Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4306
Hei, jeg skal lage en webside der jeg skal selge et produkt. hvordan kan jeg på enkleste måte gjøre dette ? mine datakunnskaper er ikke all verden sånn til info.

takker for hjelp
Det enkleste er vel å sette opp wordpress å kjøpe et theme.
Kan hende det enkleste er å bruke GoDaddy - Website Tonight til $5 i måneden + domenenavn...

Reklamefilm: http://www.youtube.com/watch?v=ow5VkHqZL2c
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det enkleste er vel da å kjøpe et profesjonelt produkt?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
... som for eksempel Shopify.
Cubecart! :-)
Spørsmålet er vel kanskje hva du skal selge? Og hvor mange produkter?

Om du bare skal selge én ting tror jeg det holder med wordpress med kjøpt theme som tidligere foreslått av esl + domene.
Sist endret av Turbolego; 31. juli 2011 kl. 21:06.
steike!! klikket inn på godaddy å skulle skrive inn domenenavn så kom det opp intet snauere en 5000 dollars for navnet noen "litt" rimligere forslag ? hva koster et .no domene ?
Sist endret av skukketrure; 31. juli 2011 kl. 21:19.
et .no-domene koster deg rundt 150 spenn i året.

Om du ikke kan å lage websider, men har tenkt å drive en seriøs bedrift, vil jeg påstå at du får mest for pengene ved å finne et kompetent designbyrå som kan utvikle siden for deg og gi det det du trenger. Det koster deg fort en del tusenlapper, men det er uansett en investering du tjener på siden du er avhengig av en god nettside for at kundene faktisk skal finne DITT firma og ikke konkurrentene.

Flere har lenket til diverse produkter som greit kan brukes til å bygge nettbutikker, men om du ikke kan noe som helst om webutvikling vil du ikke få noe bra resultat om du enten er villig til å sette deg inn i hvordan nettsider er bygd opp og fungerer, eller betaler noen for denne kunnskapen.
Dette er bare noe jeg skal teste litt ut for å se om det er marked for produktet eller ei, slik at jeg sammen med annonse på feks. finn kan legge ved link til produktet der jeg kan presentere det litt nærmere med video osv. derfor kan ikke dette koste all verden sånn før jeg vet om dette er noe å satse på i det hele tatt

Men hvor begyner jeg? er det først kjøpe domene , deretter webhotell ??
noen step by step tips ?
Sist endret av skukketrure; 31. juli 2011 kl. 21:31.
1. kontakt en eller annen hosting-leverandør (f.eks http://host1.no som drives av et forum-medlem og mange har gode erfaringer med)
2. kjøp domenenavn + webhotell
3. Lag nettside (http://w3schools.com)
4. ???
5. Profit!
Sist endret av liasis; 31. juli 2011 kl. 21:33.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Dette er bare noe jeg skal teste litt ut for å se om det er marked for produktet eller ei, slik at jeg sammen med annonse på feks. finn kan legge ved link til produktet der jeg kan presentere det litt nærmere med video osv. derfor kan ikke dette koste all verden sånn

Men hvor begyner jeg? er det først kjøpe domene , deretter webhotell ??
noen step by step tips ?
Vis hele sitatet...
Vil anbefale og kjøpe et domene hos Godaddy, Enom, osv.. Og kjøpe hosting fra Hostgator. Eller først kjøpe hosting sånn at du får navneserverne slik at du kan oppdatere de rett på navneserverene sånn at domenet ditt er oppe på under 1 time. (Har selv hatt det slik når jeg bestiller fra GoDaddy.com)

Så går du til Hostgator og logger inn på brukeren din og installerer Wordpress (om du kun skal selge et produkt) og kjøper / finner et template eller noe.

