Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1056
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har snust i en 3-4 måneders tid og tenker å slutte da jeg ikke lenger får den gode nikotinrusen jeg tidligere fikk.

Vil jeg få noen abstinenser?
Du vill oppleve at du er mer irritert en vanlig i ca en 2-3 uker, også vil du kjenne savnet av å ta seg en snus når du er stresset.

Men klarer du å slutte, vil belønningen være stor
Lover deg det er verdt det og droppe snusen. Men jeg vil anbefale deg epok ice blue. Di lukter helvete og smaker helvete og alt utenom nikotinen er helvete. Men nikotinen er faen meg der. Det gir deg store fordeler
Slutta for 4 dager siden, etter 13 års snusbruk daglig (General Løs).

Det jeg merker er: jeg er mer stresset enn til vanlig, tar meg selv i å fikle oppi overleppa med tunga ofte, biter meg i leppa, men aller mest framtredende er at jeg blir irritert for småting og har kraftige hjertebank.

Har ikke slitt noe særlig enda, er bare litt ukomfortabelt. Særlig for samboer, hehe.
Fort sur kanskje litt gretten også.. Men det er verdt det! (Økonomisk sett, men også for helsa di!)
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
stress, sur, grinete, aggressiv

veldig varierende fra person til person. når jeg sluttet med snus ble jeg veldig stresset og aggressiv. men noen andre jeg kjenner fikk ingen bivirkninger etter flere år med snusing.

tips: ta deg lange turer ute for å frisk luft, hold deg opptatt hele døgnet sånn at du ikke tenker på snus hele tiden, spis sunt og drikk masse vann, gjerne tren med vekter (styrketrening)

det aller jævligste med å slutte med snus er å sove godt om natten. husker de lange nettene hvor jeg lå i flere timer og kaldsvettet, fikk kanskje 1-2 timer søvn om natten. det viktigste er å holdte ut, ikke gå til butikken for å kjøpe "den siste boksen".

anbefaler også å kjøpe nikotintyggis eller nikotinplaster
Første gang jeg sluttet (etter 5 mnd) merket jeg nesten ingenting. Spiste konstant tyggis eller sånn, og var litt mer sulten enn jeg var vant til - men ellers ingenting.

Andre gang jeg sluttet (etter 1,5 år) ble jeg litt irritabel, sov dårlig, følte meg stresset, småkvalm, hodepine etc.

Jeg vil ABSOLUTT anbefale deg å slutte nå, for sist jeg prøvde (etter 8 år) ble jeg skikkelig dårlig... Spydde, skalv, var forbanna, hadde en helt syk migrene, kvalm, svimmel, kvelningsfornemmelse/stramming i halsen osv. Når jeg backet ut og dro og kjøpte snus igjen, så ble jeg nesten like dårlig når jeg tok den i også

Konklusjon: Like godt å bli kvitt dritten før det går for langt!

(PS: Jeg snuser altså enda, på 9. året)
Sist endret av potetskrue; 15. september 2018 kl. 22:28.
Du kan unngå fysiske abstinenser ved å bytte til nikotinplaster og gradevis trappe ned styrken. Eks 21mg plaster første to dagene, så 14mg, og deretter 7mg for eksempel. Om det er vits kommer selvsagt an på hvor mye du snuser da
En annen ting: Felles for alle gangene jeg har sluttet er savnet etter noe under leppen størst. Klarer du deg uten er det selvfølgelig det greieste, men hvis du ikke vet om det finnes det nikotinfri snus (Onico) du kan bruke i begynnelsen. Evt. bytt ut halvparten av ditt daglige snusforbruk med disse og deretter fas helt ut snusen etterhvert og bruk kun Onico. Bare pass på du ikke ender med å bruke det permanent har en venninne som gjør det, hehe.