Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7549
Nå er Gran Turismo 6 lansert og kjøpt inn her i gården.

Regner med det er flere som har fått skaffet det. Hvordan er deres erfaringer så langt? Kom gjerne med tips og triks i tråden etterhvert som dere får mer erfaring med spillet.

Har personlig ikke kommet meg så godt i gang enda, men er veldig fornøyd så langt, selv om jeg ikke har kommet over de store forandringene siden Gran Turismo 5, bortsett fra menysystemet og andre biler å velge mellom. (Foreløpig.)
Sist endret av Fuzzybossen; 6. desember 2013 kl. 17:33.
Seriøst? Visste ikke engang at det var ute? Var skikkelig med på hypen til forrige versjon, men denna? Tja, vet ikke...
Venter heller på GT7 til PS4.

Har også hørt at grafikken på GT6 er dårligere enn på GT5...
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Morten96xx Vis innlegg
Venter heller på GT7 til PS4.

Har også hørt at grafikken på GT6 er dårligere enn på GT5...
Vis hele sitatet...
Nei, dårligere synes jeg ikke den er. Grafikken er i allefall på lik linje med GT5 så langt jeg kan se.

Sitat av jpano Vis innlegg
Seriøst? Visste ikke engang at det var ute? Var skikkelig med på hypen til forrige versjon, men denna? Tja, vet ikke...
Vis hele sitatet...
Ja, jeg fikk med meg dette for en stund siden, men stusset over at de ikke gjorde litt mer innsats med å hype den litt opp før lanseringen.
Sist endret av Fuzzybossen; 6. desember 2013 kl. 18:20.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Nei, dårligere synes jeg ikke den er. Grafikken er i allefall på lik linje med GT5 så langt jeg kan se
Vis hele sitatet...
http://www.product-reviews.net/2013/...ics-are-worse/
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Morten96xx Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ok. Om man setter dem side om side, så er det mulig at man ser forskjell tydeligvis. Men jeg merker ikke noe spesielt til dårlig grafikk når jeg kjører, så med mindre det er livsviktig for dere, så synes jeg ikke grafikken bør være det som stagger spillegleden.
SPAMSPAMSPAMSPAMSPAManven der.
8 0
Grafikken er forbedret, det meste er bedre. Poenget med dette spillet var ikke et helt nytt spill, men det er hva de egentlig ville at GT5 skulle være.
Sist endret av D33pSh33p; 6. desember 2013 kl. 18:40. Grunn: Jeg liker å endre innlegg. ^^,
Til dere som hele tiden maser om grafikken i spill: https://www.youtube.com/watch?v=n7VAhzPcZ-s
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Til dere som hele tiden maser om grafikken i spill: https://www.youtube.com/watch?v=n7VAhzPcZ-s
Vis hele sitatet...
GT er jo en simulator, kan ikke sammenlignes med andre spill. En simulator skal være så nært virkeligheten som mulig. Vil du ikke si at det som gjelder da er hvordan bilen oppfører seg/styreegenskaper og grafikk?
Er mange spill der grafikk ikke er så innmari viktig, GT derimot, der skal grafikken være på topp!
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
GT er jo en simulator, kan ikke sammenlignes med andre spill. En simulator skal være så nært virkeligheten som mulig. Vil du ikke si at det som gjelder da er hvordan bilen oppfører seg/styreegenskaper og grafikk?
Er mange spill der grafikk ikke er så innmari viktig, GT derimot, der skal grafikken være på topp!
Vis hele sitatet...
I simulatorsammenheng så er det ikke en gang en wannabe-simulator.. Hvis du virkelig tror at du blir bedre racersjåfør av å spille GT6 på 60" imens du sitter på sofaen hjemme så syns jeg synd på deg og de du kommer til å drepe i trafikken..
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
GT er jo en simulator, kan ikke sammenlignes med andre spill. En simulator skal være så nært virkeligheten som mulig. Vil du ikke si at det som gjelder da er hvordan bilen oppfører seg/styreegenskaper og grafikk?
Er mange spill der grafikk ikke er så innmari viktig, GT derimot, der skal grafikken være på topp!
Vis hele sitatet...
Deg om det.

Jeg synes personlig GT2 var et mye bedre spill enn GT5, selv om grafikken i sistnevnte er overlegen. GT er heller ikke et 100% simulatorspill. Hovedessensen er kjøringen, styringen, stylingen og annet, ikke å titte på bilene.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
GT er jo en simulator, kan ikke sammenlignes med andre spill. En simulator skal være så nært virkeligheten som mulig. Vil du ikke si at det som gjelder da er hvordan bilen oppfører seg/styreegenskaper og grafikk?
Er mange spill der grafikk ikke er så innmari viktig, GT derimot, der skal grafikken være på topp!
Vis hele sitatet...
meh, sjekk ut LFS og iRacing.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
I simulatorsammenheng så er det ikke en gang en wannabe-simulator.. Hvis du virkelig tror at du blir bedre racersjåfør av å spille GT6 på 60" imens du sitter på sofaen hjemme så syns jeg synd på deg og de du kommer til å drepe i trafikken..
Vis hele sitatet...
Sant at GT nok er mer et spill for fornøyelsen, enn en ordentlig simulator. Men det er jo faktisk ganske realistisk med tanke på kjøreegenskaper, og en god del av banekjøring er jo teori om hvordan man skal plassere bilen og tilpasse fart i kurver. Dette har det gjennom tida vert mye "terping" på i GT på de der lisensgreiene, så slik sett tror jeg mange kan få et innblikk i hvordan man kjører på bane, og slik sett bli en bedre "racersjåfør".

