Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1002
Må jo selvsagt ha en HD kabel til xboxen når jeg akkuratt har kjøpt meg ny tv. Skal ha en sånn en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312876#info

Men et spørsmål, ser at det er mange utganger der, sånn blå, gul rød åssånn. Trenger jeg en spesiell Scart, eller hva skal jeg gjøre? Eller må jeg finne en sånn en med 3 utganger?
Med denne adapteren kan du bruke xboxen din både uten og med hdmi. Alt etter hva tv'en støtter. Hvis du ikke har hdmi plugger du bare i de tre vanlige utgangene, rød,hvit og gul. De andre kablene er ikke nødvendige, men gir bedre bilde.
Sitat av Andersbt Vis innlegg
Med denne adapteren kan du bruke xboxen din både uten og med hdmi. Alt etter hva tv'en støtter. Hvis du ikke har hdmi plugger du bare i de tre vanlige utgangene, rød,hvit og gul. De andre kablene er ikke nødvendige, men gir bedre bilde.
Vis hele sitatet...
Finnes det ikke noe scart som kan ta alle sammen da? Må jo ha skikkelig kvalitet mann!
Skal du ha skikkelig kvalitet bruker du HDMI kabelen sammen med en TV som støtter 1080p oppløsning.
Gå for HDMI-kabel, da har du kvalitet. Har det selv til min 1080p TV, funker fjell
Kabelen du har kjøpt er jo en Component kabel, den kan du enten koble til komponent ingangen og få 1080p
eller du kan bruke bare gul, rød og hvit som RGB kabel, og evt sette disse 3 in i en scart adapter.
Sitat av Gamer'n Vis innlegg
Gå for HDMI-kabel, da har du kvalitet. Har det selv til min 1080p TV, funker fjell
Vis hele sitatet...
http://www.siba.no/products/product....c82f9eb23abc13

Slik en?
Sitat av Susehuet Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, men du trenger ikke kjøpe de fra microsoft, finnes billigere fra Hama osv.

edit: http://www.lefdal.com/product/lyd-bi...a-l-hdmi-kabel
http://www.lefdal.com/product/lyd-bi...sui-hdmi-kabel
Sist endret av ZELDUR; 1. januar 2011 kl. 14:50.
Sitat av Susehuet Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Stemmer den er god. :-)
Har bare en 720p tv, men funker nok fordet.
Det er vel samma kvalitet mellom de to kablene da?
Sitat av Susehuet Vis innlegg
Har bare en 720p tv, men funker nok fordet.
Det er vel samma kvalitet mellom de to kablene da?
Vis hele sitatet...
Kvalitets forskjellen på bildet er minimal, prisen på en HDMI-kabel har mye med byggemateriale å gjøre. Altså om den tåler mye bøyning og transport osv.

HDMI støtter 720p.
Sist endret av ZELDUR; 1. januar 2011 kl. 14:57.
Når jeg får tak i en sånn en, må jeg attpåtil bruke de standard scart ledningene?
Sitat av Susehuet Vis innlegg
Når jeg får tak i en sånn en, må jeg attpåtil bruke de standard scart ledningene?
Vis hele sitatet...
Nei, HDMI sender både lyd og bilde i samme kabel, men er du sikker på at du har HDMI inngang på tven din ?
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Nei, HDMI sender både lyd og bilde i samme kabel, men er du sikker på at du har HDMI inngang på tven din ?
Vis hele sitatet...


Jepp, har HDMI inngang serru!

Jæven, jeg hadde en HDMI kabel i hylla mi jo :O

Men det står at det bare er 480p her på xboxen, og jeg kan ikke ta til 720p, hva skal jeg gjøre?
Sist endret av Susehuet; 1. januar 2011 kl. 15:11.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Men har du HDMI utgang på xboxen ? Første generasjon av den tjukke Xbox360'en hadde ikke HDMIutganger.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Men har du HDMI utgang på xboxen ? Første generasjon av den tjukke Xbox360'en hadde ikke HDMIutganger.
Vis hele sitatet...
Jepp, har HDMI utgang her

Takker alle som har hjulpet meg med mitt problem
Har fått ordna hd nå, å det funka ass!
Tidenes beste start på et nytt år : P
Gå til dashboard og settings så kan du endre bilde til 720.
btw, d funka ikkeå skifte til 720, den er liksom "grå" :S
Da er det noe gærnt med selve kabelen din. Kanskje noen av pinnene er brukket.
Sitat av Susehuet Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jepp, jeg har en sånn en. Men du kan fint kjøpe en billig en fra f.eks Hama. Den eneste forskjellen på billige og dyrere HDMI-kabler er egentlig kvaliteten på selve kabelen, ikke på signalet
Har funnet ut å har fått satt opp til 1080i , selv om tven min bare er hd ready (720p) . Hva er egt forskjellen? Å btw, hvorfor blir d widescreen, må jeg ha d? :P
sannsynlig vis tru jeg...