andres erfaringer over ting man burde ta med seg:

- Penger og billetten
Selfølgelig det mest viktigste på en festivalen. Uten penger kommer du ingen steder, og lite praktisk å ikke spise noe hele uken heller. Folk har meldt at de tar med fra 5000 til 10000 kr, men for den sparsomme mannen i gata burde 2k holde fint. Iallefall for meg.
Her må det påberegnes en del utgifter som: Transport, Campopphold, Drikke, Mat og diverse effekter som t-skjorter eller morsomme saker og ting i og utenfor festivalområdet.

- Telt
No shit. For de som har kjøpt festivalpass er dette et must, hvor du kan gjemme deg når natten faller på, eller når du har en pige under armen . Viktig her at teltet har godt med ventilasjon så du ikke kveles der inne (siterer catch21 : "Har følt meg som Ace Ventura ut av en neshornræv mange ganger"), og godt med liggeunderlag, så ikke en vond rygg hindrer deg i å utføre dine daglige gjøremål på festivalen. Her kan et par teltstoler komme godt med, så du har noe å sitte på utenfor teltet også, istendenfor det flåttinfiserte gresset.
Et råd her å plassere teltet sitt her i midten av 30x30m feltene så du unngår pissetrengte forbipasserende som pisser på gjerdene. Viktig å plassere seg så høyt som mulig for å unngå de verste vannpyttene som samler seg etter et regnskyll. Et flagg som effektivt markerer teltet ditt er også praktisk.

- Hygiene
Av hva jeg vet, så har ikke Hove det samme tilbudet som på Roskilde hvor såpe og håndkle kan kjøpes for 30-40 kr. Så to par med håndklær og et par klosser med Lano såpe vil både forbedre din egen hygiene under oppholdet og forholdet til fremmede damer (Barberhøvel er er også en effektiv måte å forbedre dine sjangser på).
To ruller med dasspapir kommer også godt, ikke bare når du skal tørke deg bak, men også tørke spy eller andre kroppsvæsker på ville veier.
Kan også nevnes at det er VIKTIG med myggspray og flåttkremer, da øya festivalen sitter på kryr av disse to beistene, og med flere titallstusen mennesker der samtidig kommer bestanden antageligvis til å eksplodere. Så om du ikke vil ende opp med 5 ml blod igjen etter en uke, skaff deg et middel og pinsett.

- Mat
Vet ærlig talt ikke hva dere freaks liker å spise, men kald og rå fisk er det eneste du får tak i der om du hverken bruker penger på mat eller har noe med. Diverse utstyr å lage mat med, pluss noen enkle retter som gryter, supper og potetmos med pølse er praktisk for den gjennomsnittelige speidergutten. Kommer selfølgelig litt ann på hvordan du prioriterer matforbruket ditt, men dette er jo høyst individuelt.
Drikkeflaske er viktig og tilfredstiller kroppens krav til vann, og du unngår heteslag eller dehydrering.

- Lys
Kan kanskje ikke virke så viktig, men husk på at Hove arrangeres i en skog og lyktestolper er en sjelden vare. Alltids greit når du skal ut om natten for å strø, eller bare unngå å gå deg vill. Dette inkluderer alle former for lommelykter, koselamper som settes opp rundt teltene eller lyskastere.
Her kommer også alt av utstyr som beskytter deg mot solen som bla, solbriller og solkrem. Du vil ikke ende oppe som en indianer, men heller se ut som en svett spanjol om du følger dine forhåndsregler for å unngå hudkreft.


