Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  615 52253
hmm merkelig. blir bage hengende i loding texten etter atte jeg er på vei inn ...
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Nede nå?
Sitat av FatMan Vis innlegg
Nede nå?
Vis hele sitatet...
Trur det..
Får berre "Connection Failed"..
han jobber nok med saken skal du se
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Er flere som er på serveren nå, så er det noen som har problemer; si ifra

Serveren blir også om ett par dager flyttet til en dedikert server, så da blir driften mer sikker
Sist endret av TheDarkOne; 5. juli 2012 kl. 18:44.
Det ser ut som serveren er oppe igjenn!
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Vil du ha mulighet for å update til ny versjon av dayz når mainbase'n updates?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Funker fint nå Jeg sitter og roaster over et bål i skogen nord for cherno ^^
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Vil du ha mulighet for å update til ny versjon av dayz når mainbase'n updates?
Vis hele sitatet...
Skal ta en lukket test når den kommer, bare for og ikke ødelegge serveren igjen med et uhell
Du må beise sjarken!
jeg får fortsatt den deleted.cheranus feilen, noen som vet råd?
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
jeg får fortsatt den deleted.cheranus feilen, noen som vet råd?
Vis hele sitatet...
Har du installert nyeste beta-patch?
Du må beise sjarken!
bruker six updater
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Har du installert nyeste beta-patch?
Vis hele sitatet...
Den fikk jeg og istad.. Lastet bare ned dayz om igjen og reinstalerte så funket det.
Du må beise sjarken!
har du via steam? for det virker som at så lenge jeg lester ned via steam så kan jeg ikke avinstallere dritten skikkelig heller
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
har du via steam? for det virker som at så lenge jeg lester ned via steam så kan jeg ikke avinstallere dritten skikkelig heller
Vis hele sitatet...
Lastet bare ned DayZ (samme versjon som jeg allerede hadde) manuelt fra DayZ sin hjemmeside og flyttet filene over.

Startet spillet om igjen så funket det.
Kan noen komme å gi meg blod, har bags i sekken. Ligger i industribygget rett ved den sørliggende barracken på NW Airfield!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av AWA Vis innlegg
Kan noen komme å gi meg blod, har bags i sekken. Ligger i industribygget rett ved den sørliggende barracken på NW Airfield!
Vis hele sitatet...
Helikopteret kræsjlandai cherno oså vi er stuck her..

Noen slemminger som prøver å drepe oss og.
Admin daua for 2 min sia blant annet.
Sist endret av Bombasa; 5. juli 2012 kl. 23:17.
Game disconnected
pokemon's Avatar
hvordan er PvP policyen på serveren egentlig?
Sitat av pokemon Vis innlegg
hvordan er PvP policyen på serveren egentlig?
Vis hele sitatet...
Er vel folk som mener det er friendly only, men synes det blir litt kjedelig. Så jeg har selv droppa 3stk med 2andre også daua selv .
Game disconnected
pokemon's Avatar
ahh, kjipt gjort :P liker ikke tanken på å miste alt..
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av pokemon Vis innlegg
hvordan er PvP policyen på serveren egentlig?
Vis hele sitatet...
Alt er lov utenom hacks og andre typer cheats.
PVP gjør det mye morsommere etter min mening. Du vet liksom aldri om du kan stole på noen andre, og det å vite at noen kan komme og drepe deg når som helst gjør alt mer "interessant". Har selv både drept folk og blitt drept selv.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
PVP gjør det mye morsommere etter min mening. Du vet liksom aldri om du kan stole på noen andre, og det å vite at noen kan komme og drepe deg når som helst gjør alt mer "interessant". Har selv både drept folk og blitt drept selv.
Vis hele sitatet...
Siden jeg er et høytstående sosialt dyr foretrekker jeg spill med paranoia, allianser, samarbeid og vennskap. Det virker som at de primitive insektene som bare skyter løs så snart man ser noen er i flertall for tiden. Bare å spille DayZ for folk som meg nå er som å stikke hodet inn i et vepsebol.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
Siden jeg er et høytstående sosialt dyr foretrekker jeg spill med paranoia, allianser, samarbeid og vennskap. Det virker som at de primitive insektene som bare skyter løs så snart man ser noen er i flertall for tiden. Bare å spille DayZ for folk som meg nå er som å stikke hodet inn i et vepsebol.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at eg tyr til PVP er fordi det er det einaste som er utfordrande når du har spelt spelet eit par veker. Når eg respawnar finn eg alt det naudsynte utstyret på under ein time. Så stikk eg og skaffar meg nokre dugande våpen. Eg treng ikkje eingong risikere å gå til Stary Sobor eller andre konfliktsoner fordi eg og kompisane har nokre telt som vi lagrar utstyr i.

