Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  90 8220
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/48/l_b1d0450e876841c0a0194aea23f37cf2.png

Da er EP'en kommet!

Band: Pelagic

Albumtittel: Psychedelic Dreams

Spor 1: The underworld
Spor 2: Psychedelic Dreams
Spor 3: Earth Grown
Spor 4: Land of the electric mushroom

Tittellåta ligger ute på myspace nå, så hadde vært artig om dere hadde tatt dere turen innom, og lagt igjen et par ord om hva dere synes

www.myspace.com/pelagicband
Sist endret av VinumSabbathi; 22. november 2009 kl. 23:06.
▼ ... over en uke senere ... ▼
tittellåta var jævla fet, bra flyt i riffet og sluttpartiet var jævli digg! har anbefalt det til flere kompiser som syntes det var jævli fett. har dere planlagt noen gigs fremover? kunne tenkt meg å høre det her live
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Kult! Har faktisk releasekonsert i Trondheim på cafè 3B, fredag 4des Nå vet ikke jeg hvor du bor, men
bor faktisk ikke langt unna, så regner med det blir en tur! igjen, fete låter på myspace altså, sikkert fett live
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Kult!

Men om du er under atten år, så er det ikke noe vits siden det blir alkoholsalg.

Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Tusen takk alle sammen som møtte opp på 3B igår. Overraskende mange som kom!

Nok en gang; tusen takk.
Hey. Utrolig fet musikk! Synd jeg gikk glipp av 3B!! Festa med noen av bandet på Storåsfestivalen i fjor, når jeg tenker meg om.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Sitat av futile Vis innlegg
Hey. Utrolig fet musikk! Synd jeg gikk glipp av 3B!! Festa med noen av bandet på Storåsfestivalen i fjor, når jeg tenker meg om.
Vis hele sitatet...
Heisann. Takk!

Kan hende at du gjorde det. Jeg var ikke der, men andre gitaristen og bassisten var der
bare fortsett slik dere gjør nå, også slår dere av med en megahit senere bra musikk btw(Y)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Takker. En megahit kan du nok se langt etter, men heller noe som vi virkelig er stolte av selv
skikkelig bra ep ass! hvorfor har dere ikke alle sangene fra epen ute på myspace? tror flere hadde kommet innom og hørt på da.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Hvis alle sangene er ute på myspace, vil jo ingen kjøpe EP'en. Og salg av EP er hakket bedre for bandet, en views på myspace
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Hvis alle sangene er ute på myspace, vil jo ingen kjøpe EP'en. Og salg av EP er hakket bedre for bandet, en views på myspace
Vis hele sitatet...
Mitt tips er å satse på markedsføring først, gjennom å legge ut gratis låter på nettet i første omgang. Det er ikke mange kronene å hente på platesalg enda uansett, så disse kronene dere ikke tjener på platesalg, kan dere heller se på som en utgift til markedsføring. Dere kan også selge plater på events og diverse hvor det er lavere terskel for å kjøpe CD'er enn å ta seg bryet med å bestille over nettet. Dessuten så er det mer stas å ha CD'en enn det er å ha filer på en PC. Spesielt fra småe band.

Hvis du legger ut albumet til gratis nedlastning, vil nok det bli flere folk som hører på musikken deres oftere, slik at dere vil få flere fans, istedenfor folk som bare havner på Myspacesiden deres, hører gjennom sangene, liker dem, men lukker myspacesiden deres, og tenker aldri tilbake. Hvis han som tilfeldigvis ramlet inn på Myspacesiden deres og likte sangene plutselig hadde hatt mulighet til å laste ned sangene, hadde han sannsynligvis hørt på dem oftere, fortalt flere kompiser om bandet, og dere vil ha fått mer oppmerksomhet. Plutselig når du Googler bandet deres i framtiden finner du en link til å laste ned låtene deres på en blogg på et språk dere ikke har peiling hva er for noe. Da vet dere at markedsføringen funket.

Selvfølgelig, hvordan dere velger å markedsføre bandet er deres valg. Jeg har likevel en følelse av at salget av CD'er over post er ganske minimalt. På live-events derimot vil jeg tro salget er større, men dette vil jeg tro er veldig, om ikke totalt, upåvirket av at sangene kan lastes ned gratis på nettet.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Sitat av sofa Vis innlegg
Mitt tips er å satse på markedsføring først, gjennom å legge ut gratis låter på nettet i første omgang. Det er ikke mange kronene å hente på platesalg enda uansett, så disse kronene dere ikke tjener på platesalg, kan dere heller se på som en utgift til markedsføring. Dere kan også selge plater på events og diverse hvor det er lavere terskel for å kjøpe CD'er enn å ta seg bryet med å bestille over nettet. Dessuten så er det mer stas å ha CD'en enn det er å ha filer på en PC. Spesielt fra småe band.