- Klær
Det er rapportert at det kaldt om nettene, så en tykk genser eller flis er ikke en dum ide. Blir også veldig varmt inni teltene om dagene, så en lang og chill bokser er anbefalt som du kan gå inn og ut med. Ellers er jo short og t-skjorter selvskrevne, men også en bukse eller to for de dagene du helst vil unngå flått. En regel er at du ikke skal ta med deg for mye klær, så tenk logisk over hva du skal bruke og dropp det unødvendige ( trenger ikke å ta med deg den stygge kilten eller rosa ballerinakjolen nei...) .
Videre spiller skotøy en viktig rolle for din trivsel der, og bare ET par converse er ikke anbefalt da det kommer til å stinke tilnærmet lik av føttene din etter en uke. Et par gode joggesko, et par sandaler og et par vannavstøttende sko for de våte og gjørmefylte dagene øker din sjanse for overlevelse i den ville skogen. Mange par med sokker er også hyppig nevnt her på forumet for å ikke snakke om en ordentlig pose å holde de brukte i. Da slipper du at folk stikker av fra teltet ditt som om de rømmer fra et stinkdyr.
Regntøy/pressening aka poncho er også kult, da du kan skjerme deg og dine venner for et eventuelt regnskyll under konsertene, mens naboene ender opp med rennende nese og lungebetennelse, noe som ikke er fullt så kult.

- Lyd

Om du er av den typen som ikke takler fuglenes kvitring og myggens ustanselige summing, er et par små, men gode høytalere å anbefale. En Boomblaster er både tung og upraktisk, og sjansen for at du får den frastjålet øker drastisk. Selv har jeg et par Creative TravelSound som jeg varmt kan anbefale til dere andre.
ØREPROPPER ER VIKTIG! Om du ikke vil ødelegge hørselen din for resten av livet, er dette en livsnødvendig gjenstand som du burde ha flere par av liggende i hvertfall en lomme i hver bukse/shorts.

- Annet
Fra Roskildes sider nevnes også Gaffateip, noe som selfølgelig er veldig praktisk, en sterk tråd å henge våte klær og lignende i, en liten pose å ha verdisaker i som du kanskje kan levere i en form depositum på festivalen (usikker på dette punktet). Videre kan en kjølebag komme godt med, eller en spade til å grave hull til all pilsen din med om du er av den mer primitive typen. Et mulitverkøy for de fleste tekniske oppgaver. Kort er fint om du kjeder deg!

- Ibsens ripsenbusker
Og med det mener jeg alt som regnes av godsaker på det ulovlige plan. Jeg vet ikke hvordan vaktholdet er der borte, men ettersom det er en skog, så burde det ikke være store saken å gjemme seg der borte og fyre opp en joint eller to. Vaktene vil vel ikke se så stor forkjell heller, da de heller vil tro du allerede er bra høy på festivalatmosfæren fra før og trøtt etter 3 dager på beina. Drikke går fra 18 år, og klipping av båndet om du er under det og blir tatt. Antar det er samme straffen for røykere, da de ikke har midler nok til å anmelde alle de tar uansett.

Og det var alt jeg gadd å skrive idag. Om folk gidder å nevne flere ting jeg mistet underveis så skal jeg oppdatere listen så snart jeg får tid.
Håper noen får bruk for guiden min, og så sees vi sikkert på HOVE!
Vis hele sitatet...
Del 2

Allright, da var årets Hovefestival avsluttet. Regn, gjørme og mygg har gjort oppholdet vanskelig, men for de som ikke takler det (var forøvrig nedbørsrekord på Hove) så har ikke de noe å gjøre på en festival. Det øste av liv, og all ungdommen som hadde samlet seg så ut til ha en fin og minneverdig uke.
Skal kjapt oppsumere alle erfaringer jeg fikk med meg, for å så legge ut et par filmer om folk er spente på å se atmosfæren blant publikum fra en publikumers ståsted.

http://www.hovefestivalen.no/uploads...oversiktny.jpg

Legger inn et bilde av kartet senere.

