Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2810
Jeg skal kjøpe ny pad til treningsrommet kun for og bruke spotify til musikk, men jeg trenger en pad som er kompatibel med ethernet adapter. Har sett litt på de rimeligste padene til Huawei, men er usikker på hvilke som kan brukes med adapter. Noen som har forslag til rimeligste alternativ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kjøp eit billegg aksesspunkt, så har du wifi. Det er nesten garantert mindre bry og meir stabilt enn å få tak i USB-adapter som funker.
wiggotex's Avatar
Trådstarter
49 0
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kjøp eit billegg aksesspunkt, så har du wifi. Det er nesten garantert mindre bry og meir stabilt enn å få tak i USB-adapter som funker.
Vis hele sitatet...
Enig i at dette hadde vært den beste løysningen, men treningsrommet er på jobb i en radiofri sone. Så må finne ei løysing med kabel.
Kjøp hvilket som helst Android nettbrett og kjøp microUSB til RJ45 dongle eller USB-C til RJ45 dongle alt etter hvilken plugg nettbrettet støtter. Skal du lade så kan du med fordel kjøpe en dongle som støtter dette også for få hundrelapper på nett..
Hvorfor ikke bare laste ned musikken?
Regner med at ipdaen ikka skal monteres fast i veggen ?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vi har et felles treningsrom, og vi har radiostillhet i området så får ikke bruke wifi frekvensen. Løsningen jeg endte opp på var en pi 3 med raspbian og Exagear for og kjøre spotify, som var den eneste løsningen jeg fant. Men spotify gjennom exagear er så ufattelig tregt, finnes det en bedre løsning?
Hvorfor må du absolutt streame musikk? Før i tiden lagret vi musikken vår lokalt, og det funker helt fint fortsatt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Heile problemet ditt er at du har konstruert eit problem. Radiofri sone er vissvass. Sett opp wifi og ferdig arbeid. WiFi har latterlig lav utgangseffekt (10-50mW), og du får sannsynlegvis større RF-felt av basestasjonen femti meter ned i gata.
Nå finnes det faktisk områder som har radiostillhet, uten wifi, bluetooth og basestasjoner, av andre årsaker. Uansett er jeg fortsatt på jakt etter rask pad til streaming av musikk. Men ser ut som enkleste og raskeste løsningen faktisk er iPad med adapter, selv om det ikke er billigst.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av wiggotex Vis innlegg
Nå finnes det faktisk områder som har radiostillhet, uten wifi, bluetooth og basestasjoner, av andre årsaker. Uansett er jeg fortsatt på jakt etter rask pad til streaming av musikk. Men ser ut som enkleste og raskeste løsningen faktisk er iPad med adapter, selv om det ikke er billigst.
Vis hele sitatet...
Områder med radiostillhet finst i laboratorier. Det finst ikkje nær ein påskrudd iPad. T.d. vil jo skjermen på dingser med touch vere ein radiosender på den frekvensen touchsystemet opererer med. Helvete heller; skjermen sender jo ut eit par watt med elektromagnetisk stråling.

Med mindre det er utstyr til bruk i eit laboratorium form f.eks. EMI-undersøkelser er det heilt meiningslaust å operere med radiostillhet. Og er det eit område for EMI-undersøkelser installerer du ikkje ein iPad der...
Vidarlo, her synes jeg du bidrar til veldig lite av det ts spør om. Han har sagt flere ganger at trådløst ikke er et alternativ, da nytter det ikke å si at han skal drite i det å sette opp trådløst allikevel. Uansett hvor gode argument du har så er det neppe ts som bestemmer dette på arbeidsplassen.

Jeg vet selv at dette var et tema ute på en rigg for et stort oljeselskap, hvor velferdsklubben fikk grønt lys til å sette opp diverse utstyr i et rom, men trådløst nett var helt utelukket. Mener du da at en ansatt skal gi seg faen å bare dure på?


Til ts: hvorfor er det ikke et tema som foreslått i tråden å kjøpe en pad med USB - rj45 dongle?
Har gjort dette med iPad, den er jo dessvere ikke det mest rimeligste av padder, og adapterne som må kjøpes i tillegg er kostbare.
https://www.youtube.com/watch?v=oBKs2tPggVI
Her er et adapter til android-tablets:
https://www.amazon.com/BobjGear-Micr.../dp/B012LSJ6IK

Og her er en liste over kompatible tablets:
https://www.bobjgear.shop/ethernet-supported-devices