Kva skal eg så gjere, når eg i løpet av to timar har skaffa meg alt eg treng? Infected er ikkje noko utfordring, dei kan eg jo berre drage med meg inni eit hus og skyte dei en etter en. I tillegg vil dei berre respawne seinare, så det har ingenting å seie om eg skyt dei. Dei er berre ei hindring i spelet, ikkje noko mål. Det einaste ein kan gjere late-game er å bedrive PVP, eller i verste fall bli ein samlar av køyrety, men det er uansett dårleg gjort fordi ein då hindrar andre i å finne køyrety. Så ja, PVP er einaste form for late-game.
Sist endret av bronze; 6. juli 2012 kl. 00:04.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av bronze Vis innlegg
Kva skal eg så gjere, når eg i løpet av to timar har skaffa meg alt eg treng?
Vis hele sitatet...
Det er ikke synd på deg, selv om du kjeder deg.
At ganking er det eneste som underholder deg i lategame unnskylder ikke trenden, dessuten er dette et sandbox spill, en skal forvente litt hjerneløse skrullinger. Problemet er at vi risikerer at gankingen tar livet av DayZ, det kan veldig gjerne skje. Slik ganking er litt moro for en person, ikke drit for ti andre.

Del heller utstyret ditt om du har for mye, kanskje du finner noe moro i det også.
Game disconnected
pokemon's Avatar
sliter med å finne kjøretøy eller våpen jeg
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
Det er ikke synd på deg, selv om du kjeder deg.
At ganking er det eneste som underholder deg i lategame unnskylder ikke trenden, dessuten er dette et sandbox spill, en skal forvente litt hjerneløse skrullinger. Problemet er at vi risikerer at gankingen tar livet av DayZ, det kan veldig gjerne skje. Slik ganking er litt moro for en person, ikke drit for ti andre.

Del heller utstyret ditt om du har for mye, kanskje du finner noe moro i det også.
Vis hele sitatet...
Eg veit ikkje kva du definerer som ganking, men eg har nå ikkje skutt ein einaste nyspawna survivor langs kysten. Spelet er eit sandbox-spel og eg er derfor ved min fulle rett til å skyte modige personar som vil loote telta i Stary Sobor eller eit kræsja helikopter. Eg held meg for det meste kun i innlandet.

Eg kjem til å spele spelet slik det er underhaldande. Om ingen hadde heldt på med PVP hadde spelet berre blitt ein FPS-variant av Diablo. Ein evig lootfest som aldri sluttar. Herregud, PVP er jo ein forutsetnad for at spelet skal vere verdt å spele anten du er banditt eller ikkje... ellers hadde du aldri trengt å vere paranoid som du sjølv seier at du er.

