Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1622
Hei, det har seg slik at jeg kjøpte en golf V 2004 som kun hadde kjørt 89200 km da jeg kjøpte den(2 mnd siden) for litt over 100 000 kr. Idag var jeg innom møller verksted i området mitt for å fikse en liten rustflekk som normalt skal gå på garanti. Da de sjekket bilen nærmere, fant de ut at høyre fordør var skjev, og at hele venstre side var blitt lakkert. De sa at jeg ikke kunne fikse det på garantien fordi bilen hadde vært omlakkert og pga. dette hadde lakken begynt å flasse av, og rust hadde oppstått. Det er rust under hjulbuene på venstre side pga. for dårlig arbeid med omlakkering. Han opplyste bare om at det var venstre bakskjerm som var blitt fikset på da jeg skrev kontrakt, og sa også at det ikke var noe rust. Rusten har begynt å komme fram nå i ettertid fordi han har prøvd å skjule det med lakk.
Tok kontakt med selgeren, men han var lite villig i å forhandle fordi han mente at han heller ikke visste noe om det. Han sa det kanskje var eieren før han. Etter å ha søkt rundt på nettet, har jeg funnet ut at det er selgers ansvar å opplyse om eventuelle skader. Bilen har begynt å flasse, og det er ikke gjort en god nok jobb.
Det har seg slik at salgsmeldingen ikke ble godkjent siden medeiere ikke var tilstedet da jeg underskrev. Derfor vil han møte meg og skrive salgsmeldingen på nytt. Kan jeg bare se bort i fra å skrive under, og kreve pengene tilbake?
Du kan ikke kreve at han skal vite hva som er skjedd tidligere. Uansett er han kun pliktig å oppgi skadene/manglene han vet om. Seff sier han at han ikke visste en dritt. Ord mot ord mao. Du har jo overtatt bilen og betalt, så da er det vel ikke så lurt å nekte å skrive ny salgsmelding. Han kommer jo ikke til å gi deg tilbake pengene da han mener han ikke har gjort noe galt. Du kan prøve deg på et rettsoppgjør om du vil, men tror ikke du kommer langt med denne saken dessverre! Vet hvor kjipt det er å kjøpe Golf med feil som du ikke visste om!
Er det ikke slik at hvis en vare har vesentlige mangler iforrhold til hva som er opplyst om , skal du ha mulighet til å oppheve kjøpet, eller få refundert deler av beløp ? Hvis du googler litt på kjøpskontrakt eller rettigheter ved kjøp av brukt bil så vil du nok få vite mye.. Selvfølgelig må du gjøre en innsatts her selv etter hvor interessert du er i å få oppklarhet i dette. Dessuten kan du helt sikkert spørre en bilforhandler eventuelt advokat som sikkert vet noe om dette
Du kan jo prøve og finne ut hvem som har reparert skaden tidligere. Kanskje de har garanti på jobben som er gjort. Møller har i hvertfall det.