Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3137
Hei.

Hvor lenge vil man være ruset hvis man spiser 20-25 fleinsopp? å hvor lenge vil pupillene være utvidet? hvor lenge ser man ruset ut liksom?
Ville ikke ha gått i familieselskap samme dagen jeg trippet på sopp for å si det slik.
Selve rusen kan vare oppimot en 8 timer før du er edru igjen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kommer helt an på deg, folk har forskjellig metabolisme, kommer an på hva du har spist før soppen etc.
Du burde sette av en hel dag om ikke to (for å bearbeide opplevelsen) om du aldri har rørt psykedelisk sopp før.
Pleier å se nesten normal ut etter du har sovet etter trippen. Er det første gang vil du kanskje se tura ut en stund etter det også. Blir lettere og kontrollere hvor fucked du ser ut etterhvert.
gjelder dette uansett mengde? 20-25 er jo lite da.. vil jeg se totalt fucka ut på så få? må liksom snakke med foreldrene mine hver kveld når jeg kommer hjem etter at jeg har vært ute.
Kanskje du skal vente med å spise sopp til det ikke er en problemstilling..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
25 sopp kan gi 1 gram tørket vare, jeg har personlig sett folk blitt relativt trippet på denne dosen, og et tilfelle av ei veninne som ble stum i 6 timer, hun mente verbal kommunikasjon var ondskap.

Edit: Om dette er situasjonen du er i nå vil jeg ikke anbefale deg å spise sopp, du har jo tross alt resten av livet på å prøve sopp en gang, du må ikke gjøre det nå.
Sist endret av Dodecha; 30. september 2013 kl. 16:43.
ArbeidsledigProletar
Hvorfor må du på død og liv ruse deg om du skal snakke med folka dine? Livet varer lengre enn de få årene du har hjemme.
Sitat av Kottonmouthgirl Vis innlegg
gjelder dette uansett mengde? 20-25 er jo lite da.. vil jeg se totalt fucka ut på så få? må liksom snakke med foreldrene mine hver kveld når jeg kommer hjem etter at jeg har vært ute.
Vis hele sitatet...
Te-lt-tur. så slipper du det problemet.
hvordan er det å ta sopp første gangen alene på natten mens de andre i huset sover? eller er dette en dårlig ide hvis jeg skal på skolen dagen etter?
Sitat av klia Vis innlegg
Te-lt-tur. så slipper du det problemet.
Vis hele sitatet...
Jeg og en kompis delte 50 sopp, altså 25 hver. Vi drakk teen rundt 13.30 og det slutta for fult klokka 9.

Dodecha: kjenner meg igjen med det med verbal kommunikasjon, ikke at det var ondskap, men menigsløst.
Sitat av Kottonmouthgirl Vis innlegg
hvordan er det å ta sopp første gangen alene på natten mens de andre i huset sover? eller er dette en dårlig ide hvis jeg skal på skolen dagen etter?
Vis hele sitatet...
Du vil være ganske trøtt og sliten etter en sopptur. Særlig hvis du hopper over en natts søvn.
men det er trygt å begynne når de andre i huset sover? altså, man vil ikke plutselig finne på å gå å vekke di for å snakke med de sånn som du foreksempel kan finne ut å gjøre i pillerus?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som regel: nei, man vil ikke plutselig gjøre slikt, MEN:
Jeg har sett folk få panikk, der de føler de må få tak i et visst menneske for å snakke med de og at dette er den eneste måten å holde seg rolig på, og påfølgende panikk/utagering om de ikke får snakket med gitte person.
Tankene bak er noe som at den virkelighetsfrakoblingen man kan få på psykedelika er svært ubehagelig, man føler at man mister taket på seg selv og at å snakke med en nær venn/familiemedlem/kjæreste e.l. er den eneste måten å holde seg "normal" på.

Dette er jo langt i fra alle som opplever, men muligheten er der, om du er av den nervøse typen som kanskje ikke er så utadvendt så kan en tripp gå den negative veien. Selvsagt kan trippen gi deg ny innsikt i deg selv på en positiv måte, men er det ikke like greit å vente til du kan trippe uten å måtte bekymre seg for foreldre, kanskje med en veldig god venn/veninne ute i naturen?

