Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 6327
Heisann

Jeg lurer på om det er noen såkalte legal highs som faktisk er lovlige i kjedelige lille norge også? Kompisen min lurer på å kjøpe seg salvia divinorum, jeg selv har lyst til å dyrke psilocybe etellerannet i vinduskarmen.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Nikotin.
Alkohol.
Koffein.
Guarana.
Sukker.
Bare så det er sagt... Salvia Divinorium er reseptpliktig i Norge.

EDIT: Muskat er jo lovlig, og hører det skal være temmelig villt!
Får man ikke bare vondt i hodet av Muskat da?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nå må dere ikke glemme lystgass her altså! Eller fluesopp.

Ellers er det greit å dyrke soppen i et skap eller noe, ikke vinduskarmen :P
datura gror vilt i alle landets hager, men etter sigende er den vistnok ikke å anbefalle grunnet diverse bivirkninger...
Ipomoea v. (Morning Glory) og diverse herbs fra utlandet er også lov, men effekten på sistnevnte kan variere veldig fra person til person.
Kan lage en liten liste her med hva jeg har gått til innkjøp av i forrige uke:

Disse skal være helt lovlige og omtales ofte som cannabis erstatning, o.l.:
Calea zacatechichi http://www.erowid.org/plants/calea_z...techichi.shtml
Hemia Salicifolia (Sinicuichi) http://www.erowid.org/plants/sinicuichi/
Nymphaea caerulea (10X Extract) http://www.erowid.org/plants/bluelotus/bluelotus.shtml

En liten tur til den lovlige soppverdenen, vet ikke om selve importen er lovlig, tviler:
Amanita Muscaria (Shroom, 15x Extract) http://www.erowid.org/plants/amanitas/amanitas.shtml

Annet:
Salvia Divinorum (20X Extract) http://www.erowid.org/plants/salvia/ (Legemiddel,Reseptpliktig)
Madagascar Woodrose (Seeds) http://www.erowid.org/plants/hbw/hbw.shtml (har blitt stoppet i tollen før - pga høyt lsa innhold antar jeg)
Rivea corymbosa ("Ololiuqui", Seeds) http://www.erowid.org/plants/ololiuqui/ololiuqui.shtml

Rivea c. skal ha mindre LSA en Woodrose men mer enn Ipomoea v. (MG)
Ref: http://www.erowid.org/plants/hbw/hbw_info1.shtml

Edit: Når det gjelder lovligheten så er vel egentlig ingen av disse lov å importere eller å (mis)bruke men jeg har ikke fått noe stoppet i tollen ennå.
Correct me if im wrong ;>
Sist endret av loopback; 14. desember 2005 kl. 15:48.
Sitat av b1rken
Får man ikke bare vondt i hodet av Muskat da?
Vis hele sitatet...
Kan nevnes at jeg hadde en liten muskatprøvelse tidligere i høst. Da jeg ikke hadde fått effekt med det før annet en kvalme (den ene gangen jeg prøvde), bestemte jeg meg for å ta det helt ut og spiste 40 g ferdigkvernet muskat (type Hindu, som du finner i krydderhyllene på de fleste butikker). Det var ganske vanskelig å få ned, måtta ta det en spiseskje av gangen og ha juice til å skylle ned.
Fikk ikke noe særlig effekt den dagen, men når jeg våkna opp neste dag hadde jeg problemer med å holde balansen, føltes som en blanding av hasj og alkohol, og den hang med meg så jeg kunne bare gi opp å gjøre stort annet en å sitte ved pcen å høre på musikk den dagen. Grei rus forsåvidt, men jeg ble veldig lei, og den gav meg også bomullstrut fra helvete. Var fortsatt litt beruset/bakrusa neste dag også men etter tre døgn var jeg mer eller mindre tilbake der jeg begynte. Så hvis noen vurderer å teste muskat anbefaler jeg ihvertfall ikke å ha noen spesielle planer de første 48 timene.
Sist endret av rune420; 14. desember 2005 kl. 16:14.
nso: De fleste guaranapreparater, med unntak av energidrikker, inneholder
for mye koffein til å selges i Norge.