Søndag:
Kom ned rundt 10 tiden til en ganske tom ,men alikevel veldig kaotisk leir.
For de av dere som er under 18 år, og har med dere pils, så er inngangspartiet et helvete. Sekken min ble ransaket inn og ut for glassflasker (nulltoleranse for glassflasker) og spriten min hadde blitt tatt om jeg hadde latt den ligge i bagen. Min kjæreste slapp unna kontrollen ved åpenlyst gi fra seg en rusbrus, mens hun samtidig hadde med seg 3 flasker sprit inn (hater hvor lett de har det...). For de av dere som er sugne på litt sprit i campen anbefaler jeg å gjemme den ute et sted, før du henter den på et senere tidspunkt når kontrollen ikke er så streng lenger. Vi fikk påsatt grønt bånd, noe som ga oss adgang til alle campingområdene. Rasket oss inn og inntok campen nedenfor inngangen, Q Sandum.

Solen skinte , fuglene kvitret og jeg trodde jeg hadde kommet til paradis, noe som ble endret på litt senere i uken. Tok en kjapp tur rundt området og ble overrasket over all friheten vi hadde, da alle sperringer var fortsatt ubemannet og crewet var altfor opptatt med å bygge opp Landsbyen. Et par fasiliteter kan jeg skrive om:

Sænitæranlegg:
Toaletter og vasker var av god standard og hver camp hadde hvert sitt toaletthus.Rene og gode toaletter, vask med såpe, speil (som utrolig nok ikke ble knust gjennom hele festivalen), pissoar og dusjer var alle tilfredstillende for en festivalen av det kaliberet. Hove satt også opp store pissoarer på den mørke siden av bygget, et utrolig smart trekk som tilnærmet halverte strømmen av folk som skulle inn på toalettene. Av hva jeg fikk med meg, så ryddet betjeningen der når det var behov for det ved å vaske og legge inn nytt papir og av min egen hoderegning kom jeg fram til at de gjennomsnittelig ryddet hver 4 time. Tips her er å dusje rett etter klokka 8 om morgenen, da det både er vasket og rent, pluss at du får en skvett varmt vann som er UTROLIG deilig i forhold til det pisskalde vannet senere på dagen.

Nei, nå ble jeg kvalm igjen... Må legge meg, sykt klein som jeg er. Fortsetter senere idag pluss en liten bump.
Vis hele sitatet...
Del 3

Nå har det seg slik at jeg burde ha skrevet ferdig omtalen om Hovefestivalen fra ifjor, men min grusomme slapphet og framtidige eksamener har hindret meg. Så jeg kommer bare kjapt med en oppsummering:

Guiden min fungerte strålende, og ga meg en strålende festivalopplevelse. Mye unge mennesker, helt kurant vakthold og crowdkontroll, og litt på grensen med aktiviteter utenom.
Hadde det ikke vært for at Hovefestivalen har så mange artister som ikke svarer til min musikksmak hadde jeg selfølgelig dratt tilbake igjen. Campområdet har litt for lite å stille opp med i forhold til artistutvalget, hvor feks en festival som Roskilde utmerker seg sterkere. Så derfor drar jeg til Quarten i år, i søken om nye musikkerfaringer. Jeg vil fortsatt gi dere som skal på Hove, og alle andre festivaler fortsatt gi noen ekstra tips i tillegg til guiden min tidligere:

Vanter:
Frøs av meg fingrene flere av kveldene på Hove, og da spesielt på dagene det regnet. Jeg ble så kald at jeg på flere tidspunkter gikk på do og varmet dem under glovarmt vann. Det er heller ikke noe kult å stikke til landsbyen og kjøpe seg noe varmt, for å så miste maten fordi du skjelver og fryser sånn på hendene.

Spade:
Det dumme var jeg ikke hadde noen spade, så jeg måtte grave en vollgrav med en planke. Og en vollgrav trengte du, for visst ikke risikerte du å ende opp med et oversvømt og gjennomtrukket telt dagen etter. Og folk var ikke akkurat få på de velbrukte spadene omkring, så disse var nærmest umulig å få tak i. Trenger ikke nødvendigvis å drasse med en spade som tar en kvm jord om gangen, holder fint med en liten hagespade.