Edit: Jeg vil anbefale å lese Psykedeliske stoffer, er dette noe for meg?
Sist endret av Dodecha; 1. oktober 2013 kl. 13:13. Grunn: la til informasjon
Hvis du tenker på eller bekymrer deg for slike problemstillinger allerede FØR du tar psykedelia, ikke ta det! De problemstillingene kommer bare til å bli enda værre når du er ruset og da er det vanskelig å legge fra seg de tankene, noe som kan ende i en "bad trip".
Sopp bør tas på et sted du er helt trygg og ikke bekymrer deg for å møte foreldre, politi, kjipe folk, osv osv. Sopp på telttur, hytte eller lignende er optimalt.
Jeg har hatt en skikkelig bad-trip på sopp i Amsterdam og var på randen til å ringe hjem til mamma for å få hjelp, men jeg knuste telefonen i stedet for (slik at jeg ikke skulle ringe hjem.. haha). Så det KAN skje at du får en dårlig opplevelse og vekker dine foreldre fordi du føler du har mista helt kontrollen.

Hvordan folk reagerer på psykedelia er varierende, men av erfaring er det å være med folk du stoler på i trygge omgivelser hvor det ikke skjer noe uventet en fellesnevner for alle som har en bra trip!
Sist endret av Sutrekopp; 1. oktober 2013 kl. 13:33.
grunnen til jeg spør så mye er slik at jeg skal slippe en bad-trip når jeg først skal trippe. føler meg mye mer sikker når jeg vet svarene på spørsmåla mine så tror ikke det at jeg tenker meg om kommer til å føre til en bad-trip.
Sitat av Kottonmouthgirl Vis innlegg
grunnen til jeg spør så mye er slik at jeg skal slippe en bad-trip når jeg først skal trippe. føler meg mye mer sikker når jeg vet svarene på spørsmåla mine så tror ikke det at jeg tenker meg om kommer til å føre til en bad-trip.
Vis hele sitatet...
Skal du absolutt trippe på sopp ville jeg hvertfall valgt en annen setting enn å gjemme seg for foreldre, alene, midt på natten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg gikk på jobb dagen etterpå en heftig nedtur fra LSA trip. Ikke kjekt å jobbe 10 timer uten å vite hvem man er.. Men kommer helt ann på hvor sterk du er i psyken osv. Psykedelisk rus varierer fra hver enkelt. Alle har sine egne veier de må følge. Hvis man ikke respekterer psykedelikaen, vil man ikke få respekten tilbake fra den.
Hvor gammel er du?

Er du under 18 år, vil jeg anbefale å vente til du blir litt mere voksen. Tripping er det nok av tid til gjennom livet. Og å trippe i tenårene kan fortere føre til dårlige opplevelser og problemer. Tenårene er jo på mange måter en tripp i seg selv, en periode der man prøver å finne sin egen identitet etc. Å oppløse ego med psykedleika (ikke at 25 fleinsopp vil gi så utrolig heftig opplevelse (men det kan være ganske heftig) kan fort gjøre en forvirra etc. Spess om man er ung i livet. Har man har litt mere livserfaring er det mindre risiko

Vil du likevel trippe anbefaler jeg naturen. Det er den absolutt beste plassen du kan være når du er på tripp. Dra ut tidlig en morgen det er meldt fint vær. Innta soppen i 9-10 tida på morgenen, når du er kommet ut i fin natur. Ta med god mat og klær som til vanlig skog/fjell-tur. Dette vil minimere risiko for "badtripp". Du vil være rimelig ved din fulle fem etter 6-8 timer.

Å ta sopp for første gang, innendørs (ikke optimalt - kom deg ut!) alene om natten med foreldre som sover i samme hus, høres ut som en veldig dårlig ide - og om målet er å unngå badtripps - vil jeg fraråde dette. Kom deg heller ut i naturen. Selv om du til vanlig ikke er en "skogens kongle" - vil du garantert ikke angre.
Sist endret av Bearass; 15. oktober 2013 kl. 22:56.