Når det gjelder milde stimulanter som guarana kan man vel nevne rosenrot, chisandra,
yerba mate og ginseng. Disse er ikke akkurat "highs", men jeg nevner dem uansett.

Det finne sjo også en del legal "downs", jeg mener preparater som gir milde sedative
og/el. hypnotiske effekter i ca. like stor grad som koffein gir stimulerende effekt.
Noen av disse er riktignok reseptpliktige, men jeg tar allikevel med scullcap, kattemynte,
wild dagga, californian poppy, valerian og humle.

loopback: HBWR og alle andre frø eller preparater som inneholder LSA regnes som
narkotika, med unntak av morning glory frø fra godkjente europeiske frøhandlere.
Kratom(mitragyna speciosa): opiat-liknende urt, rimelig sterk dersom man får tak i god kvalitet. De fleste ekstrakter er bøff, kjøp premium eller super premium leaves.

Ma Huang(ephedra sinica): Inneholder efedrin og pseudo-efedrin, oppkvikkende.

Blå/Hvit Lotus: Hypnotisk/svakt sedativ. En del av virkestoffene,hovedsaklig apomorfin(se forordet til Naked Lunch av W.Burroughs), har vært bruk ved avrusing av heroin. Hvit lotus vokser vilt over det meste av Norge så vidt jeg vet.

Det finnes mange flere som det ikke er restriksjoner på, men det er de jeg kommer på i farta som ikke har vært nevnt og som jeg vet funker.
noössphere: Ma Huang er reseptpliktig fordi det inneholder efedrin.
Før og levende planter derimot....
Alle Ephedra arter står oppført som vanlig legemiddel på urtelisten, da skulle det vel gå an å importere dem fra EU i alle fall?
Sist endret av noössphere; 14. desember 2005 kl. 22:22.
w0t.'s Avatar
Trådstarter
Det er iallefall ifølge min lokale politistasjon ulovlig å importere planter (og dyr) til norge.
Salvia er reseptpliktig, hva brukes den til innen medisin?
Sitat av KjeXz
Det er iallefall ifølge min lokale politistasjon ulovlig å importere planter (og dyr) til norge.
Salvia er reseptpliktig, hva brukes den til innen medisin?
Vis hele sitatet...
Det er ikke ulovlig å importere planter, hverken levende el. døde, men det finnes restriksjoner på en del planter. Snut sier ofte mye rart.

Ang. Salvia fortalte en venn av meg at det var en lege i Norge som forsket på det som narkose-middel, men virkningen var sannsynligvis for kortvarig. Men jeg har ikke kommet over noen papirer om denne forskningen, så ta det med en klype salt.
noössphere: Selv om ephedra artene er listet som reseptfritt legemiddel er efedrin et reseptpliktig legemiddel og derfor er alle preparater som er laget av ephedraplantemateriale, dvs. kapsler, te (tørket urt) osv. er reseptpliktig da det kan regnes som et efedrinpreparat. I tillegg har jeg hørt at efedrin slåes hardere ned på enn andre legemidler pga. potensiale som dopingmiddel.

KjeXz: Som noössphere sier er det ikke forbudt å importere planter, men dette gjelder ikke alle planter, bare potteplanter. I tillegg er det selvfølgelig en forutsettning at det ikke er noen restriksjoner på den aktuelle planten. Så vidt jeg vet må man også faktisk bringe planten over grensen personlig. Det er i hvert fall veldig ofte at planter som kommer i posten blir stoppet i tollen.