Bruk kuppong kode "ChuppChupp" når du bestiller fra Hostgator får og få hosting til 0.01 dollar første måned (9.94$ avslag). Fikk den av en venn og den funker bra'

Edit; Nå kommer folk til og si at du ikke trenger og oppdatere Navneserverne men da mister du 60% av tingene som cPanel er laget for og kunne.
Sist endret av Vod0; 31. juli 2011 kl. 21:35.
takker for svar, da får jeg titte litt rundt. så komer det nok flere spm etterhvert
Nå vet jeg ikke helt hva du skal selge, men er det absolutt nødvendig med en egen nettside? Hva me då bruke noe som http://www.etsy.com/ her når du ut til et stort publikum, betalingsløsningen ligger der og det er en annerkjent side så du får med en gang mere kredibilitet.
Anbefaler deg å kjøpe et domene og webhotell, hos host1, der er det en funksjon som heter fantastico. Den funksjonen installerer automatisk script, eller løsninger etter ønske. Deriblant er det to web-butikker.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av moridin Vis innlegg
1. kontakt en eller annen hosting-leverandør (f.eks http://host1.no som drives av et forum-medlem og mange har gode erfaringer med)
2. kjøp domenenavn + webhotell
3. Lag nettside (http://w3schools.com)
4. ???
5. Profit!
Vis hele sitatet...
Gjør det over bare bytt ut w3schools med DreamWeaver, har brukt det endel på skolen og er kjempefornøyd med resultatene jeg fikk etter første gang, tok meg bare 2-3 timer. Kjenner også flere som gjør det samme
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Exonize Vis innlegg
Gjør det over bare bytt ut w3schools med DreamWeaver, har brukt det endel på skolen og er kjempefornøyd med resultatene jeg fikk etter første gang, tok meg bare 2-3 timer. Kjenner også flere som gjør det samme
Vis hele sitatet...
NEI NEI NEI!!!!!!!!!!

Huff, dreamweaver lager bare masse unødvendig kode du ikke forstår noe av. Det beste er å lære alt selv, er ikke så vanskelig og behøver ikke å ta så lang tid om du faktisk vil lære det.
Jeg anbefaler deg å kjøpe internettsider fra profesjonelle fagfolk.

Du kan for eksempel kontakte http://www.alphadata.no/ og spørre han om å lage en internettside for deg.

Alternativt kan du også gå for http://www.wicc.no/norsk/byx/fxez/logg_inn.php og ringe dem også.

Jeg fikk nettsiden min laget av folka fra Wicc.no! Veldig profesjonelt og var godt fornøyd med det. I tillegg hjalp de meg med domener og webhotell.
Hmm "alphadata.no" og "wicc.no" var da noen veldig dårlige eksempler.
wicc har faktisk ingen info om hva dem driver med på nettsiden,får kanskje noe når man har registrert seg.
alphadata ser ut som et en nettside fra før 2000,og når man ser at dette er en hardware butikk tenker man vel ikke på og kontakte dem for og få laget en nettside.
Sitat av snippsat Vis innlegg
Hmm "alphadata.no" og "wicc.no" var da noen veldig dårlige eksempler.
wicc har faktisk ingen info om hva dem driver med på nettsiden,får kanskje noe når man har registrert seg.
alphadata ser ut som et en nettside fra før 2000,og når man ser at dette er en hardware butikk tenker man vel ikke på og kontakte dem for og få laget en nettside.
Vis hele sitatet...
Sikkert gigolo eller en bekjent av gigolo som driver...
Sitat av Gigolo Vis innlegg
Alternativt kan du også gå for http://www.wicc.no/norsk/byx/fxez/logg_inn.php og ringe dem også.
Vis hele sitatet...
Disse hadde jeg ikke ville rørt uansett pris.

Tatt fra siden: "Ønsker du å få tilsendt passordet ditt?
Send en mail til med følgende info:
Firmanavn/brukernavnet ditt.
E-postadressen din.
Telefonnummer.
Mobiltelefonnummer.".
Hei.

Nå sier du ikke så mye om hva du skal selge. Det eneste du sier er: “jeg skal lage en webside der jeg skal selge et produkt”.

Mitt lille råd er:

Start i det små. Kjøp det et domene med et lite web-hotell. Dette koster veldig lite og vil trolig dekke dine behov i lang tid fremover. Domene og web-hotell kan du kjøpe fra (bokstavelig talt) en million nettsteder, men steder som ProIsp.no/uniweb.no/one.com dukker ofte opp i slike sammenhenger. Et domene med hotell og (trolig) nok lagringsplass koster sjelden mer enn 300/400 kr inkludert startavgift og moms.