Det er uungåeleg at spelarar tyr til PVP når dei har forstått kvar ein skaffar seg utstyr og korleis ein handsamar infected. Det kan ikkje stoppast ved å syte på fora. Det er opptil Rocket å lage eit alternativt end-game for å redde DayZ frå den uungåelege krigstilstanden...
Sist endret av bronze; 6. juli 2012 kl. 00:33.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
PvP er fint, det er måten den skjer på jeg kritiserer.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av pokemon Vis innlegg
sliter med å finne kjøretøy eller våpen jeg
Vis hele sitatet...
Står et helikopter i Cherno på nordsiden enplass.
Tror det står i nærheten av en bensinstasjon.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
PvP er fint, det er måten den skjer på jeg kritiserer.
Vis hele sitatet...
Kan du angi kva som er kritikkverdig PvP, etter ditt syn?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av bronze Vis innlegg
Kan du angi kva som er kritikkverdig PvP, etter ditt syn?
Vis hele sitatet...
Det å drepe folk for å få bedre utstyr eller i selvforsvar er for min del helt ok.

Det å ligge på et tak i Cherno å snipe folk for gøy ødelegger jo bare enormt for spillerene som blir drept og gir ikke sniperen noe som helst annet enn enda et kill i debug monitoren. Ser virkelig ikke vitsen.

Selv har jeg vel snart 50 timer ingame hvor jeg kun har drept en dude, som var bandit.
Har ingen planer om å drepe flere med mindre jeg må.

Virker som det er oftest de litt yngre som tror DayZ er cod, mens de litt eldre mer spiller for å overleve og utforske.
Det er iallefall inntrykket mitt etter å ha møtt og snakket med endel av begge gruppene..
Sist endret av Bombasa; 6. juli 2012 kl. 01:11.
Du må beise sjarken!
jeg får fortsatt den deleted.chernus feilen, har avinnstalert spillet og lastet ned på nytt, har prøvd med six updater, har også lastet ned dayZ modden fra hjemmesiden deres, jeg klikker!
Game disconnected
pokemon's Avatar
Blir drept randomly hele tiden jeg kjipe folk
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av bronze Vis innlegg
Kan du angi kva som er kritikkverdig PvP, etter ditt syn?
Vis hele sitatet...
Bombasa sitt innlegg er en mental kopi av hva jeg ville ha skrevet selv. Folk som dreper for å drepe er "kritikkverdig pvp," dem som dreper for å overleve spiller "skikkelig."

Det er veldig mange som ikke liker slike "gankers," på DayZ forumet blir ofte sandbox argumentet slengt som hoved-motargument. Jeg er en sandbox gamer, men i dette spillet går det for langt, dreping bare for å drepe må sanksjoneres på et vis. F.eks kan hvert drap gi større psykiske problemer, som du kan motvirke ved å medisinsk hjelpe andre eller la tiden gå. Noe kommer uansett sannsynligvis, siden dem har eksperimentert med bandittsystem og slikt.
Jeg sliter mye allerede, når jeg dreper noen andre.
Får dårlig samvittighet i flere dager etterpå :'(
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
jeg får fortsatt den deleted.chernus feilen, har avinnstalert spillet og lastet ned på nytt, har prøvd med six updater, har også lastet ned dayZ modden fra hjemmesiden deres, jeg klikker!
Vis hele sitatet...
Ta å gå inn i ARMA 2 mappa di, kopier addons mappen og paste den inn i ARMA 2:OA mappen din.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Sio Vis innlegg
Bombasa sitt innlegg er en mental kopi av hva jeg ville ha skrevet selv. Folk som dreper for å drepe er "kritikkverdig pvp," dem som dreper for å overleve spiller "skikkelig."