Så, når det var sagt, så finnes det ingenting på skjermen som faktisk gjør deg flinkere til å manøvrere en virkelig bil, uansett hvor god simulator det måtte vere. Du har jo 0 fartsfølelse, og kjenner ingen gkrefter i sofaen.
Om du spiller GT, og så kjører slik i trafikken og dreper noen, så er det ikke fordi det er en dårlig simulator. Da er det heller noe annet oppi knotten som mangler, og det var bra du ikke spilte Need for Speed i stedet.
Synes egentlig Forza er bedre, men blir nok et kjøp av GT6 etterhvert! Men det kommer vell til PS4?
Sist endret av PackardJet; 9. desember 2013 kl. 22:31.
Prøvde å bestille Anniversary Edition hos Lefdal, men ble oppringt dagen etter release om at det ikke kunne skaffes, noe som førte til at jeg måtte ture rett ned på Gamestop for å kjøpe det. Har ikke spilt forferdelig mange timer ennå, men liker spillet. For meg er det ikke ett nytt spill, men ett GT5 V2.0. Synes dette er bedre laget, og man slipper de sinnsykt lange unødvendige "loading" sekvensene. menyene har fått bedre flyt, og kjører i mine øyne bedre.

De har lagt til endel detaljer på banene, og lagt til flere biler. Likevel er det som da jeg for 2 år siden brukte all min fritid på å drifte sammen med kompisene på online. Og noe som er veldig bra er at Volvo 240 når kan dras fra 302 hk i GT5 til rundt 370. Det varmer hjertet til en råner
Sitat av PackardJet Vis innlegg
Synes egentlig Forza er bedre, men blir nok et kjøp av GT6 etterhvert! Men det kommer vell til PS4?
Vis hele sitatet...
Faktisk ikke. Det er kun kommet til PS3, og det har i alle fall ikke blitt annonsert til PS4 (ennå). Det kan være mulig de porter det til PS4 i fremtiden, men ingenting er altså annonsert.

Forøvrig enig i at Forza er bedre. Men lenge siden sist Forza nå, så begynner å få litt lyst på GT6
Hallois, folkens!
Lurer litt på hvor langt dere har kommet på gt6?
selv sitter jeg i iA løpene, men klarer ikke vinne noe nesten :P forslag til en god bil å bruke der?
svei av 1.4 mill på suzuki pikes peak bilen, men klarer ikke holde den på veien!
Hilsen Kenneth
Hallois, folkens!
Lurer litt på hvor langt dere har kommet på gt6?
selv sitter jeg i iA løpene, men klarer ikke vinne noe nesten :P forslag til en god bil å bruke der?
svei av 1.4 mill på suzuki pikes peak bilen, men klarer ikke holde den på veien!
Hilsen Kenneth
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av PackardJet Vis innlegg
Synes egentlig Forza er bedre, men blir nok et kjøp av GT6 etterhvert! Men det kommer vell til PS4?
Vis hele sitatet...
GT6 er til PS3, mens GT7 kan komme til PS4 allerede i 2014.

Sitat av Kennethsm Vis innlegg
Hallois, folkens!
Lurer litt på hvor langt dere har kommet på gt6?
selv sitter jeg i iA løpene, men klarer ikke vinne noe nesten :P forslag til en god bil å bruke der?
svei av 1.4 mill på suzuki pikes peak bilen, men klarer ikke holde den på veien!
Hilsen Kenneth
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt Chevrolet Camaro '10 nesten fra starten av, og er svært fornøyd med denne. Nå har jeg kommet til international-greiene, og da er den for svak. I GT5 var Corvette veldig bra (husker ikke hvilken av dem) , så jeg kommer vel til å gjøre et forsøk med denne etterhvert.

På andre løp hvor man ikke kan ha Amerikanske biler, så pleier jeg å tenke litt over hvilken biler jeg vet det er som har gjort det godt i løp oppover igjennom, og så langt så har jeg ikke bommet der.

Mitt dårligste kjøp var en Volvo 245... Idiotiske nostalgi..
Tror jeg lar gt6 leve sitt eget liv uten meg. Satser heller på gt7 om jeg noensinne klarer å få tak i en ps4 da...
Kenneth: Jeg vet ikke hvor mye penger du har, men jeg kjøpte en Corvette 2014 mod og trimma den til rundt 580pp. Er vel 620hk+ i den, og man kan hente endel mer. Kostet ikke alt for mye, og den går helt sinnsykt. Det eneste problemet er at den er nesten umulig i svinger med bare sport hard dekk. understyrer hvis du har på kjøreassistanse, og overstyrer hvis du slår det av. Hvis du kan bruke racing: hard eller mer så vil jeg annbefale deg den.

Fuzzybossen: Er alt for mange av bilene som blir kjøpt av nostalgiske grunner. Volvoen sitter på veien som ett såpestykke og går som en bøtte med møkk, men må liksom ha den likevel.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ikke at det er SÅ viktig, men går det ann å få GT 6 på norsk? Fikk det i postkassa idag fra Lefdal men finner bare engelsk og 3-4 andre språk..?
Sitat av Trezpazr Vis innlegg
Ikke at det er SÅ viktig, men går det ann å få GT 6 på norsk? Fikk det i postkassa idag fra Lefdal men finner bare engelsk og 3-4 andre språk..?
Vis hele sitatet...
Nei *titegn
▼ ... noen uker senere ... ▼
GT5 var en skikkelig skuffelse.. Og etter å ha sett masse reviews av GT6, så syns jeg ikke dem har forbedret stort.. Nei, får holde meg til GT4