Neseklype:
Du tenker sikkert om jeg seriøs nå, men jeg lover deg, neseklype er et must. Etter at det har regnet, folk har kastet pils rundt omkring, urinert ukontrollert, så stinker det så inni helvete at du brekker deg. Iløpet av torsdagen begynte det å lukte så jævlig foran kontrollen inn til landsbyen og festivalområdet, at jeg begynte å snike inn under gjerder for å unngå stanken. Du kan selfølgelig holde for nesen med hånden, men når du har blir sjekket av vakten og må ta begge hendene opp i været, da er det moment of truth.

Ellers ønsker jeg alle en fin festivalsommer, så sees kanskje noen av oss på Quarten, selvom inntrykket mitt sier at det ikke mange nff`ere som skal dit i år.
Vis hele sitatet...
Er det lov å ha hjemmebrent med inn på campen? og hva gjør vaktene hvis de finner det?
Sitat av RandoMa Vis innlegg
Er det lov å ha hjemmebrent med inn på campen? og hva gjør vaktene hvis de finner det?
Vis hele sitatet...
Hjemmebrent er forbudt i henhold til norsk lov, så da skjønner jeg ikke hvorfor det skal være lovlig på en festival som arrangeres på norsk jord? Tipper du blir kastet ut rimelig fort hvis du blir tatt med det.

Har lyst til å dra på Hove, men har ikke råd. Ville hvert fall fått med meg The Killers og Franz Ferdinand.
Sitat av RandoMa Vis innlegg
Er det lov å ha hjemmebrent med inn på campen?
Vis hele sitatet...
Hjemmebrent er ulovlig. Norsk lov gjelder selv på festivaler, så nei, det er nok ikke lov.
Jeg var på Hove i fjor og skal dit igjen i år også. I fjor var det helt rått der! Så sinnsykt masse bra band at det egentlig ikke var til å tro, men med dette fulgte det jo selvfølgelig et minus og det minuset dukker ikke opp før i årets festival. Det er umulig å få det like bra og med like bra band desverre, så jeg er forberedt på dette så håper at skuffelsen ikke blir altfor stor. Ber til Gud om at det ikke regner i år for å si det sånn...
Mulig jeg tar meg en tur dit en dag. Har ikke bestemt meg enda tho, så ganske usikkert om det blir noe av.
Sitat av chillmaster Vis innlegg
Jeg skal i år


Gleder meg spesielt til Slipknot, Disturbed og All That Remains
Vis hele sitatet...
Det samme gjør jeg!
Part time ninja
locked65's Avatar
Netopp kjøpt meg ukespass på campingen Gleder meg som en unge på julaften

The Prodigy
Disturbed
El caco!
Slipknot og Faith no more må være dem jeg satser på og få med meg !

God festival til alle sammen
Skal kanskje dit, på onsdagen. Har veldig lyst til å få med meg slipknot (var på konsert 10 november 08), har ikke bestemt meg 100% enda tho...

Disturbed hadde vært fett og få med seg, men jeg tror bare det blir en dag i første omgang.
jeg skal, men lurer på en ting, om det har vært noen der før. tenkte å kjøpe meg 3-4 helflasker med sprit, jeg er ikke 18 enda, men får jeg med meg dette inn på campen om det ligger i baggen min ? eller stopper de å sjekker bag/sekker ?
Part time ninja
locked65's Avatar
Dem sjekka hånd bagasje i fjor. men om du slenger bagen over gjerdet til campen og får noen til og ta imot på insiden burde det ikke være noe problem
FAEN, jeg hadde fiksa meg jobb som frivillig der men jeg har rett og slett ikke råd til flybiletten. Så det er lite sannsynelig at jeg kommer meg dit :/
Sitat av Defqon Vis innlegg
FAEN, jeg hadde fiksa meg jobb som frivillig der men jeg har rett og slett ikke råd til flybiletten. Så det er lite sannsynelig at jeg kommer meg dit :/
Vis hele sitatet...
Sjipern, du finner også meg der som frivillig så det blir nok jeg som tar fra dere all HB'en
Sist endret av campod; 16. juni 2009 kl. 00:53.
Arendalitten 3xt4cy kommer !!!

