Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5122
Jeg har lett litt rundt på nettet men har ikke kommet frem til et komplett svar. Jeg klarer å generere ei liste på rundt 250 forskjellige personnummer. Mitt eneste problem er at jeg ikke vet om steder hvor jeg kan kjøre tallene opp mot folkeregisteret (slik eks. telenor hadde tidligere).

Finnes det fremdeles noen muligheter for slike sjekkinger av personnummer?

Informasjonen vil brukes i en oppgave om sikkerhet og identitet.
Nå poster jeg uten å gidde å sjekke selv; men du kan vel muligens prøve Skatteetaten eller NAVs register?
evt prøve å bestille en vare på kreditt der de tar kredittsjekk på personnr?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Skal gå an å sjekke på teleselskapers nettsider. Bare bestill et abonemang med fullt navn og personnummer. Kommer du videre er det rett, hvis ikke er det feil. Muligens må du vente litt mellom hver gang du prøver så dem ikke blokker deg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av 8bit Vis innlegg
Skal gå an å sjekke på teleselskapers nettsider. Bare bestill et abonemang med fullt navn og personnummer.
Vis hele sitatet...
Verdilaust. Antall navn er stort, og utan å vite meir så er det nær null sjans for å ha suksess med denne strategien.

Problemet med Tele2 og eit par andre aktører var at dei henta navn frå folkeregisteret når ein oppga eit personnummer - ikkje at dei tillot verifisering av paret navn-personnummer. At det er mogeleg er langt mindre problem.