Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2446
Driver og tenker på og bytte, da HappyBytes skal øke prisene ekstremt nå på nyåret.

ICE virker utvilsomt best spennende, fri data for 349,-. Er de gode? Hva bruker dere?
Telia, bra tjeneste men ganske dyrt, tvinger meg også over på dyrere abo da de avvikler mellom aboet jeg har vært på, blir nesten 200 kr mer i måneden.
Ice 8gb til 249,-
Mye mer enn jeg har behov for.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Ice 8gb til 249,-
Mye mer enn jeg har behov for.
Vis hele sitatet...
Fornøyd? Litt usikkerhet angående deknkngen deres vet jeg. Du bor kanskje i en storby?
Telenor fri bruk et eller annet , subsidiert 60% av tlf regninga
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Ice 8gb til 249,-
Mye mer enn jeg har behov for.
Vis hele sitatet...
Samme skiten her.

Sitat av klattus Vis innlegg
Fornøyd? Litt usikkerhet angående deknkngen deres vet jeg. Du bor kanskje i en storby?
Vis hele sitatet...
Var vipps kunde mens de drev med mobil. Da var det helt perfekt. Av latskap ble jeg med på lasset når de solgte til ICE. Ofte treghet, lang ping eller ugrei dekning. Savner Telenor dekning. Men kanskje ikke nok til at jeg orker betale Telenor priser.
Telia, fordi de er de eneste som aksepterer at jeg betaler et par år i forskudd, gidder ikke å måtte få penger tilbake dersom jeg betaler for mye, det er ikke sånn at de ikke sender regning neste måned også, men Telia klarer i det minste å regne ut akonto. Orker ikke masse mikro management. Har forresten 5 bananer på Telia og 1-2 bananer på Tullenor hvor jeg jobber og bor.

Sitat av klattus Vis innlegg
Fornøyd? Litt usikkerhet angående deknkngen deres vet jeg. Du bor kanskje i en storby?
Vis hele sitatet...
Nå er vel ICE best østen for sol og vesten for måne? Evt langt uti havgapet?
Sist endret av ketoDaddy; 7. desember 2023 kl. 14:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tele2 funker knall. Faste lave priser, ikke noe tull. Selgeren på expert hjalp meg med å bytte fra telenor. mvh Mannen
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Telia, fordi de er de eneste som aksepterer at jeg betaler et par år i forskudd, gidder ikke å måtte få penger tilbake dersom jeg betaler for mye, det er ikke sånn at de ikke sender regning neste måned også, men Telia klarer i det minste å regne ut akonto. Orker ikke masse mikro management. Har forresten 5 bananer på Telia og 1-2 bananer på Tullenor hvor jeg jobber og bor.

Nå er vel ICE best østen for sol og vesten for måne? Evt langt uti havgapet?
Vis hele sitatet...
Kan man betale et par år i forskudd som privatperson?
Sitat av klattus Vis innlegg
Driver og tenker på og bytte, da HappyBytes skal øke prisene ekstremt nå på nyåret.

ICE virker utvilsomt best spennende, fri data for 349,-. Er de gode? Hva bruker dere?
Vis hele sitatet...

Bruker «uregistrert» eSIM med krypto, da kan du bruke dataen i hele Europa til en fast pris, uten utløpsdato på datamengden. Betaler vel ca 100 kr for 20 GB høyhastighets 5G. Så kjører jeg dual sim med det norske nummeret, og der betaler jeg 0 siden jeg bruker internett til meldinger/ringe folk. Norge er det landet der mobildata er dyrest i hele verden. Det skal ikke mer til enn å åpne vg.no så spiller flere videoer av automatisk og spiser opp den dyre dataen. Noen ganger tenker jeg at slike sider samarbeider med teleoperatørene for å selge mer data
Sist endret av WierdoZ; 7. desember 2023 kl. 15:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Samme skiten her.