Bryr meg relativt lite om hvem som spiller, er der mest for damene og drikkinga

Noen tips utenom de som står i guiden over:

Pass godt på verdisaker, det er mange som forsyner seg i telta når de står tomme.

Når det kommer til dop så vil jeg anbefale å ta med alt dere "trenger" og litt til selv, du er veldig heldig hvis du kommer over noen som selger.
Men hvis man havner på hove tomhendt, og er veldig keen kan man eventuelt ta ferja fra Tromøya og inn til byen. Se etter sprøytebrune gorillaer med joggebukser, sølvsmykker og napapirji gensere ( Den store trappen på utsiden av kulturhuset er vist veldig god å sitte på ).

Skal dere ha bagasje med tvilsomt innhold med dere inn så kan dere lett se fra utsiden om de sjekker bagasjen grundig i køen eller ikke. De gjør som oftest det, men da kan det være lurt å sende noen inn først med teltene osv, mens de andre venter på utsiden. På den måten kan dere ringe hverandre og avtale hvor dere skal møtes på hver sin side av gjerdet for å overrekke bagasjen med muffinsene i.

Hoppe over gjerdet for å komme gratis inn er IKKE en god ide etter min erfaring ihvertfall. Det funket det første året (et par ganger i fjor også ), men det har det blitt såpass strengt at det bare blir stress. For det første så kryyyr det av vakter der, både på innsiden og utsiden av festivalområdet (ja det lusker faktisk vakter rundt i skogen om natta). For det andre så er campene og scenen osv delt opp i flere deler, og bånd må vises på alle for å komme inn. Med andre ord: Kommer du deg til scenen og møter en deilig dame, så er det rimelig kjipt å måtte takke nei bare pga du ikke har bånd som gir deg adgang til campen hennes (Ja, på hovefestivalen spør fine damer deg om du vil bli med til teltet deres).

IKKE gå med godsakene på deg! Det er narkobikkjer der.

IKKE slåss! (forsåvidt grunnen til at jeg har blitt kastet ut begge årene )

Vis "respekt" for vaktene selvom de bare er noen maktsyke amatører med en "security" jakke tredd nedover ørene, blir det noe trøbbel så er deres ord sterkere en ditt når du blir sendt full å jævelig (?) til vaktsentralen for å prate med politiet. Og når båndene først er klippet av så får du de ikke tilbake. Tro meg det nytter ikke.

Der fikk dere noen visdomsord hvis dere er i tvil om hva dere IKKE skal gjøre ihvertfall Jeg håper alle kommer til å kose seg, og hvis jeg ser noen med nff t-shorte så skal jeg selvfølgelig hilse på!

Kanskje vi sees, 3xt4cy
Sist endret av 3xt4cy; 16. juni 2009 kl. 01:01.
hehe, maktsyk amatør her Det ser ut til at det blir sol: http://www.yr.no/sted/Norge/Aust-Agd...idsvarsel.html
Nok en Arendalitt som skal ;D
Kan ikke gå glipp av årets happening når det er 10minutters kjøretur unna.
Etter litt akutt pengemangel endte det med at jeg skal jobbe med wristbanding et par dager.

Et par tips, under ransakingen inn til campen er det hovedsaklig glassflasker som vaktene er ute etter. Har dere noe stasj i en lomme vil nok ikke dette bli oppdaget da de kun kjenner på lommene etter våpen og lignende. Samme med sekker/bagger bare pass på at det ikke ligger åpent.

Og gjem ølen godt, ble selv frastjålet en ølkasse jeg hadde som hodepute ifjor mens jeg og 5andre sov i teltet, Øl er attraktiv vare og møtte mange som gikk rundt og solgte en sixpack gjerne med 5forskjellige typer øl de hadde knertet et eller annet sted.