Hvis du legger ut albumet til gratis nedlastning, vil nok det bli flere folk som hører på musikken deres oftere, slik at dere vil få flere fans, istedenfor folk som bare havner på Myspacesiden deres, hører gjennom sangene, liker dem, men lukker myspacesiden deres, og tenker aldri tilbake. Hvis han som tilfeldigvis ramlet inn på Myspacesiden deres og likte sangene plutselig hadde hatt mulighet til å laste ned sangene, hadde han sannsynligvis hørt på dem oftere, fortalt flere kompiser om bandet, og dere vil ha fått mer oppmerksomhet. Plutselig når du Googler bandet deres i framtiden finner du en link til å laste ned låtene deres på en blogg på et språk dere ikke har peiling hva er for noe. Da vet dere at markedsføringen funket.

Selvfølgelig, hvordan dere velger å markedsføre bandet er deres valg. Jeg har likevel en følelse av at salget av CD'er over post er ganske minimalt. På live-events derimot vil jeg tro salget er større, men dette vil jeg tro er veldig, om ikke totalt, upåvirket av at sangene kan lastes ned gratis på nettet.
Vis hele sitatet...
Du har et bra poeng der, og akkurat det samme poenget har jeg stått fast ved ei stund jeg også, men vi har hatt kontakt med diverse folk "in the game" som har sagt at alfa omega for et band i den fasen vi er i nå(sånn relativt godt kjent i miljøet i Trondheim), er å prøve å få solgt så mange CD'er som mulig.

Jeg var litt skeptisk til dette i utgangspunktet, men i ettertid har det vist seg at vi blir tatt mye mer seriøst, og får en god del flere konsertforespørsler. Nå kan jo dette såklart bare være tilfeldigheter, og om vi hadde gjort slik som jeg(og du poengterte), så hadde det gått enda bedre. Det er det ingen som vet desverre. Men som sagt; jeg skjønner akkurat hva du tenker på. Vi valgte bare å satse på en litt annen måte.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Godkveld i stua.

Tenkte å oppdatere med en ny live-video av sangen "II". Spillt på en konkurranse i Rognes ved Trondheim. Vi gikk av med seieren btw

link: http://www.youtube.com/watch?v=aOhSxO7XGxk
▼ ... over en måned senere ... ▼
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Vi har blitt valgt ut til å spille på Wacken Metal Battle den 17. mars på Blæst i Trondheim. Det kommer til å bli tatt lyd og bildeopptak, som igjen blir lagt ut her. Stay tuned
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg elsker musikken deres!
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Sitat av gitarhenrik Vis innlegg
Jeg elsker musikken deres!
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha
Fått dere en ny fan! Dumt jeg bor så utrolig langt unna. Håper dere spiller i Buskerud området en gang
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Sitat av DoZo Vis innlegg
Fått dere en ny fan! Dumt jeg bor så utrolig langt unna. Håper dere spiller i Buskerud området en gang
Vis hele sitatet...
Takker

Vi får se da vet du. Kanskje blir det ikke så lenge til? Who knows
▼ ... over en uke senere ... ▼
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Bilder fra konsert på Blæst i Trondheim 17.03.10.

http://www.iconmusicmag.com/apps/pho...lbumid=8501148

Takker til alle som møtte opp om det er noen av dere her
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
▼ ... over en måned senere ... ▼
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Pelagic kan høres på Radio revolt mellom 14 og 15 imorra, så still inn frekvensen på FM 106.2(eller gå til radiorevolt.no), og sjekk det ut de som vil

Er forresten et nytt live-opptak på myspacesida vår. Fra en konsert i Rognes for ei stund sida.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Diverse videoer ute på youtube nå.

Ett eksempel, "Mother Herb": http://www.youtube.com/watch?v=w9-oJ...eature=related

Ble spesiellt fornøyd med "II", og "Psychedelic Dreams". Begge ligger ute.

Alle tilbakemeldinger mottas med takk!
Det var jævlig fett, og skikkelig tight. Ikke slutt å spille musikk, vær så snill.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lunicks Vis innlegg
Det var jævlig fett, og skikkelig tight. Ikke slutt å spille musikk, vær så snill.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha

Vi har ingen planer om å slutte riktig enda ihvertfall!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Hei!

