Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4790
Hei,
Jeg har en skole pc med Trend Micro OfficeScan. Programmet blokkerer proxysider, downloads osv. Når jeg prøver å gå inn på f eks. en av disse sidene står det:
URL Blocked
The URL that you are attempting to access is a potential security risk. Trend Micro OfficeScan has blocked this URL in keeping with network security policy.
blablabla
Er det noen måte og deaktivere firewallen og komme inn på disse sidene?

Takker for alle svar!
avslutte alle prossesser som begynner med TM (trend micro), for eksempel TMlisten.exe, TMproxy.exe osv. virker hos meg
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
avslutte alle prossesser som begynner med TM (trend micro), for eksempel TMlisten.exe, TMproxy.exe osv. virker hos meg
Vis hele sitatet...
Jeg avsluttet alle tm prosessene men det hjalp ikke.

Noen andre råd?
Sist endret av Anonym41264; 17. januar 2010 kl. 18:06.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
TM officescan kjører også som tjenester i noen tilfeller. Bruk msconfig og slå dem av derfra. Husk at du sannsynligvis bryter en kontakt når du gjør dette.
Sist endret av robhol; 17. januar 2010 kl. 18:12.
Sitat av robhol Vis innlegg
TM officescan kjører også som tjenester i noen tilfeller. Bruk msconfig og slå dem av derfra. Husk at du sannsynligvis bryter en kontakt når du gjør dette.
Vis hele sitatet...
Dette fungerte heller ikke
Du har flere valg, enten skru av Trend Micro, da må du inn i registeret. Det er i denne mappen, HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TrendMicro\PC-cillinNTCorp\CurrentVersion\Misc.\ og NoPwdProtect skal være 1
Du kan eventuelt installere Opera (nettleser) og bruke Opera Turbo, det virker også på alle nettsider (blokkert av fylkeskommunen og av OfficeScan.)
Gå til start > kjør, så skriver du inn disse en etter en:

taskkill /F /IM TmListen.exe
taskkill /F /IM PccNTMon.exe
taskkill /F /IM OfcPfwSvc.exe
taskkill /F /IM NTRtScan.exe

eller lage en .bat fil med kommandoene i
Sist endret av martinv; 17. januar 2010 kl. 22:56.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TrendMicro\P C-cillinNTCorp\CurrentVersion\Misc.\NoPwdProtect sto allerede på 1.

Opera Turbo fungerte ikke.

Tok taskkill på alle prosessene men det fungerte heller ikke.
Hvis den sto på 1 fra før høyreklikker du på OfficeScan ikonet og velger unload. Ellers er google et bra verktøy. Hvilken kommune er du i?
Last ned ultrasurf, det er et veldig enkelt proxy program som lar deg surfe uten at du trenger å bruke en proxy side.

LINK: www.ultrareach.com
Det er ikke bare det at det blokkerer alt som har proxy, wow, games, spill ol. i adressen, det fjerner også filer det ser på som risikable, bl.a. Wireshark, Ophcrack og Cain...

Det som fungerte for meg, var å gå inn på "Tjenester", blokkere alle TM prossessene, gå inn på installasjonsmappen til Trend og slette det jeg kunne få fingrene på, og deretter restarte. Dermed skal Trend være offline når du kommer inn igjen (mulig du må ha admin for å kunne gjøre dette, men siden de kjører winxp på pc'ene skulle ikke det være noe problem ;P).
Hvis du gir meg en mailadresse, så kan jeg sende deg et program som kjører via DoS, og gir deg en rekke muligheter til å endre og terminate Trend Micro. Har selv dette på skolen, en jævla plage, spør du meg!
Takker for alle svar!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du har sikkert ikke tenkt på hvorfor OfficeScan kjører på maskinen? Videre behøver det ikke hjelpe å disable officescan lokalt på din maskin hvis trafikken går via proxyserver/antivirus/brannmur (IWSS etc) og blokkeringer gøres der.

Et proxyprogram på maskinen kan hjelpe, så fremt det åpnes for nødvendig trafikk ut, kommer ant på hvor strenge/flike/nøye folka på brannmursia er.

Men ikke løp til dem å syt når maskina di eller nettverket tryner. Eller når du ikke får gjort noe på nett fordi 66 luringer pumper ned gamle East 17 videoer fra piratbukta...
Seff er det ikke Trend i seg selv som gjør det!
Siden du er på en skole (derav skolepc) vil jeg tro begrensningene osv. kommer fra fylket! Trenden i seg selv kan gi deg en advarsel om div. nettsteder osv, men ikke blokkere deg ute.. Du vil ikke kunne gå inn på nettsider som er blokkert fra fylket, heller ikke laste ned noen form for torrents osv.. bare å teste de om du er usikker.. slett trend å legg inn et annet AV...
Passordet til det virusprogrammet der er "123abc" eller "123456" på skolen vår, avinstallerte det bare med det passordet og nå slipper jeg alt det maset der.
▼ ... over et år senere ... ▼
(for x64 system)
Bruk regedit (C: \Windows) og gå til
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\TrendMicro\PC-cillinNTCorp\CurrentVersion\Misc.

Sett disse verdiene til 1:
“Allow Uninstall” og “NoPwdProtect”

Kjør som administrator:
“C: \Program Files (x86)\Trend Micro\OfficeScan Client\NTRmv.exe”
Sist endret av Katchaow!; 6. mai 2012 kl. 17:07.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg kan tenke meg at du ikke har administrator rettigheter på en skolepc, og hvis du har samme type oppsett på datamaskinen som meg har du sikkert ikke tilgang til hverken msconfig eller regedit heller, derfor er det lite du kan gjøre for å avslutte alle prosessene helt. Selv måtte jeg manuelt dekryptere "unload" passordet til officescan, som var skrevet inn i en .ini fil, men etter jeg hadde avsluttet officescan helt, var det fortsatt noen tjenester som kjørte i bakgrunnen, som blokkerte diverse sider for meg, vet ikke om det er mye å gjøre med det.