Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2571
Obs!: Plaserte tråd her, men vet ikke om det er riktig, flytt om den står feil.

Problem 1:

Natt til 1 mai var jeg og min kjære ute på byn. vi bestilte taxi der de sa at det kom til å ta ca 10 min. etter 15 min hadde den forsatt ikke komt, da kom der en annen taxi som vi satt oss inn i. Vi fikk vite at de var fra et annet firma. Nå i dag fikk min kjære en faktura på 380Kr, da hadde vi også ringt til det andre selskapet og avbestilt siden vi fikk en annen drosje.


Problem 2:

kjærsten min jobber på ene taxi sentralen, der vasker hun. hun fikk 400 kroner som hun skulle kjøpe vaske utstyr for. Da hun kom til butikken var det ikke nok så hun dro tilbake, la pengene i en konfolutt og skrev navnet på han som skulle ha pengene. Etter at hun var ferdi gjikk hun ut å løste døren. De sier nå at hun må erstatte dette tapet på 400 krone fordi de hadde forsvunnet.

Noen som vet om vi må betale ? Taxien sa 10 min, og kom ikke etter 15 min da vi fikk en annen taxi.

også. må man betale når man legger pengene i en kofolutt, skriver navnet på motaker å låser døren når ingenting annet har blitt avtalt?

Ps: sikkert mye skrivefeil. Takk for all hjelp.
Problem 1: Det ingen garanti for at taxien skal klare det dem sier, for alt jeg vet, så klarer dem ikke å forutse tiden mtp. trafikk o.l.

Problem 2: Kjæresten din skulle ha kontaktet personen personelig. Du må forstå at de ikke kan stå til ansvar for hva som skjer med pengene, som din kjæreste la et sted uten å kontakte dem.

Det er slik jeg ser problemstillingen, hvertfall.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Problem 2:

kjærsten min jobber på ene taxi sentralen, der vasker hun. hun fikk 400 kroner som hun skulle kjøpe vaske utstyr for. Da hun kom til butikken var det ikke nok så hun dro tilbake, la pengene i en konfolutt og skrev navnet på han som skulle ha pengene. Etter at hun var ferdi gjikk hun ut å løste døren. De sier nå at hun må erstatte dette tapet på 400 krone fordi de hadde forsvunnet.

Noen som vet om vi må betale ? Taxien sa 10 min, og kom ikke etter 15 min da vi fikk en annen taxi.

også. må man betale når man legger pengene i en kofolutt, skriver navnet på motaker å låser døren når ingenting annet har blitt avtalt?

Ps: sikkert mye skrivefeil. Takk for all hjelp.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ta en runde på "Problem 2". Risikoen for overleveringen er på dine/kjæresten din sine hender helt til pengene er levert til mottaker, med mindre du bruker en befrakter som f.eks Posten. I så tilfelle vil risikoen ligge på tjenesteleverandøren med samme leveringskriterie. Du kan her argumentere om pengene er levert eller ikke med tanke på at de lå i en konvolutt inne på taxisentralen. Problemet ditt her er derimot å bevise nettopp dette. Det blir rett og slett påstand mot påstand og uhyre vanskelig å stadfeste.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Problem 1:

Synes dere kunne ha ventet litt til. Han sa ca. 10 min, og dere ventet 15 min. 5 minutter... Hallo? Det er vanskelig å beregne kjøretid, pga trafikk, vær osv...

Problem 2:

I bunn og grunn er det dama di si feil. Når man skal levere penger, så leverer man det personlig.


Alt dette er basert på min egen mening. Håper det kommer til hjelp.
Men når du snakker med taxi. å dem sier at det tar 10 min, det er snakk om .. kansje 6-7 Km fra taxi stasjon sent en natt kl 4. Og det da kommer en annen taxi som kan ta oss med dit vi skal, kan taxisentralen be oss betalt for hele turen?

Personen sa at hun kunne legge pengene inne i taxi sentralen, burde hun da erstatte dem?

blir vel litt tunell syn for meg, siden det er min kjærste og jeg ikke vil at hun skal betale x)
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
er allid gøy når folk gjør narr av deg. skriver på bokmål, noe som jeg suger til siden alle hater nynorsk og jeg ikke akuratt kan skrive på dialekt
Vis hele sitatet...
Virker mer som at du glemmer noen bokstaver. Altså, at du skriver for fort og ikke går over hva du har skrevet.
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Men når du snakker med taxi. å dem sier at det tar 10 min, det er snakk om .. kansje 6-7 Km fra taxi stasjon sent en natt kl 4. Og det da kommer en annen taxi som kan ta oss med dit vi skal, kan taxisentralen be oss betalt for hele turen?

Personen sa at hun kunne legge pengene inne i taxi sentralen, burde hun da erstatte dem?

blir vel litt tunell syn for meg, siden det er min kjærste og jeg ikke vil at hun skal betale x)
Vis hele sitatet...
Det taxifolka tar betalt for er turen de brukte opp til dere fra sentralen... om du ringte og avbestilte taxien så er det ikke noe problem da er det mer deres feil siden taxien ennå ikke var der... men hvis du bare satte deg i en annen taxi og det fortsatt var taxi på vei så ja da må du betale...

2ern er din egen feil, med mindre du har satt overvåkingskamera der som beviser at noen andre stjal pengene! Surt, men slik virker verden idag...
awcdu80jdawcucu8d0jawcd0u8awducj80ajwcdju08awcdju0wad - måtte skrive dette fordi en venn av meg skrev noe annen for meg.
Sist endret av Rain Man; 11. mai 2011 kl. 16:38.