Lage en super-enkel nettside som viser produktet ditt, kontaktinformasjon og hvordan man kan kjøpe, for eksempel sende bestilling via epost/telefon. Du kan du helt sikkert finne en eller annen kompis til å hjelpe deg, om ikke kan du prøve litt selv. Ikke så vanskelig å lage noe basic som fungerer.

Når/om salget starter å “gå rundt” henger du opp en lapp på nærmeste høyskole/universitet og betaler noen studenter for å sette opp noe mer avansert (en klassisk netshop). Det finnes tonnevis av dyktige studenter som er villig til å jobbe noen timer for en kasse øl og tusen kroner rett i lomma.

Når/dersom salget “tar av” og du plutselig får fler bestillinger enn inboxen din tåler, ringer du et firma etter hjelp. Da ville jeg prøvd å få tak i noen som bor i nærheten av deg. Det er alltid mye enklere å møtes “face to face” for å prate sammen. Bare vær oppmerksom på at dette koster fort mye penger, typisk fra 10 000 til 100 000 alt ettersom hva behovene blir.

Hei, igjen.

Påstår på INGEN måte at dette er en fasit, men ville bare vise hva man kan få til på under en halvtime.

Googlet opp template på nettside, lastet ned fra første treff på google og hacket i vei.

Resultatet ble denne siden.

Langt fra noen fasit, men ville bare vise at man kan gjøre MYE en en kveld eller to uten at man trenger å brenne av tusenvis av kroner.

Kjøper du domene og drifter selv fra en PC som alltid står på, kan du få til dette for "langt" under 100 kr.
Helt generelt - bruk wordpress. For godt over 90% av nettsider (f.ex. for vanlige små firmaer og organisasjoner) vil jeg påstå at det dekker behovene flott, og for sikkert 50% tilogmed uten noen større modifikasjoner. Får du noen som er flinke med wordpress til å gjøre litt tilpasninger, så vil det være en topp løsning som er tilpasset nettopp ditt behov.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Hei, jeg skal lage en webside der jeg skal selge et produkt. hvordan kan jeg på enkleste måte gjøre dette ? mine datakunnskaper er ikke all verden sånn til info.
Vis hele sitatet...
Ta kontakt med firma som driver med dette (helst flere), og få tilbud på akkurat det du trenger. Ofte kan det lønne seg da man får profesjonelt oppsett/drift, men også at man får en helhetlig og gjennomgående profil. Så får du også tid til å gjøre det du faktisk skal drive på med i firmaet ditt.

Dersom dui ikke har et ønske om å sitte og holde på med nettsidene dine da, da kan du komme langt med kun litt pågangsmot og en hundrelapp eller to
Sist endret av norboost; 8. juli 2013 kl. 14:46.
Sitat av 8bit Vis innlegg
NEI NEI NEI!!!!!!!!!!

Huff, dreamweaver lager bare masse unødvendig kode du ikke forstår noe av. Det beste er å lære alt selv, er ikke så vanskelig og behøver ikke å ta så lang tid om du faktisk vil lære det.
Vis hele sitatet...

Vil du virkelig påstå at å lære seg koding fra bunnen av er den "enkleste" måten å få satt opp en webside på? Les hva TS skriver, å foreslå at han skal lære seg koding er uten tvil det dårligste / dummeste rådet du kan gi ham (det gjelder ikke bare 8bit, men alle som foreslår å lage selv).

TS vil garantert få et bedre resultat ved å kjøpe en ferdig webside, eventuelt få noen til å hjelpe seg å sette opp en wordpress (eller tilsvarende side).

TS: Wordpress eller lignende er en god måte å gjøre det på om du er villig til å bruke litt tid til å sette deg inn i det. Da kan du forholdsvis enkelt selv endre på innholdet etter som tiden går.

Alternativt ville jeg kjøpt en ferdig webside. Dersom du bare skal ha ett produkt samt kontakt info etc på siden kan du betale "amatør" til å lage siden for deg å spare penger, selv om det sikreste (og sikkerhet er ganske viktig på nett ) nok er å kontakte et firma som gjør det for deg.