Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5517
Hei, har en 0,4-0,5g hasj og har ikke veldig lyst til å røyke dette, har lyst til å prøve å spise det. Men problemet er da at jeg har mistet bankkort og har ingen kontanter alt jeg har er soft flora smør, te og kokesjokolade..
har lyst til å utnytte siste hasjen jeg har best mulig før jeg tar en pause resten av sommeren

Noen som har gode tips til hva jeg kan gjøre med det jeg har, og få til å lage best mulig uten å waste noe

Tenker kanskje og smelte litt kokesjokolade med hasj i og bare spise det når det er godt innblanda??
Kok det opp sammen med sjokoladen din, la den tørke i en eller annen form i kjøleskapet Etter den er tørka så er det bare å spise
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Kok det opp sammen med sjokoladen din, la den tørke i en eller annen form i kjøleskapet Etter den er tørka så er det bare å spise
Vis hele sitatet...
Takk for svar
Skal jeg bruke mye sjokolade i forhold til hasjen jeg har? Orker ikke spise så veldig mye kokesjokolade, da den er veldig mørk og jeg er ikke glad i mørk sjokolade :O

Burde jeg også ha inn litt smør, for å få opp fettprosenten litt mer?
Har bare soft flora, vet ikke om det er så mye fett i det. og aner ikke om det er lite fett i kokesjokolade. det er freia sin 70% kakao
Sist endret av Mr.Oxford; 6. juli 2016 kl. 09:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ang. fett i sjokoladen så kan du unne deg det! Hehe, visst du føler for det så hiver du i litt ekstra smør, men jeg tror ikke det har så veldig mye og si. Du trenger ikke spesielt mye, 1/3 vil holde på 0.5 tenker jeg!
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Ang. fett i sjokoladen så kan du unne deg det! Hehe, visst du føler for det så hiver du i litt ekstra smør, men jeg tror ikke det har så veldig mye og si. Du trenger ikke spesielt mye, 1/3 vil holde på 0.5 tenker jeg!
Vis hele sitatet...
Takker
Skriver sikkert en post i kveld om jeg har fått det til og er fjern :P

Noen som vet om hvor lenge det varer? Bør jeg vente til kvelden med å lage meg eller kan jeg ta det rundt 3-4tiden og kose meg resten av kvelden ?
Sist endret av Mr.Oxford; 6. juli 2016 kl. 10:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Takker
Skriver sikkert en post i kveld om jeg har fått det til og er fjern :P

Noen som vet om hvor lenge det varer? Bør jeg vente til kvelden med å lage meg eller kan jeg ta det rundt 3-4tiden og kose meg resten av kvelden ?
Vis hele sitatet...
Varer en god stund. Er litt dose og biologi-avhengig. Ville spist det på ettermiddagen, 3/4tiden høres smooth ut. Spiser du det for sent ender du fort opp med å være stein som et grustak i morgen.
Sitat av moret Vis innlegg
Varer en god stund. Er litt dose og biologi-avhengig. Ville spist det på ettermiddagen, 3/4tiden høres smooth ut. Spiser du det for sent ender du fort opp med å være stein som et grustak i morgen.
Vis hele sitatet...
Da spiser jeg det i den tiden
Men er det noe som helst måte jeg kan fucke opp hele dritten sånn at jeg ikke føler noe?
En uke siden sist jeg røykte, og røyker sjeldent
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Da spiser jeg det i den tiden
Men er det noe som helst måte jeg kan fucke opp hele dritten sånn at jeg ikke føler noe?
En uke siden sist jeg røykte, og røyker sjeldent
Vis hele sitatet...
Du kommer til å bli stein som et fjell. Bare husk å bland hasjen og sjokoladen godt sammen.

Om du har noe rapsolje kan du bare koke hasjen sammen med olja i en skje. Det funker som bare faen. Men om du skal gjøre det anbefaler jeg litt mindre enn 0,5
Sist endret av Mirage; 6. juli 2016 kl. 12:17.
To timer siden jeg spiste sjokoladen jeg laget, merker ikke så veldig mye nå, bare litt slapp..
Hvor lang tid bruker det å ta før det kicket inn ?
Hei, laget meg sjokolade med hasj i dag. Smeltet ca 0,5g i litt smør, før jeg blandet det med smeltet kokesjokolade 70g fett og 70% kakao.
Satte det i fryseren i i noen timer, tokk å spiste sjokoladen rundt 16:30, var en liten bit jeg ikke klarte å spise opp.. Nå merker jeg ikke noe annen at jeg er småfjern, sånn det føles når du har tatt deg en J på morningen og ikke røyker mer den dagen.. Føles ut som en slapp nedtur..
Har jeg ødelagt hasjen, eller kommer det snart?
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
Jeg gjorde akkurat det samme som deg, bare litt tidligere på dagen. Trengte ikke spise mer enn kanskje 0,2-0,3 gram og jeg ble god og fjern. Kanskje du ikke fikk blandet ut hasjen godt nok i smøret og sjokoladen? Kanskje du varmet den for mye? Kanskje du hadde i mindre enn du trodde? Umulig for oss å si hva det er som (ikke) har skjedd.
Vil gjette på at du ikke løste opp hasjen godt nok. Rørte du i smøret og forsikret deg om at det ikke var igjen noe klumper?

På en annen side kan det ta noen timer før du merker noe hvis du har mye i magen fra før av.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Vil gjette på at du ikke løste opp hasjen godt nok. Rørte du i smøret og forsikret deg om at det ikke var igjen noe klumper?

På en annen side kan det ta noen timer før du merker noe hvis du har mye i magen fra før av.
Vis hele sitatet...
Hasjen ble godt løst opp, den smeltet fin inn i smøret.
Har heller ikke spist noe i dag før jeg spiste sjokoladen, så magen var tom
Merker jeg får en svak/middels buzz i kroppen om jeg sitter helt rolig å ser på tv'en, men det et alt. 4,5 t siden nå, håper bare det er kroppen min som bruker langt tid til å ta opp stoffet
GOP
snikfreak siden 2008
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Hasjen ble godt løst opp, den smeltet fin inn i smøret.
Har heller ikke spist noe i dag før jeg spiste sjokoladen, så magen var tom
Merker jeg får en svak/middels buzz i kroppen om jeg sitter helt rolig å ser på tv'en, men det et alt. 4,5 t siden nå, håper bare det er kroppen min som bruker langt tid til å ta opp stoffet
Vis hele sitatet...
Du må carboxylate den før du binder det til lipidene i fettet, det vil si å fjerne COOH-gruppen i fra Δ9-tetra-hydro-cannabinol(COOH) syren og gjør den til Δ9-tetra-hydro-cannabinol. Δ9-THC(COOH) er et mindre psykoaktiv element av cannabinoider.
http://www.thesmokersclub.com/blog/wp-content/uploads/2014/06/decarboxylation-efficiency-580x132.png
Illustrasjon av reaksjonen.


Måten å gjøre dette på er å legge biten i en bit med alu.folie og la den ligge i ovnen i ca 25 min på ca 125 °C, men aldri over 157 °C selv hvis du baker kake med smøret etterpå. Grunnen til dette er at ved 157 °C så fordamper Δ9-THC og cbd blir gjort om til cbn(mere søvnig og mindre eufonisk rus). Jeg anbefaler å holde deg under 130 grader så slipper du å miste noen av terpentinene, disse er med på å skape rus-effekten. Så legger du den i fettet i et vannbad, bruk helst kokosolje siden dette har større biotilgjengelighet siden Δ9-THC metaboliseres i tarmveggen og leveren (førstepassasjemetabolisme) før de når blodstrømmen.

Bare spør hvis du lurer på noe mer
Muligens kokosolje binder seg bedre, men vær obs ettersom folk her på forumet har hatt dårlig erfaring etter bruk av kokosolje ved baking, men funker sikkert helt toppers ellers =)
Sitat av Hoiler Vis innlegg
Muligens kokosolje binder seg bedre, men vær obs ettersom folk her på forumet har hatt dårlig erfaring etter bruk av kokosolje ved baking, men funker sikkert helt toppers ellers =)
Vis hele sitatet...
Ja, brukte kokosolje i vafler, det ble ikke de beste vaflene. Det var en av de gangene jeg har vert mest fjern da, ble god stemning. Jeg tror kokosfett vil funke perfekt i kakao, har også brukt kokosfett i yoghurt og rett på pizza. Funker det også! Lykke til med neste forsøk på kakao! -slappegodt
Sist endret av slappegodt; 7. juli 2016 kl. 00:15.
En liten oppdatering, jeg merket svært lite av rusen i går. Merket det bare om jeg satt helt rolig å konsentrerte meg om rusen, men ikke ellers..
Tok heller da og pakket med meg en pils og tokk meg en liten fjelltur, klatret opp i fjellveggen og åpnet en pils.. Tenkte muligens at rusen ville bli litt forsterket om jeg drakk pilsen.. Men det funket dessverre ikke..
Svært skuffet over at det ikke fungerte i går da jeg har bestemt meg for å ta en pause, tenkte at om jeg spiser det i stede for å røyke det vil jeg nyte rusen mye mer og lengre. Men skulle ha fyrt opp en 0,5g J..

Men til neste gang skal jeg prøve ut med 2-3g hasj, for så å kunne spise mer om jeg ikke kjenner noe..
men fins det dealere som selger hasjbrownies?
Hei! Vil anbefale å kjøpe toro muffin å lageselv. Gjørsom anvist på pakken, bare vær forsiktig med å ikke bruke høy temperatur på smøret, hvor du har i hasj som erfinhakket i bittesmå klumper. Rør godt så alt løser seg onkli opp, og gjør som anvist på pakka. Vivar 5 personer, så vi brukte 2,5-3g hasj på pakka. Det ble en stor muffin på hver. Og vi ble alle grisefjærne i 12timer ca. Alle røyker hasj 5-7dager i uka, så dette burde holde for de fleste