Var vipps kunde mens de drev med mobil. Da var det helt perfekt. Av latskap ble jeg med på lasset når de solgte til ICE. Ofte treghet, lang ping eller ugrei dekning. Savner Telenor dekning. Men kanskje ikke nok til at jeg orker betale Telenor priser.
Vis hele sitatet...
Har Ice MYE dårligere dekning enn Telia? Vet at Telenor er i særklasse best.
Har Ice. Gikk for det da de var de eneste som kunne levere 4G på hytta, den ligger i følge alle dekningskart i et svart hull, men Ice leverer. Nå har jeg til og med 5G der. Så med mitt utgangspunkt og bruk er jeg veldig fornøyd med Ice.
Telenor. Blir dekt av jobben. (5G) Dekningen er veldig bra.
Sitat av klattus Vis innlegg
Har Ice MYE dårligere dekning enn Telia? Vet at Telenor er i særklasse best.
Vis hele sitatet...
Vet ikke, er noen år siden jeg hadde Telia og såvidt jeg husker var det sjeldent noe problem med dekning.

Men da vipps solgte mobil-delen til ICE og jeg dermed mistet Telenor dekning skal jeg hilse og si det var merkbart. Alt fra hastighet og ping til dekning ble dårligere.
Sitat av klattus Vis innlegg
Fornøyd? Litt usikkerhet angående deknkngen deres vet jeg. Du bor kanskje i en storby?
Vis hele sitatet...
Funker helt fint i byen selvfølgelig. Har også grei dekning på hytta, der resten av familien har problemer med sine abonnementer.
Nice mobil 12 GB for 198kr. Veldig fornøyd
Ble flyttet til Ice. 299 for 40GB
Har Telenor fri bruk 600 ish i månden. Dyrt men Aldri noe problemer. Bruker rundt om 40gb i måneden
Talkmore. Har «ubegrenset» mobildata - etter 100gb så går hastigheten ned til 3 megabyte. Merker egentlig ingen forskjell, tiktok, facebook osv loader helt likt. Betaler 410 per mnd
Ice max. Nå får man også gratis Netflix hvis man har Ice Max.
Sitat av something Vis innlegg
Ice max. Nå får man også gratis Netflix hvis man har Ice Max.
Vis hele sitatet...
Den jeg tenkte på selv. Hvor lenge har du hatt ICE? Fornøyd?
Ja er fornøyd med Ice.
Skifta fra Telia X til Chilimobil når Telia plutselig ville øke prisen på 9 x 30 kr tvillingsim til 9 x 89 kr. Måtte redusere antall SIM, men ellers samme vilkår og dekning for nesten halve prisen
Ice 1 gb med årsavtale. 99kr måneden
Noen som har forslag til billig abonnement som ville fungert for to personer?

Vi bruker ca 10 gb samlet i måneden. Jeg står for 2-3 gb av det, klarer å konservere.

Men hadde definitivt vært bra å hatt et abonnement der vi kan dele dataen på en eller annen måte.
Sist endret av Fremtidig; 8. desember 2023 kl. 10:19.
Sitat av Landeveis Vis innlegg
Ice 1 gb med årsavtale. 99kr måneden
Vis hele sitatet...
Og du er storfornøyd?
Eg har Ice 40GB for 300 kr mnd (et kampanje-abbonnement de tilbyr kunder bare av og til / noen ganger i året). Eg bor i storby og har ingen problemer med dekning, men tror det kan være problem i grisgrente strøk ? Vært en del i utlandet og har fungert utmerket der med GB'ene til internet (en redusert mengde GB, men alikevel mer enn nok). De har en utmertket app på telefonen til å holde oversikt over alt i abbonnementet, inkludert data/rollover GB som kan overføres til hvem-som-helst-annen-person som har ICE-abbonnement, PM meg og jeg selger =)
Jeg har talkmore (telenor dekning) og telenor bedrift på tlf nå. aldri vert så fornøyd som når jeg er på telenor sitt nettverk. Klart best på dekning.
Chili mobil fri data max, 100gb til 398 i mnd, 200mbit/s.

Hadde chili fram til ett år siden, da kjøpte jeg ny mobil via Ice, bindte meg til et år. De bruker samme nettverk, Telia. Samt man har tilgang til ice+ nettverket som er deres eget, men d har alltid lavere singal styrke der jeg er. Så med mindre man går inn å velger manuelt så prioriterer mobilen telia sitt nettverk. Jeg hadde 2-3 streker på telias nett med ice, 3-4 hos chili. Gikk nettopp tilbake til chili og fikk bedre signal med en gang.