Og musikken er ikke det viktigste for meg, fikk vel med meg 3-4hele konserter ifjor.

Enj0y og så sees vi kanskje der.
Om man er 18 kan man vel ha med seg drikke inn på campen, eller miljø-campen ettersom det er der jeg skal prøve å snorke igjennom deler av natten...
hovefestivalen<tiesto i skottland. Ikke vanskelig valg
Jeg skal! Det blir morosamt!
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg stikker dit på søndagskvelden, men folka jeg skulle dra med ditcha turen.

Er vel ikke noen som har lyst til å ta en pjolter med en gammel freaker?
Sist endret av Cappy; 16. juni 2009 kl. 22:19.
Er litt nervøs for drikkevarene.
Er 17 år selv, men lurer på om jeg kommer i klammeri om jeg tar meg et par pils inne på Hove? Er det slik at de "lar deg være i fred" om du bare er snill gutt og nyter pilsa di i fred og ro?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg tviler sterkt på at noen kommer til å hindre deg i å drekke, og hvordan skal folk se forskjell på om du er sytten eller atten? Bortsett fra armbåndene som er godt skjult under ermet til genseren.

Husker godt at politiet kom innom en fest jeg og noen venner hadde ute da vi var seksten. Dem kom innom for å sjekke at alt var i orden, deretter stakk dem igjen. Det er forholdsvis normalt å ha et alkoholinntak rundt den alderen.

Så sant du ikke har øl på glassflaske!
Sist endret av Cappy; 18. juni 2009 kl. 02:18.
Ja jeg vet det, men lurer på om Hove er strenge på sine egne regler om dette.
Når jeg ser på nettsiden finner jeg dette:

Vi har også egne skjenkevakter på området, som sørger for at mindreårige ikke får kjøpt eller drikker alkohol
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte å få en kompis til å ta med pils inn til meg, men:
"8. Følgende gjenstander/produkter kan ikke tas med inn på selve festivalområdet: Alkohol, flasker eller bokser med drikkevarer av noe slag."
Du kan jo fortsatt få kjøpt alkohol inne på området, men det jo en med skjenkebånd gjøre for deg. På campen kan du jo drikke så mye du vil ettersom dette ikke er festivalområdet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Aldri vært på Hove før, så gleder meg virkelig til mitt første møte med festivalen nå til sommeren. Etter å ha sett bilder/videoer, samt fått tilbakemeldinger av bekjente som har vært der, merker jeg at forhåpningene er høye.

Håper på å se band som Coldplay, Røyksopp, Familjen (LITEN sjanse for det, men det er lov å håpe!), The Killers, The Prodigy, The Arctic Monkeys, Glas Vegas, Mew, Lykke Li, Kings of Leon og Ratatat.

De fleste av bandene jeg har nevnt over har i de siste åra endt opp som "typiske festivalband", så er vel ganske sannsynlig at noen av de dukker opp til neste år også.
Sist endret av chrish; 8. desember 2009 kl. 00:16.
..hva med nFF treff på hove 2010?

Sitat av Jani_ Vis innlegg
Ja jeg vet det, men lurer på om Hove er strenge på sine egne regler om dette.
Når jeg ser på nettsiden finner jeg dette:



Jeg tenkte å få en kompis til å ta med pils inn til meg, men:
"8. Følgende gjenstander/produkter kan ikke tas med inn på selve festivalområdet: Alkohol, flasker eller bokser med drikkevarer av noe slag."
Vis hele sitatet...
vi kjøpte all pilsa vår i arendal uten noe problem..
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
vi kjøpte all pilsa vår i arendal uten noe problem..
Vis hele sitatet...
Fikk du med deg det inn på festivalområdet? Eller fikk du det med inn på campen? De var utrolig strenge med å ikke ha med ting inn på festivalområdet i fjor.