Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4382
Har tenåring som antas å være bipolar, mye depresjon. Startet på lamictal. Stoppet å ta dem på 150mg fordi de forårsaket sterk kvalme.
Lege sier disse medisinene er de med minst bivirkninger, så valget er å ta dem eller la vær.
Input?
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøvd andre typer en lamictal?Hadde selv god effekt av disse en gang i tiden,husker ikke doseringen.
Har du gått opp i dose for raskt? Ved skynde seg langsom kan man unngå en del bivirkninger(kraftig utslett osv) Jeg har god virkning av Lamicatal som tusenvis av andre Bipolare, men dette må dere ta med legen. Vanskelig for oss her inne å vurdere behandling tilpasset ditt barn.
Jeg er veldig fornøyd med Lamictal! Har gått på de i to år.

Hvordan startet ho med de? Jeg begynte på 25mg 1 gang om dagen i 2 uker, så økte til 50mg osv. VELDIG viktig å trappe opp sakte så man ikke får de bivirkningene.

Jeg ble diagnotisert med bipolar når jeg var 18 og har gått på Lamictal siden. Tar 200mg om dagen nå, men tok lang tid å finne rett dose. Dette skal legen vite, men de aller fleste ppiller funker ikke sammen med Lamictal. De kan bli svakere og man trenger en myyye større dose om man går på noen ppiller.

Har aldri opplevd noen form for bivirkninger ant enn at fikk veldig hypomani den første uka når jeg økte dosen. Når jeg kom på 200 merka jeg ingenting og tok blodprøve og nivåene var perfekte. Lamictal er mildt og veldig greit for det fucker ikke med hodet ditt. Jeg er veldig imot alt av antipsykotika og sånt piss, men er veldig fornøyd med lamictal. Har vært veldig godt å endelig være normal og faktisk ikke ha kraftige depresjoner eller bli helt vill og finne på masse dritt. Nå føler jeg meg helt stabil og har kontroll på psyken min.

Håper dere finner utav det<3 MEN finn en ny lege/psykiater hvis de ikke vet hvordan man skal begynne på Lamictal!! Man kan få en allergisk hudreaksjon om man begynner på for høy dose, derav den sakte opptrappingen. Lykke til
Trådstarter
14 1
Takk for svar. Hadde sakte opptrapping, men når det var kommet opp i 150 mg så var hun så plaget av kvalme at hun ikke orket mer og nekter nå å ta dem. Enkelte ganger så får man jo bivirkninger som går over, noen som har erfaring med kvalme og lamictal? Så bra at de virker! Jeg var skeptisk til oppstart. Har sett mye bruk av alle mulige medikamenter for depresjon, mye bivirkninger og lite effekt. Ante forresten ikke at det påvirker effekten av ppiller, kan være greit å vite.
Jeg har hatt veldig god erfaring med lamictal og fikk lite bivirkninger. Klarte å slappe av mer og ble litt lysere til sinns. Merket dog ikke så mye forskjell fra 50-200mg, så jeg trappet opp og så tilbake til 50. Da jeg en gang gikk tom var jeg noe anspent og urolig i ca en uke (selv om litteraturen ikke nevner dette), men var uten depresjon og ikke noe nær en benzo withdrawal.
Kanskje prøve å trappe ned til 100mg en stund da? Jeg hadde ingen bivirkninger i det hele tatt...

Får ho de tyggetablettene?? Kan være ho blir kvalm av dem? Spør etter vanlige tabletter, tror kanskje de finnes i mindre enn 200mg. De er som vanlige piller og smuldrer ikke opp i ganen ugh