Det er veldig mange som ikke liker slike "gankers," på DayZ forumet blir ofte sandbox argumentet slengt som hoved-motargument. Jeg er en sandbox gamer, men i dette spillet går det for langt, dreping bare for å drepe må sanksjoneres på et vis. F.eks kan hvert drap gi større psykiske problemer, som du kan motvirke ved å medisinsk hjelpe andre eller la tiden gå. Noe kommer uansett sannsynligvis, siden dem har eksperimentert med bandittsystem og slikt.
Vis hele sitatet...
Eg er til dels samd i dette, men spelet treng at nokon drep berre for å drepe, elles hadde ny-spawna survivors våre den tryggaste gruppa i spelet. Det er verken realistisk eller rettferdig. Ein må ha trusselen om at ein kan bli skutt av andre for å oppretthalde paranoia og som incentiv til å ikkje springe forbi 30 zombiar i cherno som ein berre kan riste av seg i nærmaste bygning. Men det byrjar nok å bli for mange som driv med slikt.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Grunnen til at så mange dreper bare for å drepe tror jeg er at de ikke har noe mer å gjøre. De har bra våpen, ghillie, nvg og gps, hva mer skal de gjøre da?
Klarer sjeldent å spille mer enn en time. Zombier overalt, jager meg som en gærning, alle husa er låst og finner aldri våpen :P
Nådeløst spill for nybegynnere. Likevel så elsker jeg konseptet, men kommer til å ta tid føler jeg.
Er enig i at det er veldig lite å gjøre når du har skaffet deg ting. Jeg tror de kunne ha forlenget spilletiden mye ved å legge inn quester og et par NPCer, for da kunne man ha begynt på det når man hadde skaffet ting, og man hadde fått utfordringer senere i spillet. Jeg spiller sjeldent MMORPGs, men jeg tror at DayZ kunne blitt bedre hvis de hadde innført noen av tingene i det. F.eks. at man kan bytte items med medspillere på en bedre måte, quester, NPCer (som flytter på seg fra dag til dag, slik at man må finne dem) og litt sjeldnere items. Dette i tillegg til et bedre bandit-system tror jeg hadde gjort spillet mye bedre. Hvis de innfører NPCer kunne det også vært slik at hvis man hadde drept mange, så kunne man ikke fått gjort quester hos dem, og på den måten tror jeg man hadde blitt kvitt en del av gankingen.
Trodde serveren skulle være på 24/7 jeg?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av AWA Vis innlegg
Trodde serveren skulle være på 24/7 jeg?
Vis hele sitatet...
Prøver så godt jeg kan, men pcen oppdaterer seg meg dritt fra Windows Update mens jeg sover og restarter pcen
eru i gang igjen ? kommer på ca 5-6
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Servern er oppe igjen
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Servern er oppe igjen
Vis hele sitatet...

Er den oppe? finner den ikke jeg...
Nvm fant den

Noen andre som hadde elsket om man kunne kinda "bygge" sitt eget hus? bære skrot og sånt og sette opp vegger n shit. hadde vært awesome. Eller bare om du kunne place'e ting, sånn som å bære noe ødelagte ting og lage barrikader forran hus, så du kunne "bo" der.

Hadde blitt super epic om man kunne liksom "lage" sin egen base, og det ikke spawna zombier der
Sist endret av iSatan; 6. juli 2012 kl. 16:50.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Bygge militærbase og sånt er mulig det, håper det blir inkludert. Er allerede en sånn modus der du kan constructe ting. F.eks etter lang tid kan du samle ting, en gruppe. Og starte å "bygge" ting som biler og mer. Mye kan gjøres i dayz. Nå kommer det jo og en "summer chernarus" eller det det er spekulert i iallefall"
sommer, bedre designa, fjell foran chernogorsk, mere åpne bygninger og sånt. Om playermade maps også kan inkluderes hadde det vært fett. Skal være en simpel ting for rocket og gjøre også.
Server crash? var zombie forran meg og så klikka connection, JEG HADDE JO M24 OG GREIER... Tror jeg er død
Sist endret av iSatan; 6. juli 2012 kl. 17:41.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av iSatan Vis innlegg
Server crash? var zombie forran meg og så klikka connection, JEG HADDE JO M24 OG GREIER... Tror jeg er død
Vis hele sitatet...
Serverkræsj indeed og mod er å nommer frokost..

Give it 20 minutes.
Sist endret av Bombasa; 6. juli 2012 kl. 17:49.
Hva med å sette opp en server som er oppe konstant og ikke bruke Windowns?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Han skal sette opp dedikert server snart sa han tidligere her i tråden tror jeg.