Det er noen som hevder å ha resept på salvia divinorum for bipolar lidelse, men jeg betviler at salvia faktisk hjelper noe særlig mot denne lidelsen.
Min gode venn Andre importerte 300g E. Sinica fra USA for en stund siden, pakken ble tollklarert, men han er usikker på om det var posten eller tollvesenet som klarerfte pakken.
Regnes det virkelig som preparat bare man har tørket urt?
Andre har fått pakker med tørket og pulverisert Peruvian Torch(meskalin) og tørket Engletrompet(scopolamin, atropin) som har blitt tollklarert. P.Torch ble fortollet av posten og Engletrompet av ekte tollere.
Men det har kanskje bare vært flaks, jeg vet ikke hvor nøye de går gjennom de relevante listene når de sjekker pakker.
Men, jo, kunne ikke helt forstå at det skulle være lovlig, det er ikke noe mildt rusmiddel/medisin.
noössphere: Tørket urt regnes som preparat ja. Jeg kunne ikke finne det i noen lovtekst nå, men jeg er ganske sikekr i min sak. Tørket kaktusmateriale som inneholder meskalin regnes som narkotika og Engletrompet er vel reseptpliktig legemiddel, eller er scopolamin og atropin på narkotikalisten?
Da tror jeg Smuglerguden har vært på Andre's side etpar ganger.
Scopolamin og Atropin er på legemiddellisten.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Norshrooms Naturd får resept for salvia for bipolar 2, han mener at det fungerer fantastisk i alle fall .
Han får jo resept for ephedra også
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ah, ja, stemmer. Lurer på hviken lege han går til...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Garantert ikke en av dem som får julebonus av Roche, Pfeizer og de andre svin-firmaene...
Hadde det ikke vært fett om noen hadde laget en liste over alle preparater som kan brukes i rusøymed og som ikke kommer under norsk lov? Hadde vært fett å hatt som sticky...
Bare ikke statens lakeier tar den i bruk for å systematisk ulovliggjøre ALT
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det finnes nok av lovlige ting å ruse seg på, om en bare er desperat nok. Eks; div sniffestoffer (bensin, eter, lystgass), muskatt, fluesopp, belladonna osv. Har ellers hørt om at det går ann å fremstille DMX ved hjelp av Phalaris-grass som bl.a. vokser i Norge (heter "strandrør" eller noe i den dur).
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
acitsirym: Det er DMT og 5-MeO-DMT som kan fremstilles av phalaris.
Er det en enkelt eller rimelig avansert å ekstrakhere dmt fra strandrør?
Selve ekstraheringen er grei nok.
Blodslitet ligger i å få det rent.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av acitsirym
Det finnes nok av lovlige ting å ruse seg på, om en bare er desperat nok. Eks; div sniffestoffer (bensin, eter, lystgass), muskatt, fluesopp, belladonna osv. Har ellers hørt om at det går ann å fremstille DMX ved hjelp av Phalaris-grass som bl.a. vokser i Norge (heter "strandrør" eller noe i den dur).
Vis hele sitatet...

Ble diskutert i denne
posten·

Phalaris gress ute er avlet frem med lave alkaloid nivå, men man kan få kjøpt frø av spesielle 'strains ' med høye alkaloid nivå. Og som Tias sier, det var DMT og 5-Meo-DMT.
▼ ... over et år senere ... ▼
Ikke glem Damiana. Man får kjøpt en damiana te på hemp-house med en mild men digg effekt.
digg den Beddie91. Litt offtopic her men er det noen som har prøvd Wild Lettuce, eller vet om denne urten er lovlig i Norge.
Digital nomade
trippy's Avatar
er en hel haug med legal highs som er lov i norge da Beedie91: Jeg har 500Gr med damiana her hjemme. *drar ett kraftig tak fra bongen med damiana* *Blub* *Blub*
Sitat av Torfis
digg den Beddie91. Litt offtopic her men er det noen som har prøvd Wild Lettuce, eller vet om denne urten er lovlig i Norge.
Vis hele sitatet...
Wild lettuce er ikke noe særlig mye guff i, på lik linje med valerinarot. Vil ikke kjenne så mye, kan være litt lettere å sovne, og smerte dempes litt. Med mindre du lager ekstrakt, da blir du svimefjern av den.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har fått kjøpt noen morning glory seeds i danmark. Jeg lurer på hvordan jeg skal bruke/ behandle de for å få best mulig effekt. Hva slags utstyr trenger jeg?
hilsen pusejenta

Baby hawaiian woodrose seeds er vidunderlige!!!!!!
Orgasmisk skjønt i flere timer
Sitat av b1rken
Får man ikke bare vondt i hodet av Muskat da?
Vis hele sitatet...
Hvis du aldri har prøvd noe annet enn alkohol så vil du kanskje merke en liten rus av muskat. Men viss du har testet rev, amf. osv før så vil du bli veldig veldig skuffa over effekten av muskat. Kjennes ut som "dagen derpå" etter en hard kveld på fylla