Vi har lenge snakket om å komme oss nedover i norge på en liten turnè.

I den anledning søker vi tips fra folk som vet av gode spilleplasser i både Oslo, Bergen og Stavanger.

Vi ser også for oss lokale band som warmup, så hvis det er noen der ute med info om gode band i ditto byer, syng ut!

Vennlig hilsen oss gutta i Pelagic
Hulen i bergen, og rockefeller eller club-maiden i oslo! Møter opp i oslo forresten
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette var DØDSFETT!!!! TAKK!!
Hva ble det til angående nedlasting? Skulle gjerne laste ned, har mange kompiser som liker denne sjangeren. Og det er jo bare bra PR for dere om jeg får spilt musikken på fester o.l.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sir Lemonpie Vis innlegg
Dette var DØDSFETT!!!! TAKK!!
Hva ble det til angående nedlasting? Skulle gjerne laste ned, har mange kompiser som liker denne sjangeren. Og det er jo bare bra PR for dere om jeg får spilt musikken på fester o.l.
Vis hele sitatet...
Thanks!

Det er bare å laste ned fra myspace om du har mulighet til det, eller vi kan sende deg en neve EP-er om du gir meg adressa di på PM.

:-)
første gang jeg har hørt noe fett på myspace, dere har virkelig skjønt det, med trege, tunge riff og en vokal som IKKE growler. thumps up dudes
Takk, dette var absolutt noe og skryte av. Jeg pausa Sleep med Dopesmokers for og høre og jeg angrer ikke.
Sinnsykt tøft! Fortsett det gode arbeidet, så kommer dere nok veldig langt. ...Om det lar seg gjøre med stoner-rock i dette landet til disse tider. Kudos!!
Sist endret av Prognisse; 30. august 2010 kl. 01:41.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Sitat av motleycrue Vis innlegg
første gang jeg har hørt noe fett på myspace, dere har virkelig skjønt det, med trege, tunge riff og en vokal som IKKE growler. thumps up dudes
Vis hele sitatet...
Hehe, takk! Growling er ikke helt vår greie, så vi velger å ha en forholdsvis vanlig vokal istedet

Sitat av Skummetmelk Vis innlegg
Takk, dette var absolutt noe og skryte av. Jeg pausa Sleep med Dopesmokers for og høre og jeg angrer ikke.
Vis hele sitatet...
Det tar vi absolutt som et kompliment! Takk!

Sitat av Prognisse Vis innlegg
Sinnsykt tøft! Fortsett det gode arbeidet, så kommer dere nok veldig langt. ...Om det lar seg gjøre med stoner-rock i dette landet til disse tider. Kudos!!
Vis hele sitatet...
Takk for skryt

Det er faktisk jævlig vanskelig å få til noe særlig som stonerrock-band i norge.
Ihvertfall her i trondheim, men det går da sakte men sikkert framover
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Headlinet Ladehammerfestivalen i helga. Bilder fra lørdagskvelden.

http://www.iconmusicmag.com/apps/pho...lbumid=9899359

Anmeldelse fra samme konsert. Bla dere helt ned.

http://www.iconmusicmag.com/ladehamm...ivalen2010.htm
Sist endret av VinumSabbathi; 5. september 2010 kl. 22:06.
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Ny sang ute på myspace.

Har jobbet litt med stilen siden sist, og synes selv det er blitt litt enklere å like for de fleste, men fremdeles ganske groovy metal.

www.myspace.com/pelagicband
▼ ... over en måned senere ... ▼
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Det arrangeres et lite freak-treff på konserten vår på UFFA den 30. oktober. Dere som skal på treffet; be there!
Sist endret av VinumSabbathi; 24. oktober 2010 kl. 16:24.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Ser det begynner å bli fatalt mye bumping her nå, men det er noen nye sanger på myspace for de som er interessert.

Litt mere fart/trash enn det gamle, men fremdeles en god dose old-school stoner.

www.myspace.com/pelagicband
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg liker lyden deres! Skal sjekke ut mer senere, dette var tøft!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Doom mantia
VinumSabbathi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Big Mistake Vis innlegg
Jeg liker lyden deres! Skal sjekke ut mer senere, dette var tøft!
Vis hele sitatet...
Thanks!

Btw har jeg opprettet en samletråd der oppdateringer ang. bandet blir publisert.

Link: http://freak.no/forum/showthread.php?t=187797