Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 13632
Sitat av Rawhn Vis innlegg
Fjerning av klokkebatteriet skal vel resette hvilken som helst pc
Vis hele sitatet...
Nei... Det eneste du oppnår med det på skolepcer er at du resetter klokken slik at autentiseringen mot domenet failer. Lenge siden batteriet har vært brukt til å holde liv i minnet. Brukes kun til å drive real time clock nå til dags.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anbefaler ikke å fjerne BIOS batteriet... Snakker fra erfaring: http://freak.no/forum/showthread.php?t=196101

Dette gjelder selvsagt ikke alle datamaskiner. En annen ting er at hvis man resetter hele PCn (bytter hk, fjerner chip, installerer OS på nytt ol) så kan du få problemer med å koble deg til nett på skolen.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Hva med å laste ned nyttige programmer slik som f.lux?, så du for sove lettere hvis du legger deg etter at du har skrevet en skoleoppgave på pcen.
Vis hele sitatet...
Jeg får lastet ned f.lux uten admin rights
Måtte bare trykke "Tillat" så lastet alt seg ned og fungerer perfekt
Sitat av Sauu Vis innlegg
Her i Sør-Trøndelag er bios låst, og vi sitter her uten admin. Ting som skype, uTorrent, dropbox og BitTorrent-sync blokkert med gruppe policy, slik at vi ikke skal kunne bruke det. Alt er blokkert på skolen (alt går gjennom en proxy), også ting som BitTorrent sine nettsider (why??). De blokkerer også NRK når det er ting som OL og VM.

Men jeg surfer gjennom en SSH-tunnel, og kommer meg forbi gruppe-policy'en uten å bryte noen regler, eller skaffe admin. Har virkelig ikke klart meg uten en kommandolinje (cygwin), python og gcc..
Vis hele sitatet...
Vil gjerne vite ossen du fikk til dette uten admin rights. Bor også i Sør-Trøndelag.
Linux geek!
Sauu's Avatar
Sitat av Rundballe`n Vis innlegg
Vil gjerne vite ossen du fikk til dette uten admin rights. Bor også i Sør-Trøndelag.
Vis hele sitatet...
Hei!

Har fått noen forespørsler... Vurderer å lage en liten mini-guide, hvis det er stemning for det!
Sitat av Sauu Vis innlegg
Hei!

Har fått noen forespørsler... Vurderer å lage en liten mini-guide, hvis det er stemning for det!
Vis hele sitatet...
En miniguide høres flott ut.
Sist endret av veghov; 8. oktober 2013 kl. 19:34.
Sitat av May Vis innlegg
Vitsen er å laste ned spill. Slik at man kan spille i timen i steden for å følge med, det er kjempe lurt!
Vis hele sitatet...
Om jeg må se flere innlegg på slike tråder om at det er ufattelig synd å ikke følge med i alle timene kommer jeg til å spy. Jeg tror han forstår at det ikke er ideelt å spille spill etc. i timene.
Når du gikk/går på skolen satt du vel pent og pyntelig hver time, fulgte med, tok notater, deltok i diskusjoner osv? Flink du!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Sauu Vis innlegg
Hei!

Har fått noen forespørsler... Vurderer å lage en liten mini-guide, hvis det er stemning for det!
Vis hele sitatet...
Er med på den
Lag en miniguide :-)
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Spill? Jeg vil bli admin for Dropbox, OpenVPN så jeg har tilgang til lokalnettet hjemme og filene mine på serveren, f.lux, uTorrent, Skype osv.
Vis hele sitatet...
Det er bare å spør IKT folkene så får du sikkert lov å laste ned Dropbox. Det gjorde iallefall jeg...
Men dropbox slipper ikke igjennom brannmuren så vidt jeg vet