Fordelen med ice er at de har muligheten til bruke datafrihet eller hva det heter. 1tb pr mnd, men da kun på ice+ nettverket. Jeg brukte dette en del da jeg ikke har annen mulighet her jeg bor for tiden. Men d var slitsomt å måtte inn å bytte netverk manuelt hele tiden, da mobilen skiftet over til telia hver gang jeg mistet signal til ice+ nettverket.
Jeg burde også meddele at jeg bor någenlunde sentralt, utkanten av Trondheim. Litt i skogen, men ikke på landet.
Ice har hatt eget nettverk i mye mer enn ett år siden når du skiftet mobil.. Selv hvis du ser bort ifra de gamle NMT-frekvensene som Ice satt på så kuppet Ice på auksjon foran Telenor og Telia (den gang Netcom) allerede i 2013, og selv når 5G frekvensene ble solgt på auksjon var Ice like sterkt inne som Telia og Telenor.. De bruker kun Telia sitt nettverk der de ikke selv med moderne frekvenser (NMT-frekvensene når veldig langt, men har ganske bedriten båndbredde for moderne digitale tjenester utover tekst og tale) kan levere 4G/5G, og din sleivkommentar får det til å virke som at Ice bare videreselger Telia/Telenor slik alle andre enn nettopp Ice/Telia/Telenor gjør.. Du finner ikke OneCall logoer på basestasjoner i norsk fjellheim, men du ser plenty med Ice-logoer for å si det slik.. Visse steder/fjelltopper finner du kun Nødnett/Kystverket/Forsvaret/Avinor og nettopp Ice..
Sist endret av Elijah Price; 8. desember 2023 kl. 16:20.
Sitat av WierdoZ Vis innlegg
Bruker «uregistrert» eSIM med krypto, da kan du bruke dataen i hele Europa til en fast pris, uten utløpsdato på datamengden. Betaler vel ca 100 kr for 20 GB høyhastighets 5G. Så kjører jeg dual sim med det norske nummeret, og der betaler jeg 0 siden jeg bruker internett til meldinger/ringe folk. Norge er det landet der mobildata er dyrest i hele verden. Det skal ikke mer til enn å åpne vg.no så spiller flere videoer av automatisk og spiser opp den dyre dataen. Noen ganger tenker jeg at slike sider samarbeider med teleoperatørene for å selge mer data
Vis hele sitatet...
Hvor får du tak i dette? Greier ikke navigere bra nok på Tor til å finne nettsider jeg tør stole på
Sitat av klattus Vis innlegg
Og du er storfornøyd?
Vis hele sitatet...
Stort sett vært greit. Så lenge jeg får beholde fastbeløpet på 99 kr så er jeg fornøyd. Dekningen er bedre enn forrige leverandør.
Billigste med 1gb data I mnd, noen som også trenger minimal med data her? Jeg har plussmobil 179 kr mnd, det tror jeg er 1gb
Har Nice Mobil som koster 148kr mnd med 5gb. Det er billig meeen kundeservicen er horribelt dårlig så har skiftet til Onecall som jeg går og venter på nytt simkort til for både meg og kona
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Kan man betale et par år i forskudd som privatperson?
Vis hele sitatet...
De sier nei, men de betaler ikke tilbake, og trekker fra på fremtidigs fakturaer, er gull slik jeg ser det, da slipper jeg å drive med micro management om jeg er 8 måneder på PNG f eks.
Sist endret av ketoDaddy; 9. desember 2023 kl. 18:24.
Ice fri bruk.

Husker ikke sist jeg brukte vanlig wifi på mobilen og pcen.
Har en telefon her med ICE, null funk.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Ice fri bruk.

Husker ikke sist jeg brukte vanlig wifi på mobilen og pcen.
Vis hele sitatet...
Og du er fornøyd?
Har Onecall, dyreste abb med fri hastighet til 0kr pr mnd.
Talkmore på Telenor nett. Man kan mene mye og mangt om Telenor men at de er desidert best på mobilnett og mobildata er udiskutabelt. Det er så lite som skiller de rimeligere alternativene i dag at det er helt uinteressant å vurdere. Talkmore er også suverene på support.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gikk for Chili, ubegrenset til 349,-.

Merkelig at flere ikke går for den ubegrensede løsningen spør du meg, står ikke tilbake for Telenor heller, med mindre du bor i gokk.
Sist endret av klattus; 23. desember 2023 kl. 09:06.