Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2879
Hei.
Har de siste årene vært plaget av at DNB sender meg mail fra adresser som , og inviterer meg til seminarer og lignende.

Det er for seg selv ikke et irritasjonsmoment i seg selv, men når jeg har gitt banken beskjed tre ganger på rad om å slutte å sende meg de mailene, og det fortsatt ikke blir etterfulgt, vurderer jeg å ta dette litt lenger, uten å måtte filtrere de i min mailboks.

Jeg vil jo motta all annen mail fra dem, det handler om prinsippet. De burde respektere meg når jeg ber om at de slutter å sende mail fra disse adressene med invitasjoner til slike ting, da jeg er totalt uinteressert i det.

Er dette noe som kan anmeldes for eksempel? Andre forslag? Ja, jeg har vært i kontakt med kundeservice idag også.

Det er også en annen ting;
DNB tilbyr meg ikke å melde meg av disse nyhetsbrevene med en lenke i mailen. Dette vil jeg at de skal ordne opp i.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 21. oktober 2016 kl. 16:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du truer rett og slett med å bytte bank. Fortsetter de, mister de en god kunde. Dessuten en gylden mulighet til å se hva konkurrentene kan tilby av renter etc.
Pleier å stå "unsubscribe" nederst i mailen
Jeg kontaktet DnB for å ordne med finansieringsbevis til boligkjøp. Etter det har jeg mottatt sånn 4 SMS hver dag om "min nye drømmebolig".
De satser hardt på markedsføring og det er greit. Bare synd at den er så irriterende.
Sitat av PostNord Vis innlegg
Pleier å stå "unsubscribe" nederst i mailen
Vis hele sitatet...
Dessverre er ikke dette å se noe sted.
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg kontaktet DnB for å ordne med finansieringsbevis til boligkjøp. Etter det har jeg mottatt sånn 4 SMS hver dag om "min nye drømmebolig".
De satser hardt på markedsføring og det er greit. Bare synd at den er så irriterende.
Vis hele sitatet...
Nettopp...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Norsk lov
https://lovdata.no/lov/2009-01-09-2/§15
...
Når den elektroniske adressen samles inn, og eventuelt ved hver enkelt senere markedsføringshenvendelse, skal kunden enkelt og gebyrfritt gis anledning til å reservere seg mot slike henvendelser.
...
Vis hele sitatet...
Sist endret av nso; 21. oktober 2016 kl. 22:39.
Sitat av nso Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Oi, oi!
Takker, dette blir show