Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1594
hei leker med tanken om og lage et egent spill, rpg basert, noen av dere der ute som har noen erfaring? vil lage dette litte grann "highress" hvis dere skjønner ikke noe RPG maker xp shit, noen tips? trenger en spillmotor som er enkel å lage scripts og events hvis dere skjønner

takk for alle gode svar, må unnskylde min norsk
DarkBasic & Realm Crafter?
Trådstarter
Sitat av Mysterious Vis innlegg
DarkBasic & Realm Crafter?
Vis hele sitatet...
trenger noe som har litt mere grafisk men takk for det kjappe svaret
Hvilke erfaringer har du med programmering fra før? Og på hvilket nivå tenker du at spillet skal ligge på? Skal du lage noe skikkelig greier fra bunnen av snakker vi mye erfaring og X antall tusen timer.

Alternativet blir som Mysterious skriver, der du setter sammen et spill. Har dog overhode ingen erfaring med slike programmer, men du kan sikkert lage noe morsomt til å dele med kamerater
Neutral Good
Mith's Avatar
Mod ett eksisterende spill. Source og Unreal motoren har begge veldig kraftige editorer og en stor community.
Alternativet er å vente noen dager til Starcraft 2 kommer og så begynne med editoren der. Den er virkelig imponerende.
Trådstarter
tror faktisk jeg bare bruker cryengine 2, har ett par timer der
gamemaker ftw
Trådstarter
Sitat av S!ljee Vis innlegg
gamemaker ftw
Vis hele sitatet...
har sedd på den, måler ikke opp med hva jeg planlegger :-)
Sitat av sinquah Vis innlegg
hei leker med tanken om og lage et egent spill
Vis hele sitatet...
En kompis av meg har nylig studert 3 år på NITH for å kapre seg jobb i funcom for å kode spill der. Om du skal gjøre det, tror jeg det skal en del kodeskillz til om du skal bli fornøyd. Syns heller du kan skru på ps3 og spille bc2 med meg og hangaround Og albatrost siden han og endelig har kjøpt seg det.
Sitat av sh1bby Vis innlegg
En kompis av meg har nylig studert 3 år på NITH for å kapre seg jobb i funcom for å kode spill der. Om du skal gjøre det, tror jeg det skal en del kodeskillz til om du skal bli fornøyd. Syns heller du kan skru på ps3 og spille bc2 med meg og hangaround Og albatrost siden han og endelig har kjøpt seg det.
Vis hele sitatet...
Noen i livet bruker 20 dager på og klare og se poenget med en vits, noen bruker 1 sek. noen lærer lettere en andre
Sitat av S!ljee Vis innlegg
Noen i livet bruker 20 dager på og klare og se poenget med en vits, noen bruker 1 sek. noen lærer lettere en andre
Vis hele sitatet...
Jeg vet sinquah har en del dataskillz, for jeg kjenner han personlig. Men kjenner han også slik at han er litt kresen gamer, grafikkmessig og sånn. Men hei, det er jo jeg og.
Sitat av sh1bby Vis innlegg
En kompis av meg har nylig studert 3 år på NITH for å kapre seg jobb i funcom for å kode spill der. Om du skal gjøre det, tror jeg det skal en del kodeskillz til om du skal bli fornøyd. Syns heller du kan skru på ps3 og spille bc2 med meg og hangaround Og albatrost siden han og endelig har kjøpt seg det.
Vis hele sitatet...
sinquah la den her ut for meg siden jeg ikke gadd og lage en bruker her selv :
Sitat av Sadaros Vis innlegg
sinquah la den her ut for meg siden jeg ikke gadd og lage en bruker her selv :
Vis hele sitatet...
så hvorfor laget du bruker nu?
Trådstarter
hah il show you all, dont underestimate mine brain!
nei ,men jeg og sadaros snakket litt om og ville lage sit eget spill, nå snakker jeg ikke 12 timers avangsert story , men noe lite og vakkert ,og jeg sa jeg kunne hjelpe han litt, så postet det på freak for og prøve og finne noen andre alternativer en crysis sin enigne,

Sitat av randomfish Vis innlegg
så hvorfor laget du bruker nu?
Vis hele sitatet...
han ville ha det :P
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Jeg vet sinquah har en del dataskillz, for jeg kjenner han personlig. Men kjenner han også slik at han er litt kresen gamer, grafikkmessig og sånn. Men hei, det er jo jeg og.
Vis hele sitatet...
Tviler ikke, men sir bare at noen lærer fortere så har en en del dataskillz + god vilje til og lære om programering, så bruke han minst 1 år
Sitat av S!ljee Vis innlegg
Tviler ikke, men sir bare at noen lærer fortere så har en en del dataskillz + god vilje til og lære om programering, så bruke han minst 1 år
Vis hele sitatet...
You proved my point in your own sentence. Dette er noe som vil ta 1+ år for å gjøre noe skikkelig og ikke hurtiggjort på 7 timer. (Går vel an å hurtiggjøre noe slikt på 7 timer og, men da er resultatet deretter)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Beklager hvis dette virker demotiverende, men et spill er satans mye jobb, og hvis du ikke har et programmeringsspråk inne vil du måtte bruke måneder på å lære et.* Hvis du HAR et programmeringspråk må du finne ut av konsepter, finne ut hvordan du skal bygge opp spillet, få tak i artwork (enten dette er 2D-grafikk eller 3D-modeller og teksturer for disse,) begynne å bygge grunnmuren for spillet, helst på en noenlunde smart måte... og det er bare begynnelsen.

*: det finnes rammeverk o.l. for å kode spill i mange språk, men som du sier blir det ikke noe større resultat med RPG Maker, Game Maker og liknende... (mulig jeg tar feil, men jeg synes fortsatt det er vanskelig å forestille seg et omfattende og seriøst spill laget i noe sånt.) og det meste annet krever faktisk programmeringskunnskaper uansett.

Ta det fra en som har villet kode spill i mange år. Det er vanskelig. Det er mye jobb. Det tar evigheter hvis du er alene, og hvis du ikke har "skills" innenfor mange områder (programmering, modellering og annen grafikk, planlegging og å være satans tålmodig ) vil du ikke klare det alene.

Hvis du finner noen å "alliere" deg med, eller et eksisterende prosjekt, kan det vel hende du har en større sjanse, men du må ha ett eller annet å tilføre, og dette innebærer som regel enten koding eller artwork.
Sist endret av robhol; 18. juli 2010 kl. 11:05.
Bruk maya 2011, det funker fett!
Trådstarter
nei hadde ikke tenkt på at det skulle ta 7 timer, 12 dager men kansje ett par mnder, for de som vet hva jeg snakker om nå så blir jeg og bruke Cry engine 2, modde crysis, og derfra lage et rpg element, er som sakt bare 2 personer men får se hva som skjer med projektet seinere, jeg har sett RTS lagd i crysis og det er et stor comunity der ute som sannsynelig blir og hjelpe oss mye. vi blir og prøve å lage egne modeller i 3D max og importere dem inn dit, kan også scripte events og npc's i crysis så det blir nokk ikke et problem