Glemte å skrive, bruk ekte meierismør!
Sist endret av sukkersyke; 7. juli 2016 kl. 09:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Hei! Vil anbefale å kjøpe toro muffin å lageselv. Gjørsom anvist på pakken, bare vær forsiktig med å ikke bruke høy temperatur på smøret, hvor du har i hasj som erfinhakket i bittesmå klumper. Rør godt så alt løser seg onkli opp, og gjør som anvist på pakka. Vivar 5 personer, så vi brukte 2,5-3g hasj på pakka. Det ble en stor muffin på hver. Og vi ble alle grisefjærne i 12timer ca. Alle røyker hasj 5-7dager i uka, så dette burde holde for de fleste

Glemte å skrive, bruk ekte meierismør!
Vis hele sitatet...
Dette skal jeg prøve ut, tror det dumme jeg gjorde i går var å bruke mørk kokesjokolade og soft flora smør. Ble bare en blanding jeg ville spy av :S
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Dette skal jeg prøve ut, tror det dumme jeg gjorde i går var å bruke mørk kokesjokolade og soft flora smør. Ble bare en blanding jeg ville spy av :S
Vis hele sitatet...
Tror nok du hadde fått en fin rus om du bare hadde hakket hasjen opp i biter, for så å svelget det ned med et glass vann
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Tror nok du hadde fått en fin rus om du bare hadde hakket hasjen opp i biter, for så å svelget det ned med et glass vann
Vis hele sitatet...
Hehe, ja hadde nok fått bedre rus av det
Stjeler tråden litt jeg

Har et par grammere med noe prima pot liggendes hjemme. Tenkte lage noe så enkelt som yoghurt eller noe. Er det samme fremgangsmåte som med hasj? Varme det opp i olje som jeg putter oppi?
Med pot så bør du ha vannbad med smør, hvor du har oppi pot som er grindet så fint som mulig og la det stå å putre 1-2 timer. Jo lengre jo bedre. Når du har latt det koke ferdig så siler du ut poten frs smøret, så har du rent cannabossmør
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Med pot så bør du ha vannbad med smør, hvor du har oppi pot som er grindet så fint som mulig og la det stå å putre 1-2 timer. Jo lengre jo bedre. Når du har latt det koke ferdig så siler du ut poten frs smøret, så har du rent cannabossmør
Vis hele sitatet...
Da blir det god lunsj framover på jobb gitt! Hehe
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Da blir det god lunsj framover på jobb gitt! Hehe
Vis hele sitatet...
Hehe, pass på så du ikke spiser så alt for mye, og ikke klarer å utføre jobben din
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Hehe, pass på så du ikke spiser så alt for mye, og ikke klarer å utføre jobben din
Vis hele sitatet...
Bare å utforske seg fram, jobber som telefonselger så om det blir for ille får jeg bare klage på matforgiftning og sette meg på stranda og ta meg en pils!
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Bare å utforske seg fram, jobber som telefonselger så om det blir for ille får jeg bare klage på matforgiftning og sette meg på stranda og ta meg en pils!
Vis hele sitatet...
Hehe, du får send meg pm om det blir for ille når du er på jobb, så kan du ringe meg. så skal jeg lytte godt å lenge når du beskriver hva du selger :P
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Hehe, du får send meg pm om det blir for ille når du er på jobb, så kan du ringe meg. så skal jeg lytte godt å lenge når du beskriver hva du selger :P
Vis hele sitatet...
Genialt, da har jeg en plan for det!
Nå har det seg sånn at jeg kommer til å sprekke i dag, jeg har bestemt meg for å kjøpe 2 gram i dag.. Og jeg har veldig lyst til å lage noe å spise av dette.. Men kan jeg likså godt kutte opp 1 gram og spise det med noe fet mat ?
Har 1 ekstra gram om det ikke fungerer.
Vet ikke hvor mye erfaring du har med psykedeliske men du bør tenke på det for du kan få halliser og "tripp" av brownies. Du blir ikke bare kjempestein av det som om du røyker en bong, det er ett eget monster, på sin måte.


Og når det gjelder all baking så finn en god oppskrift for det er mye styr med temperaturer, spesiellt med gjærbakst. Selv om brownies ikke bruker gjær så anbefaler man at allt har samme temperatur så ta eggene ut av kjøleskapet og komme opp i romtemperatur før du begynner.
Sist endret av jacksonv; 8. juli 2016 kl. 16:29.
Sitat av jacksonv Vis innlegg
Vet ikke hvor mye erfaring du har med psykedeliske men du bør tenke på det for du kan få halliser og "tripp" av brownies. Du blir ikke bare kjempestein av det som om du røyker en bong, det er ett eget monster, på sin måte.


Og når det gjelder all baking så finn en god oppskrift for det er mye styr med temperaturer, spesiellt med gjærbakst. Selv om brownies ikke bruker gjær så anbefaler man at allt har samme temperatur så ta eggene ut av kjøleskapet og komme opp i romtemperatur før du begynner.
Vis hele sitatet...
Har utforsket lsd..
Endte opp med noen kjempebøtter før jeg